2021-11-24, 10:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Axelremmen hittades i lördags enligt åklagaren. Dom tror sig veta varför väskan var i Ystad.
Hur säkra är uppgiften att han kom tillbaks till bilen ensam efter promenaden i Oxie? Samt fynden, finns det några bekräftade fynd från Oxie?
Tidningsskriverier och trådsanningar. Polisen har inte officiellt bekräftat något.
Citera
2021-11-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Mellan raderna sa åklagaren att brottsrubriceringen kommer att ändras vid häktesförhandlingarna i em.
- De har en ganska klar bild av hur väskan hamnat i Ystad.
- Mobiltömning fortgår (omfattande arbete) Bs mobil låg i väskan.
- Fler inblandade är inte uteslutet.
- Polisen har kontakt ned flera länder (inte bara Polen)
- C greps odramatiskt i Malmö
- Flera vittnesuppgifter

Kan du fylla på med mer "nytt" som framkom.

Axelremmen hittades i lördags.
Sen tyckte jag mig höra att dom misstänker mord pga kroppens skick.
Citera
2021-11-24, 10:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Den hittades ju samtidigt som kvinnan. Inte svårt att lägga ihop ett plus ett.
Med DNA på remmen borde bevisbördan inte bli så tung.
Citera
2021-11-24, 10:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja, det lät lite kryptiskt. Om hon "bara" blivit strypt borde de inte formulerat sig så. Men det märktes tydligt att de vägde alla ord på guldvåg för att inte yppa för mycket.
Citera
Medlem
Citat:

Eller märken från remmen på halsen. De är duktiga på att hitta minsta lilla detalj.
Citera
Medlem
Citat:

Problemet med relationsmord är ju att uppkomsten av DNA och blod kan ha naturliga förklaringar.
Citera
2021-11-24, 10:51
Medlem
Citat:

Utan att veta så tänker jag att två månader utomhus gör en del med kroppen, förruttnelse och djur.
Citera
2021-11-24, 10:51
Medlem
Så hon hittas i samma område där en ska ha sett henne cykla runt middagstid dagen hon försvann. Sen ska hon hamnat på golfbanan på eftermiddagen och någon dumpar Jenner i samma område där hon tidigare under dagen har cyklat. Och innan allt detta ska hon ha spelat fotboll samma dag.

Kan hon ha haft en cykel vid golfbanan och tagit den efter deras promenad?
Citera
2021-11-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ja, det lät lite kryptiskt. Om hon "bara" blivit strypt borde de inte formulerat sig så. Men det märktes tydligt att de vägde alla ord på guldvåg för att inte yppa för mycket.

Japp. Jag tror det är annat som gör att dom misstänker mord. En kropp som legat utomhus i 5-15 C är mer eller mindre förmultnad efter två månader. Omöjligt att fastställa någonting av den synen bortsett från styckning eller om axelremmen var lindad kring halsen.
Citera
2021-11-24, 10:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Problemet med relationsmord är ju att uppkomsten av DNA och blod kan ha naturliga förklaringar.
Det har du i o f s rätt i. Jag vet inte hur mycket väder och vind kan påverka fingeravtryck, annars borde det kunna ge ledtråd.
Citera
2021-11-24, 11:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Japp. Jag tror det är annat som gör att dom misstänker mord. En kropp som legat utomhus i 5-15 C är mer eller mindre förmultnad efter två månader. Omöjligt att fastställa någonting av den synen bortsett från styckning eller om axelremmen var lindad kring halsen.
Om remmen var lindad kring halsen är väl dödsorsaken ganska uppenbar. Styckning förstår jag inte vitsen med om det inte är för transport eller att försvåra identifikation genom att sprida delar. Men har det slagit helt slint finns säkert andra orsaker.
Citera
2021-11-24, 11:06
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Jag googlade på human decay och blev förvånad över hur fort det går. Det tar inte lång tid att bli en svart skinnsäck med ben i. Hua. Vet inte hur mycket "kylskåpstemoperatur" bromsar förloppet, eller hur kallt det var i området under dom här två månaderna, men det kommer ju inte att vara som att titta på någon nyligen avliden, helt klart.

Om det finns uppenbara trauman på skelettet kan det ju också ge ledtrådar. Eller annat mordvapnet såsom kniv som lämnats kvar.
Senast redigerad av SmurfStorm 2021-11-24 kl. 11:07. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in