Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Så du utesluter inte fysiskt våld men du utesluter dödligt fysiskt våld men kan inte ge någon anledning till varför du gör det.
Tack men jag utesluter inte något scenario i det aktuella fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Det behöver ju inte vara mord. Jag talar om att det fysiska våldet kan ha lett till hennes dödsfall.
Det är där teorin om en tragisk olyckshändelse kommer in i bilden. Kanske i samband med gräl om vårdnaden och handgemäng?
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
På vilket sätt är det att tro det värsta att någon dödat någon som dött och vars kropp hittats gömd?
Nu vet inte vi hur kvinnan avled. Inte heller när, var och varför?
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Jag har skrivit det flera gånger förut - jag utesluter inte olycka, men ser det som högst osannolik.
Jag anser dock denna teori som högst sannolik. Det får du helt enkelt acceptera men du kan gärna förklara varför du ser "olycksteorin" som högst osannolik?
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Det är väl snarare du som har problem med andras teorier?
Absolut inte. Jag lyssnar gärna på dig men du måste vara saklig och ärlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Du undviker att backa upp din egen teori igen.
Tack men både du och jag vet för lite just nu om det aktuella fallet för att kunna backa upp våra olika teorier på ett fullödigt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Hur vet du att hon lever? Varför är det uppenbart? C lämnade ju inte barnen med henne när han flyttade till Sverige, inte heller tog han med sig dom. Det är väl ändå den potentiella mördarens profil som är intressant i ett brottsfall och inte offrets?
Men nu vet inte vi om C blev provocerad och handlade i affekt? Det är där som exfrun B:s profil kommer in i bilden. Du har kanske läst intervjun med exmaken? Kan inte du hålla med om att det är en rätt märklig bild vi får av hans "ex" i intervjun som har länkats flera gånger tidigare i tråden?