Citat:
Ursprungligen postat av
Gretaskarpeta
Ahh det Gräsis skriver tar vi med en näve salt.
B’s bilder finns och är bevis nog att det inte är snack om olycka, enligt mig hur vansinnig C må ha varit

Det KAN vara svårt att bevisa klockrent mord. Men med tanke på att de två bilderna vi sett av B, sönderslagen, med all säkerhet inte är de enda bilderna som finns på henne. Och jag tror att den här gången gick han för långt. Så långt att han tog livet av henne. Och DET tror jag inte blir svårt att bevisa. Skelettskador i huvud och ansikte bl a, kan bevisa att han misshandlat henne till döds. Likgiltighetsuppsåt. Men mord kan han också åka dit på. Det är tingsrätten som beslutar, och det kan bli subjektivt. Vi talar om människor som skall besluta, och juridik kan ibland vara svävande.
Martin Jonsson fick 18 år för dödsmisshandeln av Lotta. Och han ringde 112 själv, och bad polisen komma in och plocka honom.
Jag kan inte se annat än att CR får livstid för detta, om man nu sneglar på MJs dåd. CR slog ihjäl BR (enligt min bok), försökte dölja spår, flyttade henne till en annan plats för att inte hittas, samt ljög och förnekade i två månader. Min spekulation naturligtvis. Jag vet inte hur det gick till, men det är inte så att han älskade henne till döds.