2021-10-15, 21:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Varför är det ens relevant om hon kan ha varit ”psykiskt misshandlande” när det är hon som är borta och kanske till och med död, och han som hålls häktad på sannolika skäl? Allt, precis allt, tyder på att han är en våldsam gärningsman och hon ett offer. Statistik ändrar inte på det. Lekplatsfasoner

Har hon varit elak och "pain in the ass" fanns det ju ett motiv att röja henne ur vägen, är det orimligt?
Citera
2021-10-15, 21:29
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har hon varit elak och "pain in the ass" fanns det ju ett motiv att röja henne ur vägen, är det orimligt?

Allt tyder ju om något på att han är en våldsam och kontrollerande förövare. Tvivlar på att hon ska ha varit elak och ”pain in the ass”, om något har hon varit extremt rädd för honom.
Citera
2021-10-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Allt tyder ju om något på att han är en våldsam och kontrollerande förövare. Tvivlar på att hon ska ha varit elak och ”pain in the ass”, om något har hon varit extremt rädd för honom.
Vad som talar för att han är involverad i hennes försvinnande (eller död) är att han kom tillbaks till bilen utan henne. Hon sågs sista gången vid 17-tiden. Han greps nio timmar senare. Hon syntes inte till under de nio timmarna av någon.
Citera
2021-10-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ha lite tålamod och var inte sur över det, snart så får vi säkert veta vad som hänt.

Under tiden kan vi säkert komma med fler teorier om varför kvinnan försvunnit.

Jag försökte tidigare föra in hypotesen om att hon kanske har haft problematik av olika slag i sitt bagage och att detta då i kombination med stress, bråk och gräl med maken, oro över framtiden osv kan ha fått henne att flippa ur och fly vardagen?

Att kvinnor vill rymma från barn och familj är tydligen inte alls ovanligt. Frågan om detta har någon relevans till det aktuella fallet med den försvunna kvinnan i Malmö?

https://www.familjeliv.se/forum/thre...mnar-sina-barn
https://www.familjeliv.se/forum/thre...rger-sina-barn

Vad tror tråden i övrigt?

Måste maken vara inblandad i hennes försvinnande? Kan hon inte ha skött det på egen hand?
Enligt vissa vittnen dejtade kvinna en yngre man så sent som i augusti-21. Där kan vara en orsak.
Citera
2021-10-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Enligt vissa vittnen dejtade kvinna en yngre man så sent som i augusti-21. Där kan vara en orsak.

Igår var du här och postade felaktig information, så din trovärdighet står inte högt i kurs. Har du någon källa?
Citera
2021-10-15, 22:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Orsak till vad?
Citera
2021-10-15, 22:15
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Även om hon gjorde det så det är inte brottsligt och rättfärdigar varken misshandel eller mord.
Citera
2021-10-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Även om hon gjorde det så det är inte brottsligt och rättfärdigar varken misshandel eller mord.
Jag läste någonstans att hennes mamma hade sagt att han var besatt av henne. Dom orden säger ganska mycket. om situationen.
Citera
2021-10-15, 22:53
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag läste någonstans att hennes mamma hade sagt att han var besatt av henne. Dom orden säger ganska mycket. om situationen.

Hon berättade att från början Beata var lycklig med honom. Men med tiden blev han mer och mer kontrollerande. Han frågade ut henne om alla hon träffade, om varje 5 minuter hon spenderade utanför hemmet. Kollade allt. Med tiden kom slag. (Beata anmälde honom för misshandel. hot, skadegörelse under åren 2016 - 2021) och det blev mer och oftare. I december 2020 urartade totalt och han misshandlade henne väldigt hårt. Hon visade mamma märken på sin kropp.
Mamma föreslog att hon tar barnen och kommer till Polen men Beata sa ifrån. Hon trivdes i Sverige, hade jobb, vänner, barnen trivdes också. Hon sag sin framtid i Sverige.
Efter att hon fick hjälp från kvinnojouren ordna skilsmässohandlingar började se ljusare på framtiden.
Hon blev lyckligare.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-15 kl. 22:58.
Citera
2021-10-16, 01:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Finns ingen vettig tänkande individ som tror att hon försvunnit självmant.

Du tror det värsta hela tiden, försök att åtminstone tänka lite positivt.

Hur vettigt är det egentligen att försöka intala sig själv och andra att den försvunna kvinnan måste vara avliden?

Släpp dina tvångstankar och tänk till lite. Hon kan i teorin faktiskt ha försvunnit på eget bevåg om hon tröttnat på allt bråk med maken, kanske har hon gått i ide nånstans?

Vi vet helt enkelt alldeles för lite om det här parets relation för att bergsäkert kunna fastslå att hennes make dödat henne.
Citera
2021-10-16, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte nog med att du inte läser dina egna länkar. Du läser inte heller inläggen. Jag testar att upprepa mig.

Jag skrev att ditt senaste inlägg (1913) innehåller en länk med statistik som motsäger precis allting du postat tidigare.

Så svara gärna på det tidigare inlägget. Eller förresten, svara inte alls.

Tack men jag svarar på vad jag vill och när jag vill.

Om vi begrundar resultatet av dessa två svenska studier så borde sannolikheten öka för att även den häktade maken i Malmö kan ha blivit utsatt för våld och kränkningar samtidigt som den försvunna kvinnan också kan ha blivit det.

Anmälningsbenägenheten hos män är dessutom lägre än hos kvinnor vid relationsbråk. Vad den försvunna kvinnan sagt till ett par vänner och bekanta är i nuläget ointressant. Folk vinklar ofta sin story till sin egen fördel, speciellt när det gäller partnerbråk.

Det viktiga och intressanta här är att varken du eller jag eller någon annan i tråden har en aning om hur det aktuella parets relation sett ut men det är inte förbjudet att spekulera och komma med olika teorier.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-16 kl. 01:38.
Citera
2021-10-16, 08:56
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011|77606908]Tack men jag svarar på vad jag vill och när jag vill.

Du debatterar på ett ohederligt sätt när du ignorerar fakta som inte passar din agenda. När faktan dessutom kommer från dina egna länkar blir det skrattretande. Det blir då meningslöst att att föra diskussioner med dig när du vägrar lämna ruta 1.

Enligt min mening har du förstört mycket i den här tråden med ditt nonsens och tagit tid åt sånt som kan föra den framåt. Du kommer garanterat fortsätta posta ditt skräp för att reta upp folk. Tragiskt! Tack för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in