Bara för att skribenten inte tror på gräsklipparmannens dravel om att BR skulle ha rymt eller?
Varför är min teori dravel?
Den försvunna kvinnan i Malmö kan mycket väl ha haft en ny pojkvän i sitt liv, många kvinnor lämnar inte en gammal relation förrän dom har en ny på G.
Den försvunna kvinnan har ju rätt många barn så män har inte saknats i hennes liv, det finns väl dessutom i nuläget inget som pekar på att hon inte kan vara på rymmen i Polen eller Malmö? Hon tröttnade kanske på allt bråk med exet? Eller så är hon avliden? Vem vet, kanske vet du bäst? 😎
Det är svårt att se vad skribenter som du tex kan tillföra en sån här debatt, det mesta av er energi verkar gå ut på att hacka på meningsmotståndare.
Du vill själv gärna gotta dig i det här fallet? En kvinna är försvunnen i Malmö och du slår på stora trumman och vet minsann bäst av alla?
Du skriver dessutom som en kratta och har förutfattade meningar om det mesta.
Destruktiva relationer som den i Malmö tex är mycket sällan bara den enes skuld men du vet fan i mig inte mer än vi andra om detta pars turbulenta relation och vem av de två som betett sig mest illa. Men visst, du kan polska och det gör väl dig till sakkunnig expert här din kacklande höna.
Hur vet du förresten att den försvunna kvinnan i Malmö är mördad? Har man hittat kroppen?
Återkom gärna med ett svar men tugga inte fradga nästa gång.
Du klarar inte ens att svara vad har det för betydelse hur har relation varit?
Du har inga relevanta argument och därför kastar du på andra skit och epitet.Finns inte en enda person här som du har inte förolämpat.
Du är patetisk.
Jag får väl spekulera precis som alla andra i den här tråden, det enda som proffstyckarna har att tillgå är ytterst lite information som figurerat i media.
Den försvunna kvinnan kan ha rymt med en ny pojkvän, blivit mördad, begått självmord, råkat ut för en olycka, håller sig gömd i Polen, teorierna är fler än en och det gör tydligen vissa skribenter oerhört arga?
Jag tycker dessutom att det är märkligt att en handfull skribenter här i tråden blir sura så fort man försöker belysa att det är ytterst sällan det enes fel om två träter i en destruktiv relation där den andra dessutom begärt enskild vårdnad. Detta används ofta som ett vapen bara för att jävlas i någon sorts maktkamp som går ut över barnen.
Det aktuella paret i Malmö hade tydligen en bra relation från början men sen gick något väldigt snett, man undrar vad och varför?
Du får göra som du vill, men det verkar som att du svarar med samma monolog om och om igen som svar på andras inlägg och tar inte till dig vad andra skriver eller besvarar deras frågor. Detta är menat att vara ett diskussionsforum men du diskuterar inte riktgt med någon alls tycker jag utan upprepar din monolog. Det kan du göra om du vill, men det blir väldigt frustrerande och är rätt ointressant måste jag påpeka.
Om jag skulle kört ett lik i bilen till Ystad så hade jag aldrig valt e65an. Väg 101 mot Ystad går raka vägen, inte mkt trafik och väldigt många bra områden att göra sig av med ett lik. Jag har bott vid den sträckan och vid svedala/alstad och där är några små sjöar och dungar här och där om ni zoomar in nära på kartan.
Även mycket åkermark med grusvägar
Senast redigerad av Langstrumpan 2021-10-07 kl. 15:42.
Nu har du ignorerat min två senaste inlägg där jag hade synpunkter på den statistik du hänvisade till gällande våld i nära relationer samt någon fup eller info som styrker din tes att hon skulle rymt med en ny man. Men jag gör ett nytt försök.
Du nämner själv att det finns ytters lite information att tillgå och där håller jag med dig. Men vad majoriteten i tråden ägnar sig åt, är att utgå från vad polisen och åklagaren har sagt och spekulerar i vad som kan ha hänt.
Du upprepar att det inte är den enas fel om två träter och pekar då på ansökan om enskild vårdnad och menar att hon hällt bensin på elden.
Vore verkligen jätteintressant om du bidrog med info till tråden om deras trätande. Och inte allmän info om att kvinnor kan bete sig som svin.
Att kräva enskild vårdnad i en bitter separation som den försvunna Malmökvinnan gjort kan ofta framkalla vrede hos motparten och bidrar bara till att hälla mer bränsle på elden, det är ingen ursäkt för att begå våldshandlingar men kan vara en förklaring till våldsutbrott i vissa destruktiva relationer som den i Malmö tex.
Ny forskning gör dessutom gällande att det är minst lika vanligt med kvinnligt relationsvåld som manligt med den skillnaden att ca 15 kvinnor om året mördas jämfört med ca 3 män. Samtidigt är det inte på nåt sätt förbjudet att spekulera i om även den försvunna kvinnan gjort sig skyldig till hot, våld och kränkningar med bakgrund av ny forskning kring relationsvåld.
Du verkar vara en motståndare till att jag får spekulera om det aktuella fallet i Malmö och om båda parter har behandlat varandra illa på olika sätt. Varför riktar inte du lite din kritik mot de andra skribenterna som också postar förslag på vad som kan ha hänt?
Och jag kan omöjligt svara på alla inlägg, du behöver alltså inte ta åt dig personligen.
Och för att avrunda, den knapphändiga information om det aktuella fallet i Malmö som framkommit i media från åklagare och polis betyder i nuläget noll. Media vinklar dessutom många fall och utlämnar viktiga fakta. Du känns rätt naiv faktiskt om du litar på skvallerpressen.
Det är ju bara att titta på fallet Lotta Rudholm som jag påpekade tidigare, här har media undanhållit sanningen om hur just den relationen såg ut, hon har definitivt inte försökt fly sin baneman. Facit går att läsa här FB, använd sökfunktionen!
.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-07 kl. 16:30.
Hon är endast försvunnen i nuläget, vem har meddelat barnen att hon kanske är död?
Har den försvunna kvinnan någon historik av psykiatrisk vård eller medicinering av psykofarmaka? Finns det något missbruk i bagaget?
Innan vissa träskallar i tråden hetsar upp sig i onödan så vill jag bara påpeka att jag har ställt frågor som i nuläget känns relevanta.
Kan hon ha avlidit för egen hand pga allt bråk med exet om vårdnad osv? Kroppen är bara inte hittad än?
Du kräver din rätt att uttrycka dig, visst, men då håller man väl också en god ton. Du bortser dessutom från det faktum att polisen också gjort bedömningen att mannen har med försvinnandet att göra, något som delas av många i tråden. Det är ovanligt att polisen frihetsberövar folk utan att ha på fötterna.
Jag har ringt in till polisen då jag såg en kvinna som var väldigt lik Beata i Ystad. Jag satt i bilen och iakttog henne men visste inte då att det var en försvunnen kvinna. Gjorde den kopplingen när jag läste nyheterna dagen efter och såg bild på Beata. En del detaljer i min observation var ganska besynnerliga, enligt mig. Polisen verkade åtminstone ta uppgifterna på ganska stort allvar.
Att kräva enskild vårdnad i en bitter separation som den försvunna Malmökvinnan gjort kan ofta framkalla vrede hos motparten och bidrar bara till att hälla mer bränsle på elden, det är ingen ursäkt för att begå våldshandlingar men kan vara en förklaring till våldsutbrott i vissa destruktiva relationer som den i Malmö tex.
Ny forskning gör dessutom gällande att det är minst lika vanligt med kvinnligt relationsvåld som manligt med den skillnaden att ca 15 kvinnor om året mördas jämfört med ca 3 män. Samtidigt är det inte på nåt sätt förbjudet att spekulera i om även den försvunna kvinnan gjort sig skyldig till hot, våld och kränkningar med bakgrund av ny forskning kring relationsvåld.
Du verkar vara en motståndare till att jag får spekulera om det aktuella fallet i Malmö och om båda parter har behandlat varandra illa på olika sätt. Varför riktar inte du lite din kritik mot de andra skribenterna som också postar förslag på vad som kan ha hänt?
Och jag kan omöjligt svara på alla inlägg, du behöver alltså inte ta åt dig personligen.
Och för att avrunda, den knapphändiga information om det aktuella fallet i Malmö som framkommit i media från åklagare och polis betyder i nuläget noll. Media vinklar dessutom många fall och utlämnar viktiga fakta. Du känns rätt naiv faktiskt om du litar på skvallerpressen.
Det är ju bara att titta på fallet Lotta Rudholm som jag påpekade tidigare, här har media undanhållit sanningen om hur just den relationen såg ut, hon har definitivt inte försökt fly sin baneman. Facit går att läsa här FB, använd sökfunktionen!
.
Om vi pratar i generella termer håller jag med dig i en del. Kvinnor ska självklart inte vara fredade mot allvarliga anklagelser enbart för dom är kvinnor. Har själv jobbat på ett av Sveriges största mediehus, så kan intyga att kvinnor ibland särbehandlas i media. Dom är precis lika skyldiga som män i stökiga separationer och vårdnadstvister. Och ja, dom brukar våld i samma grad som män i relationer. Resulterar dock sällan till allvarliga skador.
Jag reagerar för att du skuldbelägger henne utan någon som helst grund enligt mig. Att hon har flera barn med 2 olika pappor och att hon ansökt om ensam vårdnad är väl knappast en indikation på att hon skulle lämna jordens yta och lämna sina barn?
Jag försöker se det objektivt och är intresserad av alla spekulationer som har något att stå på. Du rabblar upp mängder av alternativ men backar bara upp det med att det krävs två för att träta och kvinnor är lika onda som män.
Media har inte förvrängt polisens eller åklagarens ord i detta fall. Det är direkta citat. Så det får vi ta som fakta.
Du kräver din rätt att uttrycka dig, visst, men då håller man väl också en god ton. Du bortser dessutom från det faktum att polisen också gjort bedömningen att mannen har med försvinnandet att göra, något som delas av många i tråden. Det är ovanligt att polisen frihetsberövar folk utan att ha på fötterna.
Appropå god ton så vore det förnämligt om trådens psykiskt labila kvinnor kunde vänta med att anklaga andra deltagare för att uppmuntra/försvara mord innan det framgått att det inträffat. Eftersom du negligerat den onda tonen bör du göras uppmärksam på att det indikerar att du med god ton menar åsikter du inte delar.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-07 kl. 19:06.
Jag har ringt in till polisen då jag såg en kvinna som var väldigt lik Beata i Ystad. Jag satt i bilen och iakttog henne men visste inte då att det var en försvunnen kvinna. Gjorde den kopplingen när jag läste nyheterna dagen efter och såg bild på Beata. En del detaljer i min observation var ganska besynnerliga, enligt mig. Polisen verkade åtminstone ta uppgifterna på ganska stort allvar.
Du få väl berätta lite mer. Vad var så besynnerlig att du iakttog henne? Var hon ensam? Var hon i en bil?
Du få väl berätta lite mer. Vad var så besynnerlig att du iakttog henne? Var hon ensam? Var hon i en bil?
Yes hon var ensam. Personen som liknade Beata stod och tankade när jag såg henne. Har för mig att det var en silverfärgad bil. Det som var märkligt var att den var norskreggad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!