Citat:
Ursprungligen postat av
Barby
Jag upprepar personligen för dig: om du har svårigheter med att uppfatta information, kan jag inte hjälpa dig med någonting. Jag gav länkar till sajter där man kunde läsa hur det fungerar när en person har skulder, förklarade vilken organisation som ger information om skulder och anmärkningar. Sybel läste och förklarade för den andra deltagaren hur informationen skulle tolkas. Jag förstår att om du inte är ekonom så är det svårt att förstå ekonomiska termer, men tyvärr , jag tänker inte öppna ekonomiska kurser här.
Jag har redan svarat på dina andra frågor. Du, liksom de andra deltagarna, ändrar innebörden av det jag har sagt. Jag sa att C kom efter jobbet och barnen var hungriga för att mamma inte hade lagat något och han var tvungen att laga middag. När det gäller medicinen: ja, C sa att hon inte ville köpa medicin mot barnets förkylning och sa att hon inte hade pengar till det. Jag berättar vad han sa. Han var upprörd över att det inte fanns pengar till medicinen, men att hon hade pengar för att skicka bilen på reparation.
Snälla förklara för mig vad det är du anser att jag missförstår. Du har berättat att C sagt att B orsakat att hans firma hamnade hos Kronofogden. Där finns det inga anmärkningar före han häktades. Då visar du att dom kan bli sekretessbelagda om man betalar i tid eller får dom sekretessbelagd av annan anledning. Du visade även att sekretessen hävs om det kommer in nya skuldkrav, vilket det gjort efter häktningen. Därmed ska Cs tidigare skulder hos Kronofogden synas, men det syns inga före häktningen, alltså fanns det inga eftersom sekretessen är hävd, alltså ljög C. Var har jag fel enligt dig?
Jag försöker verkligen inte ändra innebörden av vad du sagt. I länkarna nedan skriver du:
"Han sade att han kommit hem efter jobbet men kunde inte komma in för att hon bytte låset. Han visade en video till mig. Han står med sin son utanför entré dörr, men Beata öppnade inte dörren och släppte inte sonen in. Bara gick till källaren. Hon var inte ensam. Det var en kvinna med henne. Det var mörkt ute. Mannen sade att det var runt klockan 9 på kvällen."
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
"Maken kommenterade videon, att det är hämsk att barnen ute ensam. Mannen menade att barnen skulle redan ätit middag, duschad och sova."
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Jag får inte ihop det, om du inte menar att sonen (eller menar du barnen i plural?) var utelåst(a) när C kom hem från jobbet kl 21?
Hon tycks ju ha haft polis och hyresvärd på sin sida i att byta låset. Hon hade uppenbarligen rätt att frukta för sitt liv. Om sonen av någon anledning fanns utanför när C för första gången inser att han inte kommer få komma in i sin bostad så kan jag ha förståelse för om hon inte vågar öppna dörren ens för sonen när C står bredvid. Varför sonen var ute kan ju säkerligen en del här tolka som bevis på en demonisk mamma, andra kan undra om C hade sonen med sig efter att ha hämtat honom någonstans, och/eller om han varit hos en kompis, eller om C helt enkelt lurat ut honom i ett försök att komma in själv. Vi vet ju inte vad som händer innan inspelningen påbörjas.
Att klockan var 21 var ju bara en uppskattning. Hur dags blir det mörkt i Malmö i augusti/september?
Intressant med kvinnan som var med. Hoppas hon har vågat ge sin bild av vad som hände till polisen.