2021-08-29, 16:52
Medlem
JohnSilfvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
jag pratade med sjukvården i natt om panikångest och påpekade jag börjat logga min puls med mobilen och läste upp resultaten. hon idiotförklarade men läkare och sade jag BUMS skulle kasta detta på hans bord på måndag. och om pulsen ens närmade sig 140+ igen skulle jag åka raka vägen in
köpte mig även ett puls armband. tack för bästa tipset även om jag nu började göra det själv då läkaren inte lyssnar. det luktar hjärtflimmer för mig tack alla för stöd och råd. jag började som sak tro jag var knäpp ni har gett mig orken slås för min sak

Har själv gjort utredning på hjärtat iår. Hade tum-ekg (maskin du lägger tummarna på när du känner att det ballar ur) och även 24h loggning (holter EKG).

Hade pulsspann från 37-186 på ett dygn, 928 SVES och 2 VES (extraslag) 37 puls när jag sov, och 186 när jag klippte min grässlänt med en klippo och gick med en trimmer och ansade efter robotklipparen. Detta tycker VC inte behöver någon åtgärd

Var hemma sjukskriven pga obehag från SVES och hjärtklappningar. Låg i princip bara i soffan bortsett från lite trädgård och en kortare promenad
Citera
2021-08-29, 17:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
har vad jag vet inga problem med tänderna längre. men tänker dubbel kolla det med. även om det är långsökt . Nu tänker jag sova dock. tack alla för hjälpen
Du är väl överviktig och röker antar jag då du torkar tobak. Finns risker med det tyvärr. Du undviker inte laktos om du inte tål det? Jag skrev om tanden då du skrev att en lagning bråkade. Kanske inte aktuellt här men inflammation i munnen kan påverka hjärtat tex.
Citera
2021-08-29, 17:52
Medlem
JohnSilfvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du är väl överviktig och röker antar jag då du torkar tobak. Finns risker med det tyvärr. Du undviker inte laktos om du inte tål det? Jag skrev om tanden då du skrev att en lagning bråkade. Kanske inte aktuellt här men inflammation i munnen kan påverka hjärtat tex.

Kanske är värt för mig att kolla upp, har en visdomstand som är delvis under tandkött som bråkar med jämna mellanrum
Citera
2021-08-30, 17:36
Medlem
JohnSilfvers avatar
Nu fick jag svar på mitt blodprov.
S-C-Peptid 0.82 (0.3-0.8)
P-Magnesium 1.00 (0.70-0.95)
S-Vit D25 45 (50-178)
P-Homocystein, total 19 (<15)
P-ALAT 1.24 (0.15-1.1)
P-Calcium 2.51 (2.15-2.50)

Resterande ligger inom gränsvärde.. gråzon på testosteron som låg på 12 (5.7-26)

Ca 25 år gammal
Citera
2021-08-30, 22:36
Bannlyst
Mitt råd är att hitta en ny manlig vän. En gose pojke.

Någon som kan krama om dig när hösten blir som kallast och du behöver ett extra kramdjur!
Citera
2021-08-31, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSilfver
S-Vit D25 45 (50-178)
P-ALAT 1.24 (0.15-1.1)

Resterande ligger inom gränsvärde.. gråzon på testosteron som låg på 12 (5.7-26)

Ca 25 år gammal
45 i D- vitamin en sån här sommar och Augusti. Detta har inget i sig att göra med dina symtom. Det vittnar dock om att du kanske är ute för lite i solen. Du borde käka lite d- vitamin i vinter annars risker du brist i början av det nya året
Citera
2021-09-05, 09:28
Medlem
liten uppdate.
testat brist på saker hos läkaren inge fel. testat hjärtat inget fel. testat nervsystemet inget fel
fortfarnade skalle bank och krafig yrsel. mindre hjärt klappningar. Läkaren kliar sig i skallen och hittar inget.
ska på skall röntgen optiker och psykolog. börjar känna mig hopplös över hur livet gått från glad trevlig till trött yr och hemma
Citera
2021-09-06, 08:03
Medlem
Känner igen delar av det du har.
Är också på lite kontroller.

Bra kör uteslutningsmetoden tills det finns något att jobba med.
Hoppas det löser sig för dig. Fortsätt gärna uppdatera här hur det går.

Citat:
liten uppdate.
testat brist på saker hos läkaren inge fel. testat hjärtat inget fel. testat nervsystemet inget fel
fortfarnade skalle bank och krafig yrsel. mindre hjärt klappningar. Läkaren kliar sig i skallen och hittar inget.
ska på skall röntgen optiker och psykolog. börjar känna mig hopplös över hur livet gått från glad trevlig till trött yr och hemma
Citera
2021-09-06, 13:30
Medlem
JohnSilfvers avatar
Är också i karusellen, VC tycker nog att jag är mupp..

Det psykiska verkar kunna utspela sig på mycket konstiga vis
Citera
2021-09-06, 16:01
Medlem
Jo tack det gör det verkligen.
Fick en rusning nyss. Får se vad Vc säger under veckan.
Endast gjort arbets ekg för ett tag sen.

För min del tror jag det spelar roll vad man stoppar i sig.

Antidepp ihop med massa olika vitaminer ihop med jobbstress, hemmastress och diverse örtteer och lite snus på det.
samt sömntabletter.

Positiva är att man käkar hyfsat nyttigt. ingefära då det sänker blodtryck.
Grönsaker.. kött
..gröt med havremjölk kiwi, blåbär, pinjenötter, m.m.

Bara lite kaffe på morgonen.
Pizza högst en dag i veckan osv.

Citat:
Är också i karusellen, VC tycker nog att jag är mupp..

Det psykiska verkar kunna utspela sig på mycket konstiga vis
Citera
2021-09-10, 10:18
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
liten uppdate.

Har de gjort långtids EKG på dig? Annars tjata till dig det. Kommer hjärtklappningen i vila eller när du anstränger dig? Att hosta kraftigt eller dricka något iskallt kan häva rusningen om det rör sig om en extra retledningsbana.
Citera
2021-09-16, 23:09
Medlem
Citat:
S-Vit D25 45 (50-178)
P-ALAT 1.24 (0.15-1.1)

Ca 25 år gammal

Högt homocystein kan indikera vitamin B12-brist som i sin tur kan orsaka alla möjliga konstiga neurologiska besvär. Vet inte om B12 ingick i testerna du gjorde (brukar anges som S-Kobalamin) men om inte så försök få till provtagning av detta. Även metylmalonat borde testas som anses vara den bästa indikatorn på B12-brist. Man kan ha normalt serum B12 men ändå brist, s.k. funktionell B12-brist, vilket metylmalonat/homocystein då kan påvisa.

Om dom vägrar så kan du beställa testerna själv, det kan det vara värt. Finns ett flertal företag som du som privatperson kan beställa blodprov av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in