2022-01-30, 15:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Finns det någon som har befogenhet att beordra låsbyte?
Bara vid uppsägning eller vräkning, då är det kronofogden som bestämmer, hyresvärden och kronofogden åker till lägenheten gemensamt.
Avlägsnar sig hyresgästen inte frivilligt så begär dom handräckning av polis.
Citera
2022-01-30, 15:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Bara vid uppsägning eller vräkning, då är det kronofogden som bestämmer, hyresvärden och kronofogden åker till lägenheten gemensamt.
Avlägsnar sig hyresgästen inte frivilligt så begär dom handräckning av polis.
Efter husrannsakan kan polisen göra det har jag läst. Men Tufsankatt menar att soc kan göra det i sådana här/liknande fall. Jag väntar spänt på att jamaren ska besvara mina frågor runt det.
Citera
2022-01-30, 15:47
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Efter husrannsakan kan polisen göra det har jag läst. Men Tufsankatt menar att soc kan göra det i sådana här/liknande fall. Jag väntar spänt på att jamaren ska besvara mina frågor runt det.

Självklart vid brott och olyckor som T.ex brand, då får polisen spärra av dörrar och ofta sätts en skylt upp också, tveksam till att polisen byter lås.
Fast det är möjligt om tekniker inte hunnit jobba klart t.ex.

Det är flera år sen jag uppdaterade mig, så mycket kan ju ha ändrats ang. det jag tror.
Citera
2022-01-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Kanske hemma hos Barby

Väldigt roligt. Dvs polisen gissade att han var hemma hos oss och vid 2-tiden på morgonen kom de och tog honom ifrån oss? Hur visste polisen om oss, kan du berätta för alla?

Skämt åsido berättade jag redan på forumet att han bodde i sin kompis lägenhet i samma område som Beata. En kompis jobbade med honom och åkte till Polen. C betalade hyran för oktober och bosatte sig där. Hans son var hemma hos honom så Beata visste var C bodde. Han hade ett ställe att bo och ville att Beata skulle ge honom playstation han hade köpt till sin son. Men hon lade spelet under kranen och förstörde det. Denna information berättades för mig av C.

Som alla redan har läst kommer informationen om att Beatas man låg och sov vid dörren till en gemensam lägenhet inte från mig, utan från en annan forumdeltagare. Därför kände jag att det var nödvändigt att berätta att C berättade för mig att han sov i bilen i 5 dagar tills hans kompis lät honom flytta in hos honom.
Citera
2022-01-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Väldigt roligt. Dvs polisen gissade att han var hemma hos oss och vid 2-tiden på morgonen kom de och tog honom ifrån oss? Hur visste polisen om oss, kan du berätta för alla?

Skämt åsido berättade jag redan på forumet att han bodde i sin kompis lägenhet i samma område som Beata. En kompis jobbade med honom och åkte till Polen. C betalade hyran för oktober och bosatte sig där. Hans son var hemma hos honom så Beata visste var C bodde. Han hade ett ställe att bo och ville att Beata skulle ge honom playstation han hade köpt till sin son. Men hon lade spelet under kranen och förstörde det. Denna information berättades för mig av C.

Som alla redan har läst kommer informationen om att Beatas man låg och sov vid dörren till en gemensam lägenhet inte från mig, utan från en annan forumdeltagare. Därför kände jag att det var nödvändigt att berätta att C berättade för mig att han sov i bilen i 5 dagar tills hans kompis lät honom flytta in hos honom.

Du menar september? I oktober bodde han på häktet. Har C ett stort tydligt ärr på sin ena hand? Vilken isåfall.

Tror du deras son talade sanning när han berättade att C slog både honom och sin mamma?
Citera
2022-01-30, 17:02
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Barn kommer att berätta om pappa slog mamma och mamma slog pappa. Det är meningslöst att bråka om något man inte vet.

Det har nu framkommit uppgifter från barnen om vem som gjorde vad, som du kanske läst?
Senast redigerad av Zicksack 2022-01-30 kl. 17:31.
Citera
2022-01-30, 17:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Självklart vid brott och olyckor som T.ex brand, då får polisen spärra av dörrar och ofta sätts en skylt upp också, tveksam till att polisen byter lås.
Fast det är möjligt om tekniker inte hunnit jobba klart t.ex.

Det är flera år sen jag uppdaterade mig, så mycket kan ju ha ändrats ang. det jag tror.
Jag tänker inte att de fysiskt gör det. Men har de befogenhet att ta ett sådant beslut? Sedan kan låssmed utföra själva jobbet.
Citera
2022-01-30, 18:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu när du tagit del av förvaltningsrättens dom där det framgår att C misshandlat B och barnen både fysiskt och psykiskt. Barnen har varit närvarande vid flera tillfället och bevittnat misshandeln. Dom berättar även att dom levt under latent hot om våld från styvfaders sida. Detta råder det inget tvivel om enligt domen.

Tack men domen kan väl överklagas? Vi vet inte heller om C har blivit slagen men det kommer väl att visa sig i kommande FUP?

Citat:
Du har tidigare ställt dig skeptiskt till äktheten i bilderna som B skickade till sin syster där vi kunde se märken av strypning samt blåmärken och rivmärken i ansiktet.

Du har ju ställt sig lika skeptisk till den bild som Barby säger sig ha sett där C var slagen? Hur vet vi att det var fråga om strypmärken förresten? Genomgick B kroppsbesiktning?

Citat:
Hon kan givetvis ha provocerat honom till detta så han handlat i affekt.

Du utesluter inte det? Men du vill samtidigt inte överväga om C verkligen har visat en bild för Barby där även han var slagen?
Citera
2022-01-30, 19:12
Medlem
Citat:
Du menar september? I oktober bodde han på häktet.
Jag menar oktober. Vet du inte att hyran betalas en månad i förskott?

Citat:
Har C ett stort tydligt ärr på sin ena hand? Vilken isåfall.

Jag har inte kysst eller smekt C:s händer. Sorry . Men jag lovar att jag ska ta reda på det åt dig så fort jag träffar C. Finns det några andra kroppsdelar du är intresserad av? Skriv till mig privat.

Citat:
Tror du deras son talade sanning när han berättade att C slog både honom och sin mamma?

Spelar du rollen som utredare nu? Ingenstans stod det skrivet att sonen hävdade att hans pappa slagit honom. En av forumdeltagarna skrev att barnen led både fysiskt och psykiskt. Men man ska inte läsa andras tolkningar, utan vad som finns i utredningens material.

Herregud! Vad menar du med "С slog sin mamma"? Slog han sin mamma också? 😨
Citera
2022-01-30, 19:13
Medlem
Citat:
Nu när du tagit del av förvaltningsrättens dom där det framgår att C misshandlat B och barnen både fysiskt och psykiskt. Barnen har varit närvarande vid flera tillfället och bevittnat misshandeln. Dom berättar även att dom levt under latent hot om våld från styvfaders sida. Detta råder det inget tvivel om enligt domen.

Du har tidigare ställt dig skeptiskt till äktheten i bilderna som B skickade till sin syster där vi kunde se märken av strypning samt blåmärken och rivmärken i ansiktet.

Hon kan givetvis ha provocerat honom till detta så han handlat i affekt. Men har du övervägt att C kan vara skyldig till att ha misshandlat B och att resultatet vi kan se på bilderna är C a verk?
Jag har inte haft så mkt koll på tråden på några dgr förutom nån gång. Förvaltninsrättens dom? Nu blev jag riktigt nyfiken. Har då nån länk?
Citera
2022-01-30, 19:15
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte haft så mkt koll på tråden på några dgr förutom nån gång. Förvaltninsrättens dom? Nu blev jag riktigt nyfiken. Har då nån länk?
Tror det är detta
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera
2022-01-30, 19:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang LVU. Både Förvaltningsrätt och Kammarrätt. Utdrag finns bakåt I tråden. Ev läggs dokumenten upp i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in