2021-11-14, 14:48
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
C’s son?
Yes
Citera
2021-11-14, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tveklöst som en tiger, som du, även om det varit i annat land med obegripligt språk. Det kan jag säga nu, men i chock vid skarpt läge hade jag kanske blivit handlingsförlamad. Svårt att veta.
Jag tänker att en kris har ju 4 olika faser, 1 chock som pågår från några sekunder till dagar, sen kommer reaktionsfasen som kan vara upp till 8 veckor och just i den fasen måste dom befinna sig i. Chockfasen är över sedan länge i detta läget. Men som sagt,jag kan heller inte veta hur andra tänker. Ser bara till mig själv och vad jag skulle gjort. Jag hade nog gått över lik för att hitta mitt barn.
Citera
2021-11-14, 14:55
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jag tänker att en kris har ju 4 olika faser, 1 chock som pågår från några sekunder till dagar, sen kommer reaktionsfasen som kan vara upp till 8 veckor och just i den fasen måste dom befinna sig i. Chockfasen är över sedan länge i detta läget. Men som sagt,jag kan heller inte veta hur andra tänker. Ser bara till mig själv och vad jag skulle gjort. Jag hade nog gått över lik för att hitta mitt barn.

Om du vet vad ska man göra så kom med tips till FB gruppen som är aktiva att hitta Beata.

Edit
https://www.facebook.com/groups/578749836602424

https://www.expressen.se/kvallsposte...unna-beata-32/
Senast redigerad av ursalund 2021-11-14 kl. 15:19.
Citera
2021-11-14, 16:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Om hennes moder genuint vet vart hon är så skulle hon definitivt klassa in som skådespelare. Kvinnan är ju för fan förkrossad och förvirrad, samt vänner och nära till familjen. Hade det vart tystare och utan ett sådant polisdrag så hade jag köpt frivilligt försvinnande och att morsan vet vart Beata befinner sig, men sådant är ej fallet.

Kom igen, det är i nuläget rätt svårt att se att gammelmor i Polen är förkrossad, hon nickade dessutom bifall när dottern övergav sina barn och make 2013.

Vi ska nog inte tro så gott om denna typ av klientel, gammelmor vet nog troligtvis mer än vad hon vill säga om dotterns bortavaro?

Om vi däremot begrundar exmakens ord om den försvunna kvinnans hänsynslösa flykt så klarnar bilden mer, du har inte övervägt att tro på honom istället?
Citera
2021-11-14, 17:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Om jag förstått det rätt så är hon ju i Sverige själv tillsammans med en släkting och har kontakt med privata sökgrupper.
Citera
2021-11-14, 17:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Om du vet vad ska man göra så kom med tips till FB gruppen som är aktiva att hitta Beata.

Edit
https://www.facebook.com/groups/578749836602424

https://www.expressen.se/kvallsposte...unna-beata-32/

Tack men är inte det bättre att gruppen läser den här tråden?

De kommer kanske till insikt att den försvunna kvinnan har rymt och övergett barn och make tidigare?

Detta bistra faktum borde kanske säga något om vad det är för person som återigen är försvunnen?
Citera
2021-11-14, 17:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag tänker att en kris har ju 4 olika faser, 1 chock som pågår från några sekunder till dagar, sen kommer reaktionsfasen som kan vara upp till 8 veckor och just i den fasen måste dom befinna sig i.

Hur lång tror du chock och reaktionsfasen var hos exmaken och barnen i Polen när hon övergav dom utan att säga något?

Citat:
Chockfasen är över sedan länge i detta läget. Men som sagt,jag kan heller inte veta hur andra tänker. Ser bara till mig själv och vad jag skulle gjort. Jag hade nog gått över lik för att hitta mitt barn.

Ok stort tack för att du engagerar dig men tror du att gammelmor i Polen bryr sig om den nuvarande maken som suttit häktad i snart 2 månader?

Han kan ju i teorin faktiskt vara oskyldig till människorov?

En fråga nu: Har det framkommit uppgifter att gammelmor är övertygad om att maken är inblandad eller överväger hon alternativa hypoteser när det gäller dotterns försvinnande?
Citera
2021-11-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur lång tror du chock och reaktionsfasen var hos exmaken och barnen i Polen när hon övergav dom utan att säga något?

Ok stort tack för att du engagerar dig men tror du att gammelmor i Polen bryr sig om den nuvarande maken som suttit häktad i snart 2 månader?

Han kan ju i teorin faktiskt vara oskyldig till människorov?

En fråga nu: Har det framkommit uppgifter att gammelmor är övertygad om att maken är inblandad eller överväger hon alternativa hypoteser när det gäller dotterns försvinnande?
"Stort tack för att du engagerar dig"? Vems talan för du? För vem tackar du för engagemang? Såvitt jag vet för du ingens talan förutom din egen. Du har kört victim blaming sen dag ett och offret är den stackars häktade maken. Arrogansen når nya höjder härinne.
Citera
2021-11-14, 21:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju bara vad jag tror. I tonåringarnas fall gick både vänner och föräldrar ut i media och media var oerhört PÅ. I det här fallet kan jag tänka att det blivit mindre av det då BRs familj är i Polen. Jag vet inte. Jag bara tror. Här är det inte samma hyster och kanske då inte sån press på polisen. Vad vet jag?

Tack för ditt engagemang vad nu det ska leda till men om vi diskuterar vad vi vet om den försvunna kvinnan och hennes historik så är det väl känt nu tack vare exmakens vittnesmål att hon rymt eller om du föredrar övergett sin familj tidigare som 2013 då bestod av
4 småbarn och en make?

Hon snodde väl dessutom med sig nåt bidrag när hon gick upp i rök för att sen dyka upp i Malmö?

Många som var engagerade i det här fallet fick troligtvis en tankeställare när de nya uppgifterna dök upp och tappade intresset.

Man kan väl också med bakgrund av att gammelmor i Polen och syskon visste om att hon skulle fly barn och make i Polen 2013 kanske dra slutsatsen dom kanske har insyn och vetskap om hennes nya försvinnande i Malmö?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-14 kl. 21:24.
Citera
2021-11-14, 21:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag håller inte med dig. De är engagerade och har kontakt med personer i Sverige som är aktiva att hitta Beata.

Tänk om allt är ett stort slöseri med tid?

Den försvunna kvinnan håller sig kanske undan för att hon vill det?

Hur länge tror du förresten att de ska vara aktiva i sökandet efter en kvinna som trots allt försvunnit helt frivilligt tidigare?
Citera
2021-11-14, 22:06
Moderator
OYs avatar
Diskutera det aktuella fallet och låt bli att diskutera användare i tråden då det är ot.

Varningar kan komma att utdelas.

/Mod
Citera
2021-11-14, 22:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

De var tillsammans i 8 år så allt kunde inte vara dåligt. Man kan tänka sig att hon sag den 17 år äldre mannen som sin trygghet. Mamma till B vittnade att från början var hon väldigt lyckligt. Med tiden kom kontrollbehov, besatthet och till slut misshandel.

Tack så mycket men den nuvarande maken är fortfarande inte dömd för brott i nära relationer fram till nu. Såna där påståenden måste kunna backas upp av konkreta bevis?

Du kan ju inte ta ondsint skvaller på allvar från en person som helt uppenbart har en agenda att snacka skit om sina svärsöner?

Citat:
Edit
Med detta påstår jag inte att hon var guds bästa barn.

Samtidigt har du inga större problem att utmåla exmaken och nuvarande maken som Guds sämre barn. Där sjönk din trovärdighet som skribent till havets botten.

Nu har dessutom maken suttit häktad i snart två månader, borde inte ett genombrott kunna nås snart om det nu är så säkert enligt vissa skribenter (du tex) att han är inblandad i hennes försvinnande?

En fråga: Har du ens övervägt att han kan vara oskyldig till människorov?

Jag utesluter inte att maken kan vara inblandad på nåt sätt i fruns försvinnande men håller det i nuläget som troligt att hon försvunnit frivilligt alternativt så har hon begått suicid eller råkat ut för en olycka eller blivit sjuk?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-14 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in