2021-11-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Sånt snack var det på FB på början i polska grupper. Inget att bry sig tror jag.
Infon från Ystads Allehanda är trovärdig då en förälder lämnade ifrån sig information. Den som kollade upp innehåll i väskan.

Ok, fast det utesluter ju inte att en telefon i Ystad hittats. Kan ju vara mgm telefon som hittats i Oxie och Beatas i Ystad. Expressen nämnde att hennes ID handlingar även hittats i Ystad.
Citera
2021-11-03, 22:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En polsk tidning uppgav att dom hittade hennes mobil i en damm i Oxie samt ett blodigt klädesplagg. Stämmer detta har nånting hänt där.

Var det oplanerat kan jag tänka mig att man slänger telefonen i ren panik för att man tror att den kan spåras.
Jag hade för mig att jag läst att mobilen hittats i en damm och att polisen hoppades kunna återskapa innehållet. Men när jag senare läste att det låg en mobil i väskan blev det konstigt. Hade hon två mobiler eller är det tidningarna som missuppfattat något?
Citera
2021-11-03, 22:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ok, fast det utesluter ju inte att en telefon i Ystad hittats. Kan ju vara mgm telefon som hittats i Oxie och Beatas i Ystad. Expressen nämnde att hennes ID handlingar även hittats i Ystad.
Tidigare har det skrivits om bankkort med namn på, men inget id. Och polisen har inte bekräftat något av det.
Citera
2021-11-03, 22:35
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tidigare har det skrivits om bankkort med namn på, men inget id. Och polisen har inte bekräftat något av det.

De skrev att bland annat.
Citera
2021-11-03, 22:38
Medlem
Citat:
Det var någon tidigare i tråden som räknade på körtid och handlingstid och kom fram till att den senare kunde vara ca 1-2 timmar (tror jag det var). Då förutsattes att väskan slängts av samma person som hanterat försvinnandet.

Väskan kan ju iof. ha slängts vid golfbanan, hittats av någon annan som tagit den och sedan upptäckt att väskan tillhörde B och därmed gjort sig av med väskan av rädsla för att bli inblandad. Hur många timmar extra skulle detta ge till C, om han nu ligger bakom försvinnandet?
Citera
2021-11-03, 22:38
Medlem
Citat:

Så här skrev expressen för två dagar sedan

”Tidigare har det också framkommit uppgifter att en väska med småbarnsmammans ID-handlingar hittats vid en bensinmack nära färjeterminalen i Ystad.
I väskan ska det, enligt Ystads Allehanda, även ha anträffats en avstängd mobiltelefon och ett kreditkort med Beatas namn på.
– Det har gjorts olika fynd under de sökinsatser som skett. Men vi kommenterar inte vad det är för föremål som anträffats. Det är för att inte förstöra eventuellt nya vittnesuppgifter, säger Nils Norling.”

Så länge inte polisen bekräftar nåt blir det lätt rörigt. Men att en telefon hittats i Ystad är väl troligt, och att det är Beatas.
Citera
2021-11-03, 22:41
Medlem
Citat:
Inte omöjligt. Det bör iaf vara ett alternativ polisen tittat på. Tyvärr verkar hunden Ben som hjälpte till i sökandet efter Kim Wall vara ur tjänst.

Så synd ifall Ben inte är i tjänst... Havet är ju en bra gömma, men hundars näsor är många gånger ännu bättre.

Jag tänker även på nedgrävning. Om nu C är skyldig till försvinnandet, så kan han kanske ha hunnit gräva ner. Då är det svårt att finna. Både i havet och under jord.
Citera
2021-11-03, 22:42
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

”Tidigare har det också framkommit uppgifter att en väska med småbarnsmammans ID-handlingar hittats vid en bensinmack nära färjeterminalen i Ystad.
I väskan ska det, enligt Ystads Allehanda, även ha anträffats en avstängd mobiltelefon och ett kreditkort med Beatas namn på.
– Det har gjorts olika fynd under de sökinsatser som skett. Men vi kommenterar inte vad det är för föremål som anträffats. Det är för att inte förstöra eventuellt nya vittnesuppgifter, säger Nils Norling.”

Så länge inte polisen bekräftar nåt blir det lätt rörigt. Men att en telefon hittats i Ystad är väl troligt, och att det är Beatas.

Polisen bekräftade att de har bådas mobiltelefoner.
Citera
2021-11-03, 22:42
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Väskan kan ju iof. ha slängts vid golfbanan, hittats av någon annan som tagit den och sedan upptäckt att väskan tillhörde B och därmed gjort sig av med väskan av rädsla för att bli inblandad. Hur många timmar extra skulle detta ge till C, om han nu ligger bakom försvinnandet?

Verkar bara vara runt en timme, beroende på hastighet då, mellan Oxie och Ystad, tur och retur.
Senast redigerad av SmurfStorm 2021-11-03 kl. 22:43. Anledning: Tillägg
Citera
2021-11-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Ja precis. Har hon börjat gå och han har plockat upp henne längst vägen är ju den ev mordplatsen inte golfbanan därav inga spår och sonen har han ju redan lämnat.

Känns det inte lite långsökt att hon självmant valt att inte försöka ta sig tillbaka till bilen där hennes grejer ligger? Mobil bankkort etc. Det är ju inget man bara lämnar med sitt ex som man dessutom är i tvist med.
Citera
2021-11-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det är ju dumt att utesluta. Har svårt att se själv hur någon skulle ställa upp som medhjälpare men med tanke på vilken hejarklack C fått i tråden blir man ju både fundersam och mörkrädd. Har ännu svårare att se att hon skulle ha stuckit från golfbanan till någon eventuell älskare och denne skulle ha mördat henne.

Risken med en medhjälpare är att denna kan börja prata, balla ur osv. Men man vet ju inte vilka lojala och garvade människor C känner.

Nej, jag har också mycket svårt att tro att hon har stuckit till en älskare som har mördat henne. Det är alldeles för osannolikt.
Citera
2021-11-03, 22:44
Medlem
Citat:

Jag tror också på uppgifterna om väska i Ystad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in