2022-01-24, 00:34
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men Flashback är ett diskussionsforum, om inte du vill diskutera det aktuella fallet, vad gör du då här?

Ja det verkar vara misstankarna mot honom i nuläget.

Hur kan någon överhuvudtaget taget vara tvärsäker på något när det gäller det aktuella fallet i Malmö? Vi i tråden vet i princip inte mycket förutom att kvinnan har hittats avliden och att en man sitter häktad men han har tydligen sagt eller erkänt att han på nåt sätt orsakat kvinnans död?

Han kan i teorin även vara misstänkt för Palmemordet men det betyder inte att han är skyldig.

Men innan du öppnar Champagnen ska väl åklagaren presentera sin bevisning och Tingsrätten ska ta ställning till den?
Du behöver inte överdriva betydelsen av att han sitter häktad fortfarande. I teorin kommer han kanske att frias från någon åtalspunkt?

Läs på!
Tre ofta sammanblandade ord: debatt, diskussion och dialog. I en debatt har varje part en agenda som drivkraft. I en diskussion eller dialog kan det i stället vara sökandet efter kunskap eller konsensus som är målet.

Så lägg ner debatt-snacket!
Citera
2022-01-24, 00:40
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Tack men jag har endast presenterat en teori som går ut på att paret grälade och bråkade om vårdnaden det sista dom gjorde innan bråket gick överstyr och denna teori är baserad på det lilla vi vet i nuläget.

Om du har något emot att folk spekulerar i möjliga händelseförlopp så får väl du försöka motbevisa de olika teorierna som finns i tråden?

En tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl är dessutom bara en av alla hypoteser, får man fråga varför du är så fientligt inställd till den?

På vilket sätt tror du bråket gick överstyr? Det låter inte som en tragisk olyckshändelse om ett bråk går överstyr.

Man blir lätt fientligt inställd till ditt ältande och dina otrevliga debattekniker. Det är inte så mycket vad du har att säga utan att du upprepar, byter ämne, planterar högubbar och vägrar att utveckla samtidigt som du ställer högre krav på andra än dig själv. Varför är du själv så fientligt inställd till möjligheten att C dödade henne genom slag eller strypning där när bråket gick överstyr som du själv skriver? Det är väl en fullt möjlig teori? Om inte, vad anser du motbevisar den?

Tycker du inte att det är det minsta intressant vad som hände med Cs förra fru? Skulle inte det kunna "kasta ett helt nytt ljus på fallet"?
Citera
2022-01-24, 00:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
På vilket sätt tror du bråket gick överstyr? Det låter inte som en tragisk olyckshändelse om ett bråk går överstyr.

Det är nog kanske vad det kan handla om i teorin? Bråk i destruktiva relationer slutar ofta med handgemäng, det är ingen orimlig tanke att slagsmål kanske utbröt?

Citat:
Varför är du själv så fientligt inställd till möjligheten att C dödade henne genom slag eller strypning där när bråket gick överstyr som du själv skriver?

Han förnekar mord, du däremot vill hela tiden tro det värsta trots att vi inte vet ett skvatt av hur, när, var eller varför kvinnan avled? Om du har nåt problem med att andra skribenter har teorier kring det aktuella fallet i Malmö så får du faktiskt tåla det.

Citat:
Det är väl en fullt möjlig teori? Om inte, vad anser du motbevisar den?

Varför anser du att det är en fullt möjlig teori? Vad backar du upp den på?

Citat:
Tycker du inte att det är det minsta intressant vad som hände med Cs förra fru? Skulle inte det kunna "kasta ett helt nytt ljus på fallet"?

Nej, det är inte det minsta intressant. Hon lever väl helt uppenbart precis som exmaken Piotr. Du får leta med din lykta någon annanstans.
Citera
2022-01-24, 01:07
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Det är nog kanske vad det kan handla om i teorin? Bråk i destruktiva relationer slutar ofta med handgemäng, det är ingen orimlig tanke att slagsmål kanske utbröt?

Så du utesluter inte fysiskt våld men du utesluter dödligt fysiskt våld men kan inte ge någon anledning till varför du gör det.

Citat:
Han förnekar mord, du däremot vill hela tiden tro det värsta trots att vi inte vet ett skvatt av hur, när, var eller varför kvinnan avled? Om du har nåt problem med att andra skribenter har teorier kring det aktuella fallet i Malmö så får du faktiskt tåla det.

Det behöver ju inte vara mord. Jag talar om att det fysiska våldet kan ha lett till hennes dödsfall. På vilket sätt är det att tro det värsta att någon dödat någon som dött och vars kropp hittats gömd? Jag har skrivit det flera gånger förut - jag utesluter inte olycka, men ser det som högst osannolik. Det är väl snarare du som har problem med andras teorier?

Citat:
Varför anser du att det är en fullt möjlig teori? Vad backar du upp den på?

Du undviker att backa upp din egen teori igen. Jag har svarat dig på den frågan otaliga gånger men eftersom du tydligen inte läser dom svar du får, eller inte förstår dom så är det väl ganska onödigt att jag upprepar mig? Gå gärna tillbaka och läs våra tidigare konversationer eller lägg energin på att svara på det du blir frågad om.

Citat:
Nej, det är inte det minsta intressant. Hon lever väl helt uppenbart precis som exmaken Piotr. Du får leta med din lykta någon annanstans.

Hur vet du att hon lever? Varför är det uppenbart? C lämnade ju inte barnen med henne när han flyttade till Sverige, inte heller tog han med sig dom. Det är väl ändå den potentiella mördarens profil som är intressant i ett brottsfall och inte offrets?
Citera
2022-01-24, 01:50
Medlem
Citat:

Har du källa på att deras relation var destruktiv?

Varför tror DU att det skulle handla om slagsmål?
Senast redigerad av Tausen 2022-01-24 kl. 01:52.
Citera
2022-01-24, 02:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så du utesluter inte fysiskt våld men du utesluter dödligt fysiskt våld men kan inte ge någon anledning till varför du gör det.

Tack men jag utesluter inte något scenario i det aktuella fallet.

Citat:
Det behöver ju inte vara mord. Jag talar om att det fysiska våldet kan ha lett till hennes dödsfall.

Det är där teorin om en tragisk olyckshändelse kommer in i bilden. Kanske i samband med gräl om vårdnaden och handgemäng?

Citat:
På vilket sätt är det att tro det värsta att någon dödat någon som dött och vars kropp hittats gömd?

Nu vet inte vi hur kvinnan avled. Inte heller när, var och varför?

Citat:
Jag har skrivit det flera gånger förut - jag utesluter inte olycka, men ser det som högst osannolik.

Jag anser dock denna teori som högst sannolik. Det får du helt enkelt acceptera men du kan gärna förklara varför du ser "olycksteorin" som högst osannolik?

Citat:
Det är väl snarare du som har problem med andras teorier?

Absolut inte. Jag lyssnar gärna på dig men du måste vara saklig och ärlig.

Citat:
Du undviker att backa upp din egen teori igen.

Tack men både du och jag vet för lite just nu om det aktuella fallet för att kunna backa upp våra olika teorier på ett fullödigt sätt.

Citat:
Hur vet du att hon lever? Varför är det uppenbart? C lämnade ju inte barnen med henne när han flyttade till Sverige, inte heller tog han med sig dom. Det är väl ändå den potentiella mördarens profil som är intressant i ett brottsfall och inte offrets?

Men nu vet inte vi om C blev provocerad och handlade i affekt? Det är där som exfrun B:s profil kommer in i bilden. Du har kanske läst intervjun med exmaken? Kan inte du hålla med om att det är en rätt märklig bild vi får av hans "ex" i intervjun som har länkats flera gånger tidigare i tråden?
Citera
2022-01-24, 04:14
Medlem
Citat:
Tack men jag utesluter inte något scenario i det aktuella fallet.

Det är där teorin om en tragisk olyckshändelse kommer in i bilden. Kanske i samband med gräl om vårdnaden och handgemäng?

Nu vet inte vi hur kvinnan avled. Inte heller när, var och varför?

Jag anser dock denna teori som högst sannolik. Det får du helt enkelt acceptera men du kan gärna förklara varför du ser "olycksteorin" som högst osannolik?

Absolut inte. Jag lyssnar gärna på dig men du måste vara saklig och ärlig.

Tack men både du och jag vet för lite just nu om det aktuella fallet för att kunna backa upp våra olika teorier på ett fullödigt sätt.

Men nu vet inte vi om C blev provocerad och handlade i affekt? Det är där som exfrun B:s profi[/b]l kommer in i bilden. Du har kanske läst intervjun med exmaken? Kan inte du hålla med om att det är en rätt märklig bild vi får av hans "ex" i intervjun som har länkats flera gånger tidigare i tråden?

Tycker DU inte att det räcker nu?!!

Att du fortsätter att svartmåla en numera död mamma till 5 barn, som DU inte ens känner!
SKÄMS!!

Hur tror du hennes barn mår idag?

Så nu är Beata ett ex, fast du tidigare påstod att de var gifta.

Den enda märkliga bilden är att C inte kunde låta bli att banka på B, fast hon ville lämna DET.
Citera
2022-01-24, 04:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Så nu är "B" ett ex, fast du tidigare påstod att de var gifta.

Hov var ett ex till Piotr, du kommer kanske ihåg att hon lämnade familjen i Polen på ett märkligt sätt (enligt exmaken Piotr)?

Citat:
Den enda märkliga bilden är att C inte kunde låta bli att banka på B, fast hon ville lämna DET.

Tack men nu vet inte vi just nu om C överhuvudtaget har bankat på någon eftersom han är tidigare ostraffad för brott i nära relationer.

Det märkliga förefaller istället vara dina förutfattade meningar och fördomar kring det aktuella fallet.
Citera
2022-01-24, 05:04
Medlem
Citat:
Hov var ett ex till Piotr, du kommer kanske ihåg att hon lämnade familjen i Polen på ett märkligt sätt (enligt exmaken Piotr)?

Tack men nu vet inte vi just nu om C överhuvudtaget har bankat på någon eftersom han är tidigare ostraffad för brott i nära relationer.

Det märkliga förefaller istället vara dina förutfattade meningar och fördomar kring det aktuella fallet.

Är det någon som har förutfattade meningar och fördomar är det DU.

Varför grottar du inte ner dig i C’s tidigare liv, när han hals över huvud lämnade sina barn och drog till Sverige?

Jag väntar fortfarande på bevis från dig.. 🙄🤥
Citera
2022-01-24, 05:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför grottar du inte ner dig i C’s tidigare liv, när han hals över huvud lämnade sina barn och drog till Sverige?

Det blir din uppgift eftersom vi borde samarbeta kring detta. Jag föredrar dock att lyssna på exmaken P i Polen och dennes sorgliga berättelse om sitt "ex"

Citat:
Jag väntar fortfarande på bevis från dig

Bevis för vad? C är fortfarande tidigare ostraffad för brott i nära relationer.

Så vad är det jag ska bevisa?
Citera
2022-01-24, 05:29
Medlem
Citat:
Det blir din uppgift eftersom vi borde samarbeta kring detta. Jag föredrar dock att lyssna på exmaken P i Polen och dennes sorgliga berättelse om sitt "ex"

Bevis att C är ostraffad i både Sverige och Polen. Tack.
Citera
2022-01-24, 10:57
Medlem
Citat:

Det är få kvinnor som anmäler brott i nära relation. Det brukar ske när kvinnan lämnar relationen, varför? Hon kan knappast stanna kvar i bostaden efter en misshandelsanmälan. Och ibland så anmäler man, men tar tillbaka anmälan och vill inte gå vidare pga rädsla.

Det finns massor med kvinnor, och en del män, som är slagpåsar åt sina makar. Att någon dom inte finns innebär inte att det inte hänt. Att en dom inte finns på C innebär inte att han är oskyldig. Större delen av relationsmördarna har inga grövre brott på sig, eller några alls.

Säger man till dig att 3+2 är fem, så kommer du sitta i ett halvår och försöka bevisa att det är 7. Omöjligt att ta till dig fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in