2021-11-03, 22:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Det finns bilder på Beata och det är bevis..

Hosta upp ett rättsintyg från en kroppsundersökning så kanske vi tror lite mer på dom där "bevisen"

Citat:
Vi är fler som skriver inlägg baserat på vad som lags fram i ärendet utifrån bevis som finns..

Bevis för vad? Eventuella skador på den försvunna kvinnan kan ha uppstått på helt andra sätt. Kvinnor fejkar ibland också skador för att nita dit sina män. Som i exemplen här nedan tex.

Citat:
Vi har sett bilder på Beatas ansikte med blåmärken, fler än en bild.

Se ovan, vi vet ingenting om hur skadorna uppstått på den försvunna kvinnan.

Citat:
Vi har inga bilder på den man som sitter häktad.

Och då existerar inte det några bilder bara för att du inte sett dom?

Citat:
Studier på våld mot män är helt irrelevant i ämnet då det är Beata som är borta, tråden handlar om att en kvinna är borta.

Hon var borta i Polen också 2013 när hon smet från sina plikter som mor och hustru. Det säger väl en hel del om vad hon är kapabel till?

Citat:
Beatas brors berättelse att hon kämpat för att få barnen är oviktigt men den är sann för hon fick hit barnen eller hur så det går som fakta.

Har du någon källa att visa upp?

Citat:
Ännu en gång, c sitter häktad och b är fortfarande inte hittad. Det är fakta.

Du och dina fakta. Vi vet allt det där redan. Vad tror du på hypotesen om suicid?

Många personer som försvinner blir inte utsatta för brott utan tar sina liv.

Vissa som försvinner råkar ut för sjukdom eller olyckor, andra försvinner frivilligt.

De försvunna personer som blir dödade av sina män utgör endast en liten promille i statistiken.

Förra året anmäldes 25 750 personer försvunna, hur många av dessa blev dödade av sin män? Det blir din räkneuppgift till ditt nästa inlägg.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt...-i-ar-mot-2019
Citera
2021-11-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Känns det inte lite långsökt att hon självmant valt att inte försöka ta sig tillbaka till bilen där hennes grejer ligger? Mobil bankkort etc. Det är ju inget man bara lämnar med sitt ex som man dessutom är i tvist med.
Tänker att han drog iväg med sonen i bilen och lämnade henne på golfbanan för att senare återvända efter att ha lämnat sonen?
Dom lär ju ha varit på golfbanan i a f, vittnen såg dom
Citera
2021-11-03, 22:52
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Telefonen blev stängd i Oxie.

Vet vi det eller var det en teori?
Citera
2021-11-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så synd ifall Ben inte är i tjänst... Havet är ju en bra gömma, men hundars näsor är många gånger ännu bättre.

Jag tänker även på nedgrävning. Om nu C är skyldig till försvinnandet, så kan han kanske ha hunnit gräva ner. Då är det svårt att finna. Både i havet och under jord.

Om det var oplanerat tror jag mer på att kroppen är dumpad i skogen någorlunda öppet eller i vatten. Då lär den hittas förr eller senare.

Var det däremot planerat kan han nån vecka innan, kört iväg en minigrävare med vanlig bil och släp till ett undangömt ställe och grävt en djup grop. Att fylla igen den med spade lär iof tagit ett bra tag. Minst ett par timmar vilket då minskar sträckan från hemmet.
Citera
2021-11-03, 22:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är som många av oss tror:

"– Vi har ingen misstanke om att hon är utomlands och ingenting gör att vi tror att hon håller sig borta frivilligt. Vi misstänker att mannen varit inblandad i hennes försvinnande, säger Norling."

Konstigt att de inte överväger hypotesen om suicid?

Man undrar om dom verkligen tänkt till där?
Citera
2021-11-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tänker att han drog iväg med sonen i bilen och lämnade henne på golfbanan för att senare återvända efter att ha lämnat sonen?
Dom lär ju ha varit på golfbanan i a f, vittnen såg dom

Ja jo jag vet. Men att Beata bara skulle stått kvar där eller självmant gått utan sina grejer.? Hon borde väl rimligtvis ha följt med tillbaka till bilen då för att hämta sin mobil?
Barnet borde isåfall ha sett det.
Jag hade då inte frivilligt lämnat mina grejer hos C i den situationen
Citera
2021-11-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Verkar bara vara runt en timme, beroende på hastighet då, mellan Oxie och Ystad, tur och retur.

Och han har haft 8 timmar på sig. 7 timmar om man räknar bort en Ystadssväng. På 7 timmar hinner man ganska mycket.
Citera
2021-11-03, 22:58
Medlem
Citat:
Polisen bekräftade att de har bådas mobiltelefoner.

Bra. Det ger iaf polisen bra underlag vart dom båda befunnit sig innan försvinnandet samt ledtrådar i kommunikationen. Kan tänka mig att det finns uppgifter där som åklagaren använt sig av i häktningsframställan.
Citera
2021-11-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Ja jo jag vet. Men att Beata bara skulle stått kvar där eller självmant gått utan sina grejer.? Hon borde väl rimligtvis ha följt med tillbaka till bilen då för att hämta sin mobil?
Barnet borde isåfall ha sett det.
Jag hade då inte frivilligt lämnat mina grejer hos C i den situationen
Inte jag heller, men den kanske blev bortglömd för stunden
Citera
2021-11-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det var oplanerat tror jag mer på att kroppen är dumpad i skogen någorlunda öppet eller i vatten. Då lär den hittas förr eller senare.

Var det däremot planerat kan han nån vecka innan, kört iväg en minigrävare med vanlig bil och släp till ett undangömt ställe och grävt en djup grop. Att fylla igen den med spade lär iof tagit ett bra tag. Minst ett par timmar vilket då minskar sträckan från hemmet.

Brottet kan ju ha varit oplanerat och skett i stundens hetta, men gömmandet av B kan ha varit planerat.

Hoppas hon återfinns snart. Helst vid liv.
Citera
2021-11-03, 23:04
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Vet vi det eller var det en teori?

Beata delade lokalisation med sonen och sista signalen från hennes telefon kom just från Oxie. Nån har stängd av den eller batteri blev slut.
Citera
2021-11-03, 23:05
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Brottet kan ju ha varit oplanerat och skett i stundens hetta, men gömmandet av B kan ha varit planerat.

Hoppas hon återfinns snart. Helst vid liv.

Det som talar för oplanerat, om det nu skedde vid golfbanan, är att ett av barnen fanns i närheten. Risken måste vara överhängande att barnet kommer släntrande och undrar var mamma och pappa tog vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in