2022-01-31, 20:24
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han började i somras plantera ut "Lyckliga Familjen". Frågan är om han redan då hade mordplaner eller om han bara hoppades att B skulle dra tillbaka funderingarna på skilsmässa. Sen kom misshandelsanmälan. Anmälan om olaga hot. Vårdnadsansökan. Allt kom inom en månad. Hans plantering lyckades inte. Han fastnade med skägget i brevlådan. Attan. Det fick bli den slutgiltiga lösningen. Med lite tur skulle hon fortsätta vara försvunnen. Rymt. Alla som sett facebook skulle vittna om vilken fin man han var. Och han berättade vitt och brett om hemska Beata. Några här har tydligen trott på det. Men inte polis. Inte åklagare.
Exakt vad jag tänker Picasso2.
Den lilla skiten har behandlat B som en ägodel, hon kunde inte svenska när hon kom hit och det tyckte säkert C var jättebra.
Ju mer hon var beroende av honom desto bättre, han trodde att han kunde göra vad han ville med henne och behandlade henne därefter tills B sa ifrån.
Ett äckligt litet kryp.
Citera
2022-01-31, 20:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Har du ens tittat på filmen ORDENTLIGT?

Tack men det har jag gjort, vill dock gärna titta igen. Kan inte du länka och SAMARBETA här?

Citat:
Tycker du verkligen att barnen ser ut att ha kul på riktigt?

Se ovan. Man får dessutom intrycket av att du nästan ÖNSKAR att dom ska ha haft det riktigt tråkigt? Kanske är du färgad av dina förutfattade åsikter i det aktuella fallet?

Citat:
Och vad menar du med att C inte hade mycket att skratta åt?

Med bakgrund av vad vi vet så tror väl ingen att C skulle gå runt med ett stort leende på läpparna hela dagarna? Jag läste nåt inlägg igår där spelkonsollen nämndes igen som C gav sonen, den hamnade tydligen under kranen? Tror du C blev glad över att få höra detta?

Citat:
Trolly har ju berättat för oss alla här att B var så falsk så hon gömde skilsmässopapprena, så då kan ju inte C veta och behöver inte vara ledsen heller.
Eller?

C kan ju i teorin ha varit ledsen av andra orsaker? Det var väl mycket problem i äktenskapet med frugan, varför förutsätter du att det måste ha handlat om några papper?

Barby har väl dessutom fört fram olika teorier? I nuläget vet inte vi om dom stämmer?
Citera
2022-01-31, 20:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Därför tror jag att - genom de dokument jag fått ta del av - åklagaren har ett mycket starkt case här.

Vilka dokument i det aktuella fallet har du fått ta del av?

Presentera dessa i tråden tack.
Citera
2022-01-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Dessa kom till mig idag och det är upp till PMaren att göra. Dig kommer jag inte delge något alls.
Citera
2022-01-31, 21:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Efter allt tjat i PM:

Kammarrättens DOM:

https://docdro.id/Y4wY2J4
När jag läste "Utifrån det som B berättat i utredningen..." hajade jag till. Soc.anmälan var gjord och utredning påbörjad medan B fortfarande var vid liv. Vem gjorde anmälan, när och på vilka indikationer? Har det framkommit tidigare och jag bara missat?
Citera
2022-01-31, 21:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

hon kunde inte svenska när hon kom hit och det tyckte säkert C var jättebra..

Hur har du kommit fram till slutsatsen att C tyckte att det var bra att hon inte kunde svenska när hon kom hit? Är inte det otroligt vanligt att människor som anländer till Sverige inte behärskar det svenska språket? C har väl själv dessutom fått hjälp av tolk i häktet?

Citat:
Ju mer hon var beroende av honom desto bättre, han trodde att han kunde göra vad han ville med henne.

Men det där är ju bara tokiga spekulationer? Däremot kan man fråga sig varför det var så bråttom att gifta sig och skaffa barn igen strax efter den första skilsmässan i Polen? Räckte det inte med 4 barn?

Snart så hävdar du väl att det var fråga om ett tvångsäktenskap?
Citera
2022-01-31, 21:10
Medlem
Citat:
Du har så rätt så rätt. Låsbyte etc är totalt irrelevant i ett mål ang mord. 1,5 månad kvar till fup med lite tur. Att minderåriga barn omhändertas är ju inte märkligt när inga föräldrar finns att ta hand om dom. Sen att C medger LVU endast under sin häktningstid, men sen minsann skall ha tillbaka sonen, är en helt annan sak. Vore intressant att se om han skulle få pojken tillbaka till hemmet om han frias från mord. Läser man handlingarna från Kammarrätt och Förvaltningsrätt så har lillkillen bevittnat lite väl mycket under sitt korta liv. Personligen tror jag pappan kan se sig i stjärnorna efter att ha sin son boende hos sig, även om han frias från mord.
Angående vårdnad ifall C frias vill jag säga att: han kan lätt motivera att dåvarande omständigheter med misshandel, supande och våld är slut nu. Det är lugn och ro hemma och att det bästa för barnet är att växa upp hos sin pappa.
Det behövs mycket för att klassa honom som olämpligt förälder.
Allt ska bevisas och vara dokumenterad. Socialtjänsten däremot har betydligt mindre bevis krav på sig att införa LVU.
Det ör inte alls säkert att han frias. Det ser ut som att han går minst 6-8 år och om han har otur 18!år.
Citera
2022-01-31, 21:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

I inlägg 9260 så har Doiten lagt ut kammarrättens beslut att inte ta upp C överklagan och även om C blir en fri man från häktet så får han inte omsorgen för sitt barn. Svart på vitt, läs igenom beslutet helst 3 ggr innan du skriver något mer här, för som någon skrev gör inte fler självmål är du snäll.
Citera
2022-01-31, 21:17
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Tack men det har jag gjort, vill dock gärna titta igen. Kan inte du länka och SAMARBETA här?

Se ovan. Man får dessutom intrycket av att du nästan ÖNSKAR att dom ska ha haft det riktigt tråkigt? Kanske är du färgad av dina förutfattade åsikter i det aktuella fallet?

Med bakgrund av vad vi vet så tror väl ingen att C skulle gå runt med ett stort leende på läpparna hela dagarna? Jag läste nåt inlägg igår där spelkonsollen nämndes igen som C gav sonen, den hamnade tydligen under kranen? Tror du C blev glad över att få höra detta?

C kan ju i teorin ha varit ledsen av andra orsaker? Det var väl mycket problem i äktenskapet med frugan, varför förutsätter du att det måste ha handlat om några papper?

Barby har väl dessutom fört fram olika teorier? I nuläget vet inte vi om dom stämmer?

Varför ska Gold länka när du sett på klippet? Titta igen där du såg den. Barby kanske kan länka till dig, hen verkar kunna samarbeta bra med dig. Vad bidrar du med när andra begär ut domar mm?

Samarbeta? Vet du vad det ordet innebär? Att du inte skäms att bara nämna det. Efter alla angrepp och påhopp du gjort på flertalet härinne!
Senast redigerad av Lilett 2022-01-31 kl. 21:22.
Citera
2022-01-31, 21:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack för att du presenterar din teori men jag har också en teorier.

Makens hjärtan och kärleksbetygelser kan i teorin ha varit ärligt menade, han försökte kanske hålla ihop äktenskapet trots alla problem med frugan?

Det är där min teori om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl och bråk kommer in i bilden, vi kan även beakta att min teori har ju dessutom stöd av det faktum att maken har tydligen erkänt att han orsakat kvinnans död?

Vad anser du? Finns det något i nuläget som motsäger mina teorier?
Ditt enda argument, hämtat från ett trådtroll, har redan motbevisats med ett flertal fakta av två handfullar skribenter tråden igenom. Backa bak och läs!
Citera
2022-01-31, 21:21
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Angående vårdnad ifall C frias vill jag säga att: han kan lätt motivera att dåvarande omständigheter med misshandel, supande och våld är slut nu. Det är lugn och ro hemma och att det bästa för barnet är att växa upp hos sin pappa.
Det behövs mycket för att klassa honom som olämpligt förälder.
Allt ska bevisas och vara dokumenterad. Socialtjänsten däremot har betydligt mindre bevis krav på sig att införa LVU.
Det ör inte alls säkert att han frias. Det ser ut som att han går minst 6-8 år och om han har otur 18!år.

Han är redan klassad som olämplig förälder, Det står i dokumentet från kammarrätten att även om C blir fri så får inte C omsorgen för sitt barn.
Citera
2022-01-31, 21:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Varför ska hon länka när du sett på klippet?

Tack men nu frågade jag Goldie, inte dig. Jag vill gärna se klippet igen.

Citat:
Titta igen där du såg den.

Hittar tyvärr inte länken, du har kanske inte sett videon själv? Det verkar inte som det?

Citat:
Barby kanske kan länka till dig, hen verkar kunna samarbeta bra med dig.

Tack ännu en gång för att du engagerar dig men nu vill jag gärna samarbeta med Goldie och hoppas på hennes hjälp 😎

Citat:
Vad bidrar du med när andra begär ut domar mm?

Vad bidrar du själv med förutom att klaga? Vad har DU begärt ut din latmask? Mitt stora intresse är det kommande FUP:et i det aktuella fallet men det kan jag begära ut och läsa helt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in