Beata är fortfarande försvunnen: ”Hela familjen är totalt förtvivlade”
”Han var besatt”
Beata fick hjälp med ett skyddat boende av socialtjänsten och två veckor före försvinnandet ville Beata även ha ett kontaktförbud mot mannen, en ansökan hon fick avslag på.
För sin familj berättade hon om det våld hon menar att hon utsattes för och ska även ha dokumenterat sina skador med sin mobiltelefon.
– Min dotter klagade på honom. Han var besatt av henne, han var väldigt dominerande och ansåg sig ha äganderätt över henne, har Beatas mamma tidigare sagt till den polska tidningen Fakt.
Nils Norling säger att polisen fortfarande hoppas hitta Beata vid liv men att chansen till det minskar ju längre tiden går om det är så att Beata befinner sig utomhus.
– Men vi vet ju inte, hon kan ju även befinna sig inomhus, säger Norling.
Beatas syster säger att hon och resten av familjen försöker stötta varandra så gått det går i det vakuum som ett försvinnande innebär.
– Jag vill tacka alla som engagerar sig i detta och som hjälpt till att söka. Tack från botten av mitt hjärta, säger systern.
Systern säger att hela familjen fortfarande tror och hoppas att Beata är vid liv och kommer att hittas oskadd.
– Jag är full av hopp att detta kommer att få ett lyckligt slut och att min syster hittas, säger hon.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lt-fortvivlade