2021-12-01, 22:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan ju undra var alla felaktiga rykten om rymning, och pengastöld kommer ifrån🙄. Det vet vi ju.
Skönt att få en riktig bild av Beata istället för skiten man läser här.
Bs syster säger att det är svårt att vara ensamstående mamma i Polen och att hon ville ge barnen ett bättre liv. B flyttar sedan till Sverige för att gifta sig med C.
Det låter ju som hon hade skiljt sig från Pjotr och inte bara stuckit i lönndom. Men gifte hon sig med C mest för barnens skull, för att de skulle få det bättre i Sverige? Äktenskapet var kanske "fel" redan från början?
Citera
2021-12-01, 22:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
När det ringdes in och anmälde henne försvunnen, så bör man se direkt att det finns anmälan om misshandel gjord, och då gå in rätt hårt att leta, vilket kanske inte hade räddat henne.
Sen om man tänker dom som såg henne hoppa in i bilen, påstås sig sett att han var vansinnig, borde dom reagerar?

Vad skulle ni gjort i det läget?

Borde hennes Mamma peppa henne redan Första gången hon blev slagen?

Hade det varit Min dotter (inte för att tracka ner på någon, då ”normalt” betyder olika för olika personer) då hade jag Åkt dit och tagit med henne och barnen!

Polisen: när dom får in anmälan gällande sådant, kan tänka mig att hon visat upp bevis, bör dom inte direkt hjälpa henne komma ifrån mannen?
Jag vet inte hur gången är om polisen kan/får göra något eller om de kontaktar soc.
Citera
2021-12-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Bs syster säger att det är svårt att vara ensamstående mamma i Polen och att hon ville ge barnen ett bättre liv. B flyttar sedan till Sverige för att gifta sig med C.
Det låter ju som hon hade skiljt sig från Pjotr och inte bara stuckit i lönndom. Men gifte hon sig med C mest för barnens skull, för att de skulle få det bättre i Sverige? Äktenskapet var kanske "fel" redan från början?
Piotr med anhang snackar skit. Ja, de var nog redan skilda. Men jag tror äldre man i Sverige, hon 25 och han 42, stod för trygghet och ljus framtid. Säkert var hon förtjust i honom också. Kunde blivit bra...
Citera
2021-12-01, 22:30
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Titta på andra bilden där hon är slagen. Halsen…
https://www.google.com/amp/s/www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-zaginiecie-polki-w-szwecji-gdzie-jest-beata-ratzman/80xmt6n.amp

"Gräsklipparen" påstår att det finns bilder på en påpucklad C, C med skador som B skulle åsamkat honom. Det är dessa bilder jag vill se. Stackars Beata har jag sett...
Citera
2021-12-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
"Gräsklipparen" påstår att det finns bilder på en påpucklad C, C med skador som B skulle åsamkat honom. Det är dessa bilder jag vill se. Stackars Beata har jag sett...
Det finns inga såna bilder. Ingen har sett dom. Bara trädgårdskarlen.
Citera
2021-12-01, 22:41
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
När det ringdes in och anmälde henne försvunnen, så bör man se direkt att det finns anmälan om misshandel gjord, och då gå in rätt hårt att leta, vilket kanske inte hade räddat henne.
Sen om man tänker dom som såg henne hoppa in i bilen, påstås sig sett att han var vansinnig, borde dom reagerar?

Vad skulle ni gjort i det läget?

Borde hennes Mamma peppa henne redan Första gången hon blev slagen?

Hade det varit Min dotter (inte för att tracka ner på någon, då ”normalt” betyder olika för olika personer) då hade jag Åkt dit och tagit med henne och barnen!

Polisen: när dom får in anmälan gällande sådant, kan tänka mig att hon visat upp bevis, bör dom inte direkt hjälpa henne komma ifrån mannen?

Det är så lätt att vara efterklok med ett hemskt facit på hand, och vi vet ju inte exakt vad som hänt heller, vi gissar och spekulerar. Många sitter säkert och funderar varför dom inte gjorde si eller så. B kan mycket väl ha vädjat till dom hon sökte stöd hos att inte blanda in polisen. Som någon skrev, C kan ha haft som hållhake på henne att hon lämnat förre maken, att hon därför trodde att han skulle få vårdnaden om hon lämnade.

Anhöriga kan ha tjatat på henne att ta sig ur förhållandet, och när hon äntligen gjorde det så brann det för C. Vi vet inte heller vilken hjälp polisen erbjöd henne. Kanske låsbytet i lägenheten var den bästa lösningen. Stämmer uppgifterna i tråden så kom ju polisen dit när C barrikaderade sig utanför dörren och av allt att döma fick han lämna, inte hon. Och få runt om dom har förmodligen tänkt tanken innan att han, om det nu är så det är, skulle gå så långt som att döda henne.
Citera
2021-12-01, 22:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Piotr med anhang snackar skit. Ja, de var nog redan skilda. Men jag tror äldre man i Sverige, hon 25 och han 42, stod för trygghet och ljus framtid. Säkert var hon förtjust i honom också. Kunde blivit bra...
Jo, det tror jag också. Men om barnen var den huvudsakliga anledningen, kan det vara för deras skull hon stod ut så länge som hon gjorde också.
Citera
2021-12-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, det tror jag också. Men om barnen var den huvudsakliga anledningen, kan det vara för deras skull hon stod ut så länge som hon gjorde också.
Kan vara så. Och när han inte var den elake som slog, så var han kanske jättemysig, vilket vissa kvinnor försöker fokusera på. Det är tydligen svårt att bryta upp.
Citera
2021-12-01, 22:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag personligen tror/tycker att Piotr är en skitsnackande miediakåt snubbe, så vad ”han” sagt är ingen säker sanning.

Hans sorgliga berättelse är dock viktig för att skapa en helhetsbild av B och vilka personlighetsdrag hon hade? Om hon kunde blåsa honom och ungarna (enligt hans ord i artikeln) vad finns det då som säger att hon inte försökte blåsa C? Man kan nästan tro att du vill sopa in detta under mattan?

Citat:
Hur många bidragstagare har Mycket pengar på sina sparkonton?

Ingen aning, den 17 år äldre C verkar dock ha haft bra ekonomi? Levde B på honom?

Citat:
Om han jobbade och tog hand om sin familj (som nu många bönder i Polen lever efter) så skulle dom inte få bidrag

Du lever på 1800-talet, vi diskuterar även blåsningen nu som han och barnen råkade ut för, du vill dock helt uppenbart minska hans trovärdighet? Varför?

Citat:
Släpp honom och snack om familje bidrag, det är troligtvis Bull tyvärr.

Är det inte bäst att vi släpper detta när motsatsen är bevisad, ok?
Citera
2021-12-01, 22:52
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Det finns inga såna bilder. Ingen har sett dom. Bara trädgårdskarlen.

HALLÅ!!! Gräsklippargubbe, kan vi få en länk till bilder på en misshandlad C?
Citera
2021-12-01, 22:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
"Gräsklipparen" påstår att det finns bilder på en påpucklad C, C med skador som B skulle åsamkat honom. Det är dessa bilder jag vill se.

Nej jag påstår inte det, det är en annan användare som påstått detta.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Varför inte fråga Barby mer om detta?
Jag kan inte hjälpa dig....
Citera
2021-12-01, 23:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Kan vara så. Och när han inte var den elake som slog, så var han kanske jättemysig, vilket vissa kvinnor försöker fokusera på. Det är tydligen svårt att bryta upp.
Det var så min kollega hade det. Han var världens go'aste och slog inte av elakhet, bara när han var påverkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in