2022-01-31, 14:52
Medlem
Gold94s avatar
Jag var inne på C:s Facebook igen och tittade på när dom sitter i karusellen.

Fyfan vad jag fick ont i magen..😔

Man ser verkligen hur Beata försöker lätta upp stämningen. Hennes äldste son och mellansonen skrattar bara till ibland och även minsta känns lite spänd.
C filmar och verkar dyngrak..
Kanske vet barnen vad som väntar när dom kommer hem?

Jag får känslan av att C gjorde ett försök att få tillbaka B genom att göra något kul med barnen, dom ser inte ut att ha kul...

Titta på filmen några gånger och se om ni får samma känsla som jag?
Citera
2022-01-31, 15:12
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men nu vet vi fortfarande inget om hennes kontakter eller privatliv i övrigt, så inte heller om det fanns någon annan mansperson med i bilden?

Vi vet fortfarande inte heller när, var, hur och varför kvinnan avled?

En tragedi i samband med gräl om vårdnaden eller situationen i övrigt går inte att utesluta, får man fråga varför du är så fientligt inställd till teorin om en tragisk olyckshändelse?

Nu resonerar du väldigt korkat, barnen har knappast varit närvarande varje gång paret grälat, de måste inte ens ha sett en bråkdel av all osämja. Sluta upp med dina vanföreställningar så kan vi kanske komma vidare i vår diskussion.

Precis, det finns stor anledning att misstänka detta utifrån vissa uppgifter som bubblat upp i tråden.

Vad exakt har dom sett? Tänk på allt dom inte har sett och hört.

Din bästa vän Smurf kan vi glömma bort. Om du läser trådhistoriken så kan du se att redan i början förde jag fram teorin om att det går inte att utesluta att båda parter kan ha behandlat varandra illa på olika sätt och utövat våld. Barbys inlägg har till viss del bekräftat denna hypotes. Så snacka inte dynga.

Lägg av. Ingen i tråden vet ens en bråkdel av vad som har hänt i det aktuella fallet, däremot har Barby bidragit med viss information om parets destruktiva relation plus att han/hon har presenterat olika teorier.

Den enda anledningen till att du och några andra kacklande hönor i tråden inte accepterar Barbys informativa inlägg om parets relation är att dessa krockar med er förutbestämda bild av det aktuella fallet.

Du vet dessutom att domstolar kan dra felaktiga slutsatser.

Men din stora fjant!

Vi ska väl bara vara glada över om barnen INTE sett och hört allt?
Lik förbannat ska barn inte behöva gå till skolan och ha ont i magen för att deras mamma kanske får stryk när dom är borta!!!

Sen ska du veta att man INTE behöver ha en NY man för att vilja bryta upp från ett liv med misshandel och våld i hemmet.
Speciellt inte när man har träffat 2 psykopater efter varandra.
Jag tror att B längtade efter lugn och ro med sina barn!

Du måste på riktigt vara helt slut i huvudet gräset.
Hade du svårt med att tänka två tankar i skolan också, eller var det enbart din första och enda tanke som gällde heeeela vägen där också?
Oavsett om fröken så något annat förstås..
Senast redigerad av Gold94 2022-01-31 kl. 15:18.
Citera
2022-01-31, 15:59
Medlem
BoISarens avatar
Vad andra användare gör i andra trådar är inte topic här

//Mod
Citera
2022-01-31, 16:18
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Tja, eftersom du artigt ber mig att förklara det, kommer jag att förklara det för dig.

Beata ansökte om skilsmässa den 27 augusti 2021. Stackars C visste ingenting om det. Den 28 augusti följde Beata, som om ingenting hade hänt, med honom och barnen för att åka på karusellerna, där hon var spänd och skrattade falskt. Den 2 september kom ett brev från domstolen adresserat till C. Med största sannolikhet har hon tagit emot det och gömt det. När han pratade med mig nämnde han aldrig att hon hade ansökt om skilsmässa. Han visste bara inte om det. Ett påminnelsebrev skickades den 23 september 2021. Han fick helt enkelt inte det brevet. Han bodde inte längre i lägenheten. Som ni minns så sparkade hon precis ut honom ur den gemensamma lägenheten. Jag tror nu att hon tog med sig detta brev till mötet. Han förväntade sig inte en sådan elakhet av henne.

Detta är teori!

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag var inne på C:s Facebook igen och tittade på när dom sitter i karusellen.

Fyfan vad jag fick ont i magen..😔

Man ser verkligen hur Beata försöker lätta upp stämningen. Hennes äldste son och mellansonen skrattar bara till ibland och även minsta känns lite spänd.
C filmar och verkar dyngrak..
Kanske vet barnen vad som väntar när dom kommer hem?

Jag får känslan av att C gjorde ett försök att få tillbaka B genom att göra något kul med barnen, dom ser inte ut att ha kul...

Titta på filmen några gånger och se om ni får samma känsla som jag?

Sett den och inte kan jag se det Barby skriver att Beata skrattade falskt. I så fall mer obekvämt. Tycker hon ser spänd och nervös ut. Även barnen verkar inte särskilt uppspelta inför karusellåkningen. Ser ut som Beata, som du skriver, försöker lätta upp det lite med att spexa till det. Men inte skrattar paret tillsammans direkt.
Senast redigerad av Lilett 2022-01-31 kl. 16:38.
Citera
2022-01-31, 16:29
Medlem
Citat:
Tack men nu vet vi fortfarande inget om hennes kontakter eller privatliv i övrigt, så inte heller om det fanns någon annan mansperson med i bilden?

En tragedi i samband med gräl om vårdnaden eller situationen i övrigt går inte att utesluta, får man fråga varför du är så fientligt inställd till teorin om en tragisk olyckshändelse?

Nu resonerar du väldigt korkat, barnen har knappast varit närvarande varje gång paret grälat, de måste inte ens ha sett en bråkdel av all osämja. Sluta upp med dina vanföreställningar så kan vi kanske komma vidare i vår diskussion.

Precis, det finns stor anledning att misstänka detta utifrån vissa uppgifter som bubblat upp i tråden.

Din bästa vän Smurf kan vi glömma bort. Om du läser trådhistoriken så kan du se att redan i början förde jag fram teorin om att det går inte att utesluta att båda parter kan ha behandlat varandra illa på olika sätt och utövat våld. Barbys inlägg har till viss del bekräftat denna hypotes. Så snacka inte dynga.

Lägg av. Ingen i tråden vet ens en bråkdel av vad som har hänt i det aktuella fallet, däremot har Barby bidragit med viss information om parets destruktiva relation plus att han/hon har presenterat olika teorier.

Den enda anledningen till att du och några andra kacklande hönor i tråden inte accepterar Barbys informativa inlägg om parets relation är att dessa krockar med er förutbestämda bild av det aktuella fallet.

Tråden handlar inte om Barby, din polare. Den handlar om ett mord på en kvinna som hennes man C sitter häktad för. Nu har vi, tack vare myndigheternas LVU-beslut också fått inblick i att barnen bevittnade Cs misshandel av deras mor, samt mycket alkoholmissbruk. En fantastisk far som månade om sin familj? Du har en märklig syn på hur en make och far bör fungera.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-31 kl. 16:42.
Citera
2022-01-31, 16:32
Medlem
Citat:

Nu är du där igen med ditt klassiska utryck att det inte går att utesluta. Du måste ju leda dina teorier med indicier eller bevis. Att bara kasta ur sig, att saker inte går att utesluta har ju inget värde.

Om jag säger att C hade 78 flickvänner och han misshandlade dom alla. Då kommer du fråga mig efter bevis eller hur jag kommit fram till det. Eller köper du mitt påstående bara för att jag säger att det går inte att utesluta det?

Dom flesta i tråden diskuterar och analyserar det som hittills framkommit och försöker komma fram till vad som stämmer och inte, medans du inte utesluter någonting förutom att hon inte kan ha blivit misshandlad eller mördad. Men du kan inte förklara eller motivera dina teorier förutom ditt klassiska "går inte att utesluta".

Det går inte att utesluta att du är en programmerad AI som fått kortslutning och hamnat på repeat?
Citera
2022-01-31, 16:54
Medlem
Är väl inte omöjligt att enas om följande:

1. De som vill diskutera en "eventuell fallolycka till följd av handgemäng över vårdnadsfrågan med tragisk utgång" kan diskutera det under de inläggen utan att besudla andra inlägg.

2. De som vill diskutera andra teorier kan göra det under de inläggen. Utan att mata trollen under andra inlägg. Jag vet att det kan vara svårt, men det börjar gå för långt (min uppfattning).

På så sätt kan tråden gå framåt.
Citera
2022-01-31, 17:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag hoppas att när FUP kommer ut då blir diskussioner fokuserad på själva händelseförloppet och inte på låsbyte eller hur socialtjänsten motiverat omhändertagande av barnen vars mamma är död och pappan sitter häktad med restriktioner!

Lawnmoverman2011
Jag blev full i skratt när jag läste grästuggarens inlägg. Du suckar, med all rätt, över mina irrelevanta funderingar runt låsbytet men nämner inte med ett ord grästuggarens okunniga, irrelevanta, faktaförnekande, trådtrollsbaserade, bakåtsträvande och fullkomligt idiotiska inlägg. Vad tycker du de bidrar med för att komma framåt? Och vad har du själv bidragit med?
Citera
2022-01-31, 17:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett

Sett den och inte kan jag se det Barby skriver att Be*t* skrattade falskt. I så fall mer obekvämt. Tycker hon ser spänd och nervös ut. .

Tack men det är väl endast din tolkning, du har hittills inte gett uttryck för att ge en rättvis bedömning av händelserna i anslutning till det aktuella fallet. Att hon ser spänd ut kan kanske bero på att hon kände att hon inte varit ärlig och uppriktig mot sin make angående ansökan om ensam vårdnad? Sen umgås de med barnen och hon tvingas hålla god min?

Citat:
Även barnen verkar inte särskilt uppspelta inför karusellåkningen. Ser ut som Be*t*, som du skriver, försöker lätta upp det lite med att spexa till det..

Barnen hade nog kul, återigen försöker du tyvärr förminska saker och ting i negativ riktning.

Citat:
Men inte skrattar paret tillsammans direkt.

C hade nog kanske inte mycket att skratta åt? En förestående skilsmässa och vårdnadstvist plus allt bråk i parets destruktiva relation kan nog sänka humöret för vem som helst?
Citera
2022-01-31, 17:24
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Sett den och inte kan jag se det Barby skriver att Beata skrattade falskt. I så fall mer obekvämt. Tycker hon ser spänd och nervös ut. Även barnen verkar inte särskilt uppspelta inför karusellåkningen. Ser ut som Beata, som du skriver, försöker lätta upp det lite med att spexa till det. Men inte skrattar paret tillsammans direkt.

Eller hur Lillet då är det inte bara jag. Jag har inte reflekterat så mycket över den förut.
Jag tittade på filmen flera gånger och blev så illa berörd, kom på att hon delade sin exakta position om var hon var också med sin äldste son när hon träffade C sista gången, jag tror att äldste sonen var livrädd för att B gått med på att träffa C.
När jag tittar på B:s äldsta sons kroppsspråk så tror jag att C har varit jävligare både fysiskt och psykiskt mot B och barnen än jag trodde från början.

Någon tragisk olycka är det iallafall inte!!
Citera
2022-01-31, 17:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu är du där igen med ditt klassiska utryck att det inte går att utesluta. Du måste ju leda dina teorier med indicier eller bevis.

Det är rätt svårt att bevisa något i tråden eftersom jag ej har tillgång till utredningen, däremot kan du se mina teorier som en del i debatten kring det aktuella fallet i väntan på FUP.

Citat:
Om jag säger att C hade 78 flickvänner och han misshandlade dom alla. Då kommer du fråga mig efter bevis eller hur jag kommit fram till det. Eller köper du mitt påstående bara för att jag säger att det går inte att utesluta det?

Men nu finns det väl inga bevis för att C hade någon annan än sin fru? 😎

Det för oss däremot in på spekulationerna om en yngre älskare och p-pillren som tidigare har varit uppe till debatt i tråden. Hittills har det väl inte framkommit något som utesluter teorin om eventuella svartsjukebråk pga detta?

Citat:
Dom flesta i tråden diskuterar och analyserar det som hittills framkommit och försöker komma fram till vad som stämmer och inte, medans du inte utesluter någonting förutom att hon inte kan ha blivit misshandlad eller mördad.

Tack men jag förde redan tidigt fram hypotesen att båda parter kanske behandlade varandra dåligt och tom slog varandra? Du verkar dock utesluta teorin om att även maken blev slagen? Hur kommer det sig?

Citat:
Men du kan inte förklara eller motivera dina teorier förutom ditt klassiska "går inte att utesluta".

Men det går ju inte att utesluta teorierna jag fört fram? Kan inte du förklara varför du tex utesluter teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl om vårdnaden? Det finns väl inget i nuläget som utesluter denna hypotes?
Citera
2022-01-31, 17:31
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Tack men det är väl endast din tolkning, du har hittills inte gett uttryck för att ge en rättvis bedömning av händelserna i anslutning till det aktuella fallet. Att hon ser spänd ut kan kanske bero på att hon kände att hon inte varit ärlig och uppriktig mot sin make angående ansökan om ensam vårdnad? Sen umgås de med barnen och hon tvingas hålla god min?

Barnen hade nog kul, återigen försöker du tyvärr förminska saker och ting i negativ riktning.

C hade nog kanske inte mycket att skratta åt? En förestående skilsmässa och vårdnadstvist plus allt bråk i parets destruktiva relation kan nog sänka humöret för vem som helst?

Är detta din tolkning? Har du sett klippet? Annars väldigt märkligt att kunna uttala sig. Har DU gett en rättvis bedömning? Nej inte det minsta. Greppar varje halmstrå att misskreditera BO och hylla din kompis härinne.

Barnen hade nog kul? Hur vet du det, var du med?
(Om du nu inte sett klippet) De hade nog mindre kul hemma, vad vi fått läsa om.

C fick dricka för att stå ut menar du? Sen tappa kontrollen och ge sig på B? Om han mådde så dåligt, gav det honom rätten att ta till våld och beröva henne livet om så framkommer?
Senast redigerad av Lilett 2022-01-31 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in