2021-12-02, 11:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lite mer nyttig info: Då man söker om kontaktförbud utreds personen förbudet ska gälla för, man inhämtar belastningsregistret men ENDAST för 5 år tillbaka i tiden. Därmed sagt att vi har ingen aning om han är dömd tidigare och för vad isåfall!! Obs! Talar om den häktade mannen som nu misstänks för mord.

Sjukt om det är så. Då har alltså t.ex. arbetsgivare tillgång till mer belastningregister än åklagare har vid bedömning av kontaktförbud? Stört land vi lever i isåfall.
Citera
2021-12-02, 11:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om inte det hade gått att prata med C då hade jag kontaktat soc.

Vad menar du att soc skulle göra?

(de är med största sannolikhet också involverade automatiskt av andra myndigheter)
Senast redigerad av f30malmo 2021-12-02 kl. 11:14.
Citera
2021-12-02, 11:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Nej men tidigare
Vi får verkligen hoppas att allt går att leda i bevis, trots att tid, väder och vind saboterat en del.
Citera
2021-12-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du som ställt ett par hundra frågor till andra och vill bli matad med länkar, kanske har lust att bidra med lite info. Kan du inte luska lite om Cezarys förflutna? Lite samarbete tack.

Varför lämnade han sonen i Polen och flydde till Sverige? Varför dumpade han sonen till sin mamma istället för barnets mamma? Hade han ihjäl även henne tro?
Han har även 1 dotter vad jag vet.
Citera
2021-12-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Sjukt om det är så. Då har alltså t.ex. arbetsgivare tillgång till mer belastningregister än åklagare har vid bedömning av kontaktförbud? Stört land vi lever i isåfall.
Det var vad jag lyckades hitta om utredning av personen som förbudet ska gälla för.
Citera
2021-12-02, 11:59
Medlem
Dagboksblad

Dagboksblad: Målnummer Malmö tingsrätt: B 8938-21

https://www.bildtagg.se/bild/xe9fvlwrdu7fzmchd5bie6
Senast redigerad av Doiten 2021-12-02 kl. 12:04.
Citera
2021-12-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
"Gräsklipparen" påstår att det finns bilder på en påpucklad C, C med skador som B skulle åsamkat honom. Det är dessa bilder jag vill se. Stackars Beata har jag sett...

Ahh det Gräsis skriver tar vi med en näve salt.
B’s bilder finns och är bevis nog att det inte är snack om olycka, enligt mig hur vansinnig C må ha varit
Citera
2021-12-02, 12:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksblad: Målnummer Malmö tingsrätt: B 8938-21

https://www.bildtagg.se/bild/xe9fvlwrdu7fzmchd5bie6
Tack!
Finns här någon som vet vad förordnande till rättsmedicin i Gbg innebär? Handlar det om second opinion eller det något som inte påbörjats än?
Citera
2021-12-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag vill säga att jag inte bryr mig om någon tror mig eller inte. Jag uppfyllde min medborgerliga plikt och berättade för polisen att det finns ett foto på Beatas man med blod i ansiktet. Polisen frågade mig var de kunde titta på bilden. Jag svarade att bilden är på telefonen. Polisen var mycket intresserad av denna information. Så tro mig eller ej. Det förändrar ingenting. Förresten, det finns också en video som jag pratade om där.
Tja, om man bankar sönder sin kvinna så kan det hända att man själv blir skadad när kvinnan försöker försvara sig. De kommer under FU extrahera bådas mobiler, så finns det en sån bild så hittar dom den.
Citera
2021-12-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tack!
Finns här någon som vet vad förordnande till rättsmedicin i Gbg innebär? Handlar det om second opinion eller det något som inte påbörjats än?

De har beställt en §7-undersökning. Det innebär att en hel del dokument skall införstaffas, samt att, när detta är gjort, skall ett samtal genomföras. Det tar 1-2 timmar.
Citera
2021-12-02, 12:28
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Bilen hittades i direkt närhet till där kroppen påträffades. Civila likhundar har sökt där, polisen i viss mån och fikk för flera veckor sedan. Varför större pådrag inte har gjorts där tidigare är mer än vad jag kan förstå. Kan det vara så enkelt att polisen har gjort misstag?

Jag hittar som sagt bara ett officiellt sök av FIKK, som utgick från Oxie. Du menar att FIKK haft sök i Svedala också?

Vad menar du med "i direkt närhet"? Meter, kilometer eller mil ifrån kroppen?
Citera
2021-12-02, 12:32
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vi får verkligen hoppas att allt går att leda i bevis, trots att tid, väder och vind saboterat en del.

Kanske var precis vad han ville... sabotera bevisen alltså. Bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in