2021-12-23, 01:50
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Var det inte det alla ville veta: hade han skulder och till vilken organisation? C sa att Beata inte fört över pengarna till Skatteverket. Hans firma hamnade i Kronofogden. Han kunde inte betala av skulden direkt då det inte fanns några pengar på kontot. Någon har redan skrivit här att företagets omsättning var 600 000 svenska kronor. Så pengarna borde ha stått på kontot. Förmodligen är det därför Cézares son sa att hon hade tömt hans pappas bankkonto.

När de började få stora familjeproblem försökte han hyra en separat lägenhet, men kunde inte, eftersom han hade anmärkningar i kreditsupplysningsföretag. Han vände sig till socialtjänsten för att få hjälp, men han fick veta att de bara hjälper arbetslösa med lägenheter.Han vände sig till dem efter att hans fru bytt lås i lägenheten och han blivit hemlös.

Det är redan konstaterat i tråden att C inte hade skulder till Kronofogden medan B levde. Dels här:
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Och dels när du själv bevisade att det inte längre kan finnas skulder med sekretess. Alltså ljög C för dig.

Och det enda sätten för Cs son att veta något om kontona är ju antingen genom vad C sagt till honom eller om han har åtkomst själv, vilket knappast är troligt. Sonen har ju även hävdat att kära pappa köpte bilar åt B, trots att det inte finns en enda bil registrerad på henne. Man kan inte låta bli att få intrycket av att "father of the year" var ganska generös med lögnerna om hustrun han påstod sig älska innerligt.

Några saker undrar jag fortfarande:
* Ställde du verkligen inte en enda motfråga till C medan han verbalt släpade sin påstått älskade fru i smutsen, anklagade henne för att slå honom, inte ge barnen mat och medicin? Du bara tog emot allt, lät honom hålla monolog? Du frågade inte ens varför han inte tog barnen och lämnade henne om hon var så horribel som han beskrev?
* Hur går det ihop, som du berättat, att C var upprörd över att sonen inte var matad, badad, nattad och ute ENSAM så sent när B inte släppte in honom och sonen, när det i så fall var C själv som kom hem MED sonen den tiden?

Jag tycker det låter som att du antingen fullkomligt blåögt svalt allt C berättat för dig, man kan fråga sig varför; eller så ljuger du, antingen för att skydda C, för att skydda dig själv från C, eller för att du finner det underhållande. FUPen lär ge svar på det.

Och som Ursalund redan upplyst dig om; omsättning är hur mycket pengar företaget drar in, men företaget har ju utgifter också. Omsättning minus utgifter blir resultatet, vinst eller förlust. Det skulle alltså inte finnas några 600 tkr på kontot. Skulle inte förvåna mig om C är lika dåligt insatt i ekonomi och faktiskt trodde att B hade snott hans surt förvärvade pengar när han såg saldot på banken.
Citera
2021-12-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Vet du vad det är omsättning? Det verkar inte så. Det är inte vinst. I dina försök att svartmåla Beata hittar du mer och mer dumheter.

Och när försökte han hyra lägenhet? Är det så himla lätt att få tag på en lägenhet att hyra i Malmö så han fick det på en gång? Men fick inte hyra p g av betalanmärkningar? Tror inte ett dugg på det.

Du försöker göra mig narr hela tiden. Jag är ingen frisör, du känner tydligen inte till att det finns andra yrken än frisörer. Jag vet vad orden jag använder betyder. Så sätt dig ner och ta det lugnt. Jag ser perfekt hur du ständigt förvränger informationen som jag ger, ändrar vad jag säger. Jag säger att på bild C hade C mörka byxor och du skriver att jag sa blå byxor. Om du har problem med uppfattningen av information så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med någonting. Detta gäller även andra. Om jag visar tolerans betyder det inte att jag inte kan svara. Återigen kommer någon att skriva att jag är C:s älskarinna eller att jag är hans medhjälpare i brott, att jag slängt hennes väska bredvid Ystad, då får jag vidta lämpliga åtgärder.. Om jag skriver information som jag känner till så är det inte med avsikt att förolämpa Beata, men med avsikt att arbeta tillsammans för att ta reda på vad som hände med henne efter hennes försvinnande.
Senast redigerad av Barby 2021-12-23 kl. 02:03.
Citera
2021-12-23, 02:04
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det ser inte ut som ett ställe man passerar bara. Man verkar åka in till området från större vägar för spela golf eller käka på golfkrogen. Eftersom det inte är ett genomfartsområde kanske han åkte just dit för att faktiskt mörda henne.

Jag gissar att det är den stora dammen man främst genomsökte (polisen uppgav i någon artikel att man sökt i två vattendrag runt/på golfbanan). Känns som den ligger lite bakom... Det ligger en grundskola i närheten dock. Kan yngsta eller flera av barnen ha gått där tro...

Jag har letat efter bilden som lades ut i de första efterlysningarna, kartbilden med var hennes mobil sist positionerades, men kan inte hitta den. Någon som vet var den går att hitta och kan länka?
Citera
2021-12-23, 02:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Du försöker göra mig narr hela tiden. Jag är ingen frisör, du känner tydligen inte till att det finns andra yrken än frisörer. Jag vet vad orden jag använder betyder. Så sätt dig ner och ta det lugnt. Jag ser perfekt hur du ständigt förvränger informationen som jag ger, ändrar vad jag säger. Jag säger att på bild C hade C mörka byxor och du skriver att jag sa blå byxor. Om du har problem med uppfattningen av information så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med någonting. Detta gäller även andra. Om jag visar tolerans betyder det inte att jag inte kan svara. Återigen kommer någon att skriva att jag är C:s älskarinna eller att jag är hans medhjälpare i brott, att jag slängt hennes väska bredvid Ystad, då får jag vidta lämpliga åtgärder.. Om jag skriver information som jag känner till så är det inte med avsikt att förolämpa Beata, men med avsikt att arbeta tillsammans för att ta reda på vad som hände med henne efter hennes försvinnande.
Det som kan verka märkligt är att du såg Cs byxor på en bild av hans ansikte

Jag är lite nyfiken med vad du menar med "lämpliga åtgärder"
Citera
2021-12-23, 02:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vi vet inte exakt, vi vet inte ungefär, vi vet ingenting om hur C hanterade kroppen efter han tagit livet av B, eller hur?

Man vi vet väl inte i nuläget om han tagit livet av någon människa? Han har dock tydligen erkänt att han har orsakat hennes död men det kan ju i teorin då kanske handla om en tragisk olyckshändelse när paret grälade och bråkade? Varför är du motståndare till den hypotesen?

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kanske kommer C även att dömas för hot, skadegörelse och misshandel, vilket han också är häktad för.

Troligtvis kommer han att bli friad från dessa misstankar, du kommer kanske ihåg att besöksförbud beviljades ej?
Citera
2021-12-23, 02:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl inte förbjudet att sova utanför en ytterdörr (om det nu stämmer)... men vilken vuxen karl gör det (som har alla hästar hemma/är nykter)?

Han hade kanske inget annat alternativ? Vem är du att avgöra detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att C "kanske ville sköta det hela snyggt och inte ägna sig åt pajkastning" så skriver du. Din "bästis" här i tråden har berättat om hur mycket skit C kastat på B... tycker du det är att sköta något snyggt?

Tack men Barby är inte min eller någon annans bästis här i tråden, Barby har endast återgett vad C sagt till honom.

Du borde förresten kanske visa lite mer tacksamhet över att Barby berättat allt detta för oss? Är det verkligen sanningen du är ute efter?
Citera
2021-12-23, 02:37
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Gör jag narr av dig? Nej. Du är inte viktig här. Det ä inte dig tråden handlar om. Jag är varken intresserat av dig eller ditt yrke eller dina släktingar jurister. Du är inte trovärdig för ett öre för runt det som han (kanske) sa, runt en del fakta du läser här bygger du upp hela story med fördel för Cezary och nackdel för Beata. Du hittar på saker och ting. Och det är det jag reagerar när jag läser ologiska saker som det med byxorna och det är inte färg som jag reagerade på. Raga på allt är du högdragen och arrogant. Med såna arbetar jag inte!
Du har rätt att rapportera inlägg som att du är älskarinna eller medhjälpare i brott.
Citera
2021-12-23, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det är redan konstaterat i tråden att C inte hade skulder till Kronofogden medan B levde. Dels här:
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Och dels när du själv bevisade att det inte längre kan finnas skulder med sekretess. Alltså ljög C för dig.

Och det enda sätten för Cs son att veta något om kontona är ju antingen genom vad C sagt till honom eller om han har åtkomst själv, vilket knappast är troligt. Sonen har ju även hävdat att kära pappa köpte bilar åt B, trots att det inte finns en enda bil registrerad på henne. Man kan inte låta bli att få intrycket av att "father of the year" var ganska generös med lögnerna om hustrun han påstod sig älska innerligt.

Några saker undrar jag fortfarande:
* Ställde du verkligen inte en enda motfråga till C medan han verbalt släpade sin påstått älskade fru i smutsen, anklagade henne för att slå honom, inte ge barnen mat och medicin? Du bara tog emot allt, lät honom hålla monolog? Du frågade inte ens varför han inte tog barnen och lämnade henne om hon var så horribel som han beskrev?
* Hur går det ihop, som du berättat, att C var upprörd över att sonen inte var matad, badad, nattad och ute ENSAM så sent när B inte släppte in honom och sonen, när det i så fall var C själv som kom hem MED sonen den tiden?

Jag tycker det låter som att du antingen fullkomligt blåögt svalt allt C berättat för dig, man kan fråga sig varför; eller så ljuger du, antingen för att skydda C, för att skydda dig själv från C, eller för att du finner det underhållande. FUPen lär ge svar på det.

Och som Ursalund redan upplyst dig om; omsättning är hur mycket pengar företaget drar in, men företaget har ju utgifter också. Omsättning minus utgifter blir resultatet, vinst eller förlust. Det skulle alltså inte finnas några 600 tkr på kontot. Skulle inte förvåna mig om C är lika dåligt insatt i ekonomi och faktiskt trodde att B hade snott hans surt förvärvade pengar när han såg saldot på banken.

Jag upprepar personligen för dig: om du har svårigheter med att uppfatta information, kan jag inte hjälpa dig med någonting. Jag gav länkar till sajter där man kunde läsa hur det fungerar när en person har skulder, förklarade vilken organisation som ger information om skulder och anmärkningar. Sybel läste och förklarade för den andra deltagaren hur informationen skulle tolkas. Jag förstår att om du inte är ekonom så är det svårt att förstå ekonomiska termer, men tyvärr , jag tänker inte öppna ekonomiska kurser här.

Jag har redan svarat på dina andra frågor. Du, liksom de andra deltagarna, ändrar innebörden av det jag har sagt. Jag sa att C kom efter jobbet och barnen var hungriga för att mamma inte hade lagat något och han var tvungen att laga middag. När det gäller medicinen: ja, C sa att hon inte ville köpa medicin mot barnets förkylning och sa att hon inte hade pengar till det. Jag berättar vad han sa. Han var upprörd över att det inte fanns pengar till medicinen, men att hon hade pengar för att skicka bilen på reparation.
Citera
2021-12-23, 02:45
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Precis. Det är ju det jag tyckte var konstigt och inte färg på brallor.
Citera
2021-12-23, 02:48
Medlem
Citat:
Jag upprepar personligen för dig: om du har svårigheter med att uppfatta information, kan jag inte hjälpa dig med någonting. Jag gav länkar till sajter där man kunde läsa hur det fungerar när en person har skulder, förklarade vilken organisation som ger information om skulder och anmärkningar. Sybel läste och förklarade för den andra deltagaren hur informationen skulle tolkas. Jag förstår att om du inte är ekonom så är det svårt att förstå ekonomiska termer, men tyvärr , jag tänker inte öppna ekonomiska kurser här.

Jag har redan svarat på dina andra frågor. Du, liksom de andra deltagarna, ändrar innebörden av det jag har sagt. Jag sa att C kom efter jobbet och barnen var hungriga för att mamma inte hade lagat något och han var tvungen att laga middag. När det gäller medicinen: ja, C sa att hon inte ville köpa medicin mot barnets förkylning och sa att hon inte hade pengar till det. Jag berättar vad han sa. Han var upprörd över att det inte fanns pengar till medicinen, men att hon hade pengar för att skicka bilen på reparation.
En nybesiktad bil till bilverkstaden??? Låter konstigt
Citera
2021-12-23, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Antingen har du glömt eller inte läst den noggrant. Jag blev ombedd att beskriva vad som fanns på bilden. Jag beskrev vad som fanns där. Han var festligt klädd: Vit skjorta och mörka byxor. Vad är det som är obegripligt för dig i min beskrivning?
Citera
2021-12-23, 02:58
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han hade kanske inget annat alternativ? Vem är du att avgöra detta?

Tack men Barby är inte min eller någon annans bästis här i tråden, Barby har endast återgett vad C sagt till honom.

Du borde förresten kanske visa lite mer tacksamhet över att Barby berättat allt detta för oss? Är det verkligen sanningen du är ute efter?

Att han berättade sånt betyder inte att det var sanning. Han kunde ha ljugit för att svartmåla henne framför folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in