2021-10-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag tror att din teori stämmer tyvärr och att han inte kunde tåla att hon stod på sig! Ja det får vi verkligen hoppas men.. aa vi får se!

Ja, tyvärr...
Men vi får hoppas att vi har fel och att hon kommer tillrätta vid liv.
Citera
2021-10-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VastraGotaland
Finns det någon annan sida man kan läsa angående detta fallet? Av 169 sidor är ca 150 sidor fyllda av sarkastiska, ironiska och "gafflande" viktigpettrar.
Jag blev berörd av denna tjejens försvinnande och hennes oskyldiga barn. Jag är inte intresserad av prestigediskussioner.

Utmärkt och träffande skrivet ! Ligger lågt, har tidigare uttryckt mitt missnöje vg ” gräsklipparmannen”.
Citera
2021-10-18, 21:02
Medlem
MrGrants avatar
Styckad kvinna hittad i Borås. 30 mil från Malmö.
Citera
2021-10-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VastraGotaland
Finns det någon annan sida man kan läsa angående detta fallet? Av 169 sidor är ca 150 sidor fyllda av sarkastiska, ironiska och "gafflande" viktigpettrar.
Jag blev berörd av denna tjejens försvinnande och hennes oskyldiga barn. Jag är inte intresserad av prestigediskussioner.
Tyvärr får du nog stå ut med med gafflandet. Scrolla över. Tids nog får vi relevant info. Dvs om hon hittas eller om polisen hittar bevis på något brott så de kan väcka åtal. Till dess famlar vi alla, utom gafflarna förstås, mer el mindre i mörker.
Citera
2021-10-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sakta i backarna nu.

Vi pratar i den här debatten om den försvunna kvinnans make (ingen annan!) och skribenten du försöker försvara har klart och tydligt uttalat att han är alkoholiserad, har våldskapital och är olämplig som vårdnadshavare.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen

Till stöd för sitt uttalande har hon illvilligt skvaller i tråden. Den häktade mannen är dessutom inte dömd för brott i nära relationer så sammantaget kan den där kacklande hönans uttalande klassas som förtal.

Man kan nästan börja tro att både du själv och skribenten du försvarar är druckna när ni skriver inlägg i tråden?

Nu har du glömt att läsa igen….eller så förstår du inte vad det står.
Hon skrev att hans eventuella alkoholisering kunde vara en trådsanning. Inte att han är alkoholiserad!
Även att en alkoholiserad ( gäller allmänt då det inte står att det är Beatas xman) far INTE är en lämplig vårdnadshavare ! Just detta hoppas jag verkligen att vi alla håller med om.
Det du gör är en ohygglig bedrövlig upprepning av det du tycker…..ord som p-piller, att mannen inte är
dömd för brott i tidigare relationer. Att Beata är otrogen, har hittat en ny man plus en massa annat trams och ordbajs !Du kallar andra i tråden för ” kacklande hönor, insekter, manshatare……
Skärp dig nu och sluta stampa på andra annars kommer det att sluta med att du sitter i tråden och diskuterar med dig själv !!
Citera
2021-10-18, 21:29
Medlem
Citat:
Sakta i backarna nu.

Vi pratar i den här debatten om den försvunna kvinnans make (ingen annan!) och skribenten du försöker försvara har klart och tydligt uttalat att han är alkoholiserad, har våldskapital och är olämplig som vårdnadshavare.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen

Till stöd för sitt uttalande har hon illvilligt skvaller i tråden. Den häktade mannen är dessutom inte dömd för brott i nära relationer så sammantaget kan den där kacklande hönans uttalande klassas som förtal.

Man kan nästan börja tro att både du själv och skribenten du försvarar är druckna när ni skriver inlägg i tråden?

Här skriver du att debatten endast har att göra med Beatas man och ingen annan. Alltså fel av henne ? Du gör själv detsamma när du talar om att kvinnor bråkar mer i relationer, män mindre, att kvinnor har större våldskapital än sina män. Du tar fram ” källor”, internationella undersökningar där våldsstatistiken är bättre för män i relationer än för kvinnor. Men nu handlar dessa inlägg om Beatas man och ingen annan ! Noterat eller ej ? Att vi skulle vara druckna enligt dig blir mer än löjligt.
Citera
2021-10-18, 21:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Styckad kvinna hittad i Borås. 30 mil från Malmö.
Och en kvinna har plockats upp ur vattnet på Sibbarp i Malmö. Det låter dock väldigt långsökt att det skulle kunna vara Beata. I så fall borde hon hållits nerdrogad och gömd av någon sedan försvinnandet för att slutligen dumpas i havet. Kanske inte helt omöjligt, men jag har svårt för att tänka mig det.
Citera
2021-10-18, 21:41
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Och en kvinna har plockats upp ur vattnet på Sibbarp i Malmö. Det låter dock väldigt långsökt att det skulle kunna vara Beata. I så fall borde hon hållits nerdrogad och gömd av någon sedan försvinnandet för att slutligen dumpas i havet. Kanske inte helt omöjligt, men jag har svårt för att tänka mig det.
Det lär vi snart få veta isf..
Citera
2021-10-18, 21:56
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Tack för att du spekulerar vilt.

Till stöd för den senare hypotesen finns det faktum att den häktade maken är ej tidigare dömd för brott i nära relationer men till stöd för den första hypotesen har vi statistiken.

Hur vet du att den häktade mannen var ej tidigare dömd för brott i nära relationen. Kan du länka till sån officiell information från polisen, åklagare eller mannens försvarare?

Jag vet att det var nån i tråden påstod detta men varför ska man tro den person? Den kanske kacklar som höna eller har druckit eventuellt har begränsat intellekt? Hen länkade inte heller till officiella källor.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-18 kl. 22:23.
Citera
2021-10-18, 22:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Hon är fortfarande gift med den häktade mannen och hade i teorin kunnat ändra sitt beslut under betänketiden men det är faktiskt rätt intressant att hon lämnar in om skilsmässa samtidigt som hon använder P-piller.

Kan den försvunna kvinnan ha träffat en ny man?

Ja, hon kunde ha träffat en annan man och han kunde övertygat henne för att skilja sig. Då var hon otrogen. Hon lämnade ansökan om skilsmässa och då är separation i kraft. Under separationen är man inte otrogen. Under separation är man inte ihop. Och är man inte ihop då kan man inte vara otrogen. Då är man fri om man kan träffa andra. Om hon skulle ändra sig under betänketiden och gick tillbaka till maken då skulle det vara slut på separationen men troligtvis skulle hon inte träffa mer den andre mannen. Då skulle hon vara trogen.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-18 kl. 22:26.
Citera
2021-10-18, 22:15
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Den häktade maken kan ju också vara oskyldig? Han förnekar faktiskt inblandning.

Han kanske ljuger när han förnekar inblandning?
Citera
2021-10-18, 22:43
Medlem
Överhörde lite diskussioner idag. En polack berättade om ett polskt reportage där flera detaljer av betydande karaktär togs upp som jag inte sett att svensk media rapporterat om. Radar upp det jag minns på rak arm:

- Sonen till C beskriver i reportaget att hans pappas bankkonton - både det svenska och polska - ska ha tömts på pengar. Vet ej när kontona ska ha länsats och vilken son de syftar på. Har C fler än ett barn?
- Sonen hävdar att C aldrig skulle utsätta någon för våld samt att han älskar Beata väldigt mycket.
- Några dagar innan försvinnandet ska B ha slängt ut C ur deras lägenhet. Han ska då ha bott i sin bil (?)🧐
- Hennes ex-make (den hon har de första fyra barnen med) berättade i reportaget att B stack från Polen till Sverige 2013 utan att meddela någon, varken honom eller barnen. Senare ska detta ha inskränkt hennes vårdnadsrättigheter, oklart hur.
- De beskrev i reportaget att B ska ha träffat en annan man, yngre, som inte var från Polen. Ska tydligen vara tabu att man träffat någon med annan kultur som jag förstod det.

Skriver bara det jag hörde, vet själv inte vad jag ska tro. Jag har hela tiden varit övertygad om att C ligger bakom hennes försvinnande, men att hon en gång lämnat hela sin familj är ändå anmärkningsvärt. Varför rapporterar inte svensk media om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in