Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt hysteriska aggressiva inlägg runt 3-blecket mitt i natten men det är inte förbjudet att spekulera. Du befinner dig på Sveriges största Forum för yttrandefrihet och du har ingen rätt att försöka tysta andra skribenter din tokmaja.

Barnafadern har väl enligt uppgift inte betett sig dåligt mot barnen utan det är väl han och den försvunna kvinnan som grälat och vart oense om det mesta? Det märks att du är väldigt okunnig om hur det ser ut i många destruktiva relationer, det är aldrig ens fel om två träter.

Den försvunna kvinnan kan mycket väl ha skaffat sig en ny hemlig pojkvän, hon verkar vara glad i män av hennes stora antal barn att döma så varför inte?

Den häktade mannen har inte tidigare gjort sig skyldig till brott i nära relationer så det borde väl kanske peka på att han ej har med försvinnandet att göra? Eller så är han inblandad?
Du verkar ha missat att även polisen tror att han är inblandad. Att polisen frihetsberövar någon utan grund betvivlar jag. Att han inte tidigare är dömd betyder inget, dessutom måste det ju finnas en första gång i s f.
Även om du gärna vill spåna fritt så måste väl även du kunna ta in fakta…. Att även insatta i utredningen är inne på samma linje.
Citera
2021-10-07, 10:57
Medlem
Vilken Preem mack är det? Den som ligger i Ystad ligger centralt och väskan hittades i någon skog väl?
Vart kommer kopplingen till Preem ifrån?
Citera
2021-10-07, 11:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Senaste platsen hon sågs på var aktuell sökplats. Så det talar väl för att dom inte fått in några andra uppgifter. Av nån anledning verkar dom inte lägga någon större vikt vid fyndet i Ystad.

Eventuellt misstänker dom fler gm och vill då inte släppa mer info.

Missing people får väl inte mer info än allmänheten inför sök?
Citera
2021-10-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Vilken Preem mack är det? Den som ligger i Ystad ligger centralt och väskan hittades i någon skog väl?
Vart kommer kopplingen till Preem ifrån?
Väskan hittades i direkt närhet, i ett buskage, nära en bensinmack i Ystad. Om det var Preem eller ej vet jag inte. Men nån annan kanske vet.
Citera
2021-10-07, 11:07
Medlem
Citat:
Tack för ditt hysteriska aggressiva inlägg runt 3-blecket mitt i natten men det är inte förbjudet att spekulera. Du befinner dig på Sveriges största Forum för yttrandefrihet och du har ingen rätt att försöka tysta andra skribenter din tokmaja.

Barnafadern har väl enligt uppgift inte betett sig dåligt mot barnen utan det är väl han och den försvunna kvinnan som grälat och vart oense om det mesta? Det märks att du är väldigt okunnig om hur det ser ut i många destruktiva relationer, det är aldrig ens fel om två träter.

Den försvunna kvinnan kan mycket väl ha skaffat sig en ny hemlig pojkvän, hon verkar vara glad i män av hennes stora antal barn att döma så varför inte?

Den häktade mannen har inte tidigare gjort sig skyldig till brott i nära relationer så det borde väl kanske peka på att han ej har med försvinnandet att göra? Eller så är han inblandad?

Jo mannen har tidigare gjort sig skyldig till brott i nära relationer. Det är möjligt att han bara inte blivit dömd.
Citera
2021-10-07, 11:08
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Väldigt sällan en mor försvinner och låter barnen tro att hon kanske är död. Klart det händer säkert, men måste ändå se det som väldigt ovanligt.

Den teorin är helt osannolik.
Citera
2021-10-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Missing people får väl inte mer info än allmänheten inför sök?

Nej men polisen kan fråga och initiera ett sökområde som gör att det kan anas saker.
Citera
2021-10-07, 13:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Du vill att andra ska ha domar som bevis medans du själv har absolut inget som pekar att hon skulle springa iväg med en ny pojkvän exempelvis.

Givetvis så kan det vara mer komplicerat än den bilden man får av media, men dina spekulationer är inte förankrade i något alls. Rena gissningar som inte är förankrad i den information vi vet än så länge. Det kanske inte är fel men det blir rätt långsökt och dina egna värderingar skiner igenom.

Själv har jag blivit misshandlad av två tidigare flickvänner helt oprovocerat, så jag vet precis hur det kan gå till men jag är inte snabb att hoppa på det tåget när det inte finns något alls som pekar på det i detta fallet.

Jag får väl spekulera precis som alla andra i den här tråden, det enda som proffstyckarna har att tillgå är ytterst lite information som figurerat i media.

Den försvunna kvinnan kan ha rymt med en ny pojkvän, blivit mördad, begått självmord, råkat ut för en olycka, håller sig gömd i Polen, teorierna är fler än en och det gör tydligen vissa skribenter oerhört arga?

Jag tycker dessutom att det är märkligt att en handfull skribenter här i tråden blir sura så fort man försöker belysa att det är ytterst sällan det enes fel om två träter i en destruktiv relation där den andra dessutom begärt enskild vårdnad. Detta används ofta som ett vapen bara för att jävlas i någon sorts maktkamp som går ut över barnen.

Det aktuella paret i Malmö hade tydligen en bra relation från början men sen gick något väldigt snett, man undrar vad och varför?
Citera
2021-10-07, 13:27
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllDiablo
Exakt. Det nämns bara att MGM kom tillbaka ensam. Var är barnet liksom?

Jag skrev det förut. De 3 pojkar är omhändertagna och placerade så de är säkra. Deras mormor hade kontakt med de hela tiden. Nu kom hon till Sverige. Hon uttalade sig att pojkar mår bra men de säger inte så mycket. De vill åka med henne till Polen.
Det finns en grupp personer som engagerar sig att hjälpa Beatas mamma med det ekonomiska, praktiska och juridiska.
Citera
2021-10-07, 14:06
Medlem
Citat:
Jag får väl spekulera precis som alla andra i den här tråden, det enda som proffstyckarna har att tillgå är ytterst lite information som figurerat i media.

Den försvunna kvinnan kan ha rymt med en ny pojkvän, blivit mördad, begått självmord, råkat ut för en olycka, håller sig gömd i Polen, teorierna är fler än en och det gör tydligen vissa skribenter oerhört arga?

Jag tycker dessutom att det är märkligt att en handfull skribenter här i tråden blir sura så fort man försöker belysa att det är ytterst sällan det enes fel om två träter i en destruktiv relation där den andra dessutom begärt enskild vårdnad. Detta används ofta som ett vapen bara för att jävlas i någon sorts maktkamp som går ut över barnen.

Det aktuella paret i Malmö hade tydligen en bra relation från början men sen gick något väldigt snett, man undrar vad och varför?

Nu har du ignorerat min två senaste inlägg där jag hade synpunkter på den statistik du hänvisade till gällande våld i nära relationer samt någon fup eller info som styrker din tes att hon skulle rymt med en ny man. Men jag gör ett nytt försök.

Du nämner själv att det finns ytters lite information att tillgå och där håller jag med dig. Men vad majoriteten i tråden ägnar sig åt, är att utgå från vad polisen och åklagaren har sagt och spekulerar i vad som kan ha hänt.

Du upprepar att det inte är den enas fel om två träter och pekar då på ansökan om enskild vårdnad och menar att hon hällt bensin på elden.
Vore verkligen jätteintressant om du bidrog med info till tråden om deras trätande. Och inte allmän info om att kvinnor kan bete sig som svin.
Citera
2021-10-07, 14:10
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Aaaa...du vill gärna gotta sig i andras liv eller hur?
Du tar inte det där att kvinna var misshandlat. Du önskar, du vill veta, du snokar maniskt för att få lite vatten på din kvarn att det var kvinnans fel för att rättfärdiga att hon var misshandlat och kanske tom mördat.
Men...svensk lagstiftning tillåter inte misshandla andra. Den tillåter inte heller mörda andra.
Så vad och varför är inte relevant här i tråden.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-07 kl. 14:22.
Citera
2021-10-07, 14:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Aaaa...du vill gärna gotta sig i andras liv eller hur?
Du tar inte det där att kvinna var misshandlat. Du önskar, du vill veta, du snokar maniskt för att få lite vatten på din kvarn att det var kvinnans fel för att rättfärdiga att hon var misshandlat och kanske tom mördat.
Men...svensk lagstiftning tillåter inte misshandla andra. Den tillåter inte heller mörda andra.
Så vad och varför är inte relevant här i tråden.

Du vill själv gärna gotta dig i det här fallet? En kvinna är försvunnen i Malmö och du slår på stora trumman och vet minsann bäst av alla?

Du skriver dessutom som en kratta och har förutfattade meningar om det mesta.

Destruktiva relationer som den i Malmö tex är mycket sällan bara den enes skuld men du vet fan i mig inte mer än vi andra om detta pars turbulenta relation och vem av de två som betett sig mest illa. Men visst, du kan polska och det gör väl dig till sakkunnig expert här din kacklande höna.

Hur vet du förresten att den försvunna kvinnan i Malmö är mördad? Har man hittat kroppen?

Återkom gärna med ett svar men tugga inte fradga nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in