2021-10-04, 21:24
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Väskan hittad i Ystad. Preem-macken ligger på vägen ner till hamnen där färjan till Polen, Tyskland och Bornholm går.

https://www.ystadsallehanda.se/ystad...stad-06182273/
Vill nån visa att hon stack till Polen?
Varför då hon skulle lämna väskan? Känner man nån kvinna som frivilligt lämnar väska ifrån sig?

Säkert polisen kollar sånt men fram till juni på Professorsgatan bodde även en Pawel Ratzman nu utan nån adress? Son eller annan släkting. Han kunde bara säga till nån att åka i väg med väska.

Mer och mer pekar på att han har haft medhjälpare. Är det därför som polisen håller helt tyst?
Citera
2021-10-04, 21:26
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ingen här i tråden har läst förundersökningen ditt klappträ, hur kan då vissa skribenter helt avfärda att även kvinnan betett sig illa i det aktuella parets relation?

Mannen är häktad just nu ja men det säger knappast mycket i nuläget.

ja, kanske det och? Få han slå henne för det, få han mörda henne för det?
Citera
2021-10-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hur vet du om hon är mördad? 🤔
Citera
2021-10-04, 21:39
Medlem
Beata har fortfarande inte gett något livstecken ifrån sig. Vi ber för att hon ska hittas. Hela familjen är totalt förtvivlad, säger Beatas syster.

https://www.aftonbladet.se/a/BjbBev
Citera
2021-10-04, 21:46
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hur vet du om hon är mördad? 🤔
Det vet jag inte men det är i te det som är fråga. Den där typen jag svarade försöker hela tiden rättfärdiga kvinnomisshandel alt mord om kvinna var inte "snäll".
Citera
2021-10-04, 22:11
Medlem
Att hon ansökte om ensam vårdnad betyder att hon ensam kan ta beslut om barnet, det har inget med umgänget att göra. Han har precis samma umgängesrätt som när dom har gemensam vårdnad men det är väl kränkande för honom att förlora vårdnaden.
Citera
2021-10-04, 22:22
Medlem
"Beata fick hjälp med ett skyddat boende av socialtjänsten och två veckor före försvinnandet ville Beata även ha ett kontaktförbud mot mannen, en ansökan hon fick avslag på."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lt-fortvivlade

"Många gånger tvingas man till s.k. skyddat boende och ibland blir det också fråga om skyddad identitet. Det innebär ny bostadsort, ny bostad, ny skola eller barnomsorg, nya grannar och avklippta band med släkt och gamla vänner."

http://data.riksdagen.se/dokument/GV...%20v%C3%A4nner.
Citera
2021-10-04, 22:23
Medlem
Det är ju bedrövligt om det är hon som glömt väskan och nu då behöver resa utan sina p-piller. Om någon verkligen behöver dem så är det hon.
Citera
2021-10-04, 22:26
Medlem
Beata är fortfarande försvunnen: ”Hela familjen är totalt förtvivlade”
”Han var besatt”
Beata fick hjälp med ett skyddat boende av socialtjänsten och två veckor före försvinnandet ville Beata även ha ett kontaktförbud mot mannen, en ansökan hon fick avslag på.

För sin familj berättade hon om det våld hon menar att hon utsattes för och ska även ha dokumenterat sina skador med sin mobiltelefon.

– Min dotter klagade på honom. Han var besatt av henne, han var väldigt dominerande och ansåg sig ha äganderätt över henne, har Beatas mamma tidigare sagt till den polska tidningen Fakt.

Nils Norling säger att polisen fortfarande hoppas hitta Beata vid liv men att chansen till det minskar ju längre tiden går om det är så att Beata befinner sig utomhus.

– Men vi vet ju inte, hon kan ju även befinna sig inomhus, säger Norling.

Beatas syster säger att hon och resten av familjen försöker stötta varandra så gått det går i det vakuum som ett försvinnande innebär.

– Jag vill tacka alla som engagerar sig i detta och som hjälpt till att söka. Tack från botten av mitt hjärta, säger systern.

Systern säger att hela familjen fortfarande tror och hoppas att Beata är vid liv och kommer att hittas oskadd.

– Jag är full av hopp att detta kommer att få ett lyckligt slut och att min syster hittas, säger hon.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lt-fortvivlade
Citera
2021-10-04, 22:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund

Har han erkänt mord nu? En länk kanske?

Jag har ett par frågor. Kan inte relationsbråk eskalera när ena parten begär enskild vårdnad? Finns det några domar som du kan visa upp där det framgår att mannen i det aktuella fallet gjort sig skyldig till misshandel?

Vem har dessutom sagt att det är ok att slå sin partner oavsett om det är en man eller kvinna? Att folk kan bli provocerade av partnern om denne beter sig illa känner väl alla till men det är inte riktigt samma sak. Vet du hur det aktuella parets relation såg ut i detalj? Vem brukade starta grälen?

Citera
2021-10-04, 22:47
Medlem
Citat:
Har han erkänt mord nu? En länk kanske?

Jag har ett par frågor. Kan inte relationsbråk eskalera när ena parten begär enskild vårdnad? Finns det några domar som du kan visa upp där det framgår att mannen i det aktuella fallet gjort sig skyldig till misshandel?

Vem har dessutom sagt att det är ok att slå sin partner oavsett om det är en man eller kvinna? Att folk kan bli provocerade av partnern om denne beter sig illa känner väl alla till men det är inte riktigt samma sak. Vet du hur det aktuella parets relation såg ut i detalj? Vem brukade starta grälen?

Vilken vresig skribent som bara surar.
Citera
2021-10-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ingen här i tråden har läst förundersökningen ditt klappträ, hur kan då vissa skribenter helt avfärda att även kvinnan betett sig illa i det aktuella parets relation?

Mannen är häktad just nu ja men det säger knappast mycket i nuläget.

Ologiskt då att du som inte heller har någon FUP sitter och försöker att avfärda att hon varit utsatt för våld i relationen och om det mot förmodan skulle visa sig stämma så är det nog hon som betett sig illa. Suck!

Du skrev något i stil med att det inte finns nån förundersökning. Om det inte bedrevs någon förundersökning skulle han inte sitta häktad alls. Så fungerar rättssystemet och har inte ett dugg med vad jag anser om skyldig eller inte att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in