2021-09-16, 23:11
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
Hej. ja jag är desperat nog nu att skriva på flashback om mina problem ingne verkar ta på allvar. även om jag hänger ut mig själv gör det inget jag mår såpass dåligt jag behöver råd.
Ni får ursäkta om historian är lite rörig jag är lite snurrig

okej here goes
För 4 dagar sedan började jag känna nått var konstigt när jag skulle lägga mig och hjärtat rusade iväg som fan och jag svimmade av. släpande haltandes ryckte jag till mig ett täcke och kom ut ur lägenheten och bankade desperat på grannens dörr då jag på allvar trodde jag hade hjärtflimmer.
grannen ringer ambulans och jag får under tiden denna kommer mera hjärtrusningar och börjar skaka i hela kroppen.
väl på aktuen är allt rörigt i skallen får ekg frågor har ingen aning om vad jag svarar igentligen är så luddig i skallen men berätta vad som hänt kort fattat. får spendera 12 timmar på akuten med ekg som inte visar några fel
hepp tänker jag som känner av att pulsen rusade i väg flera gånger under denna natt men hög puls är väl inget fel tydligen.
kommer hem. snurrig yr trött sover hela dagen i stort sett. vaknar till på natten och börjar fixa till mig då hjärtat börjar rusa igen. ringer ambulans igen tar ekg inget fel!
får sova hemma vaknar upp efter sovit 13 timmar. fixar donar. kompisen får syn på mig och tar mig raka vägen till jouren då jag ser ut som ett lik. dom kan inte göra nått dom hittar inga fel..är för trött och yr för orka bråka vinglar hem.

dagen efter ringer jag vårdcentral förklarar läget. dom undersöker ekg puls blodtryck och samtal neverlogiskt test bla bla och blod test inga fel (övriga blodtest svar har ej kommit efter 2 dagar). blir nästan arg när dom föreslår att jag kanske har panik ångest osv...ja happ tänker jag och kontaktar vuxen psyk där jag är inskriven sedan många år för add men inget med ångest eller liknande. är för övrig glad go och toppen. men får skarpt känslan av att doktorn inte tror mig
väl hemma är jag lika trött lika yr lika svag. så sommnar på soffan och vaknar upp 12 timmar senare igen. laddar ner puls app som jag använt senaste 12 timmarna och pulsen går från 77-133 titt som tätt
finns det någon sjukutblidad här som har en aning om vad tusan som händer med mig.
jag är inte nervös ledsen nerstämd eller stressad! jag har aldrig sökt sjukvård i onödan eller försök lura till mig piller . jag är kärnfrisk förutom add nagel trång som bråkar och ev en lagning i tand som bråkar.

Mina syntom är
trött
yr
hjärtrusningar puls som utan anledning sticker iväg till 130+
kontig känsla i vänster ben
fluffig i skallen svårt fokusera
ryckningar i vänster tumme direkt vid första leden

jag är man 105.kg 191 cm lång
jag odlar tobak som hänger på tork
jag missbrukar inte dricker inte
jag har länge gått på diet men äter sedan 31 dagar tillbaka 1980 kc om dagen varierad kost

övriga defekter jag märkt men aldrig tänkt på
ofta diare kopplat det till jag ej tål laktos
blod på toa papper titt som tätt. kopplat detta till att jag ofta har diaree och kanske fått en spricka
haft suspekt känsla i bröstet som jag sökt för men lungor är utan anmärkning vid lyssning

Varför använder du inte shift-tangenten?

Du kanske fick en panikattack?
Citera
2021-09-19, 00:12
Medlem
Låter som POTS det där. Har du testat mäta din puls när du ligger ner för att sen mäta när du ställer dig upp?

Blir din pulsförändring 30 eller högre när du mäter först liggande till stående så kan det vara pots.

Jag själv fick propranolol utskrivet och det hjälpte mot det.

Edit: läste nu diarré ofta och laktosintolerans. Har du testat att ta bort gluten ur kosten under en längre period? Då laktosintolerans och glutenintolerans brukar gå hand i hand..
Senast redigerad av Boogieman500 2021-09-19 kl. 00:16.
Citera
2021-09-19, 06:45
Medlem
seaworthys avatar
Låter som skolexempel på panikångest. Man behöver inte känna sig speciellt ”nedstämd” för att få det eller ha ett krångligt liv.

Röker du?

Tränar du? Du väger minst 10 kg för mycket om du inte bygger muskler
Citera
2021-09-19, 10:43
Bannlyst
Givetvis handlar det om panikångest.

Du killen eller tjejen bör fundera på vad du pysslar med i din tillvaro.

Det är uppenbart att något känns jäkligt fel för dig.

- - -

Första gången jag hade panikattacker bodde jag på 4:e våningen, och belamrade fönstret, med saker så jag inte skulle hoppa ut i ren panik.

Jag vet att det är verkligt.

- - -
QUOTE=seaworthy|77306734]Låter som skolexempel på panikångest. Man behöver inte känna sig speciellt ”nedstämd” för att få det eller ha ett krångligt liv.

Röker du?

Tränar du? Du väger minst 10 kg för mycket om du inte bygger muskler[/quote]
Citera
2021-09-19, 14:33
Medlem
Citat:
liten uppdate.
testat brist på saker hos läkaren inge fel. testat hjärtat inget fel. testat nervsystemet inget fel
fortfarnade skalle bank och krafig yrsel. mindre hjärt klappningar. Läkaren kliar sig i skallen och hittar inget.
ska på skall röntgen optiker och psykolog. börjar känna mig hopplös över hur livet gått från glad trevlig till trött yr och hemma
Det är sköldkörteln, absolut. Du måste testa och det är fem olika prover. Jag har exakt samma symtom. Nu är det vanligare hos kvinnor därför testas sällan män. Hjärtat tar enormt mycket stryk så det är bråttom med en utredning. Allt du skriver om hjärtrusningar, nattliga svettningar, diarré och yrsel. Jag hade ett antikroppsvärde på 1450 som skulle vara under 30. Det är när ens egna immunförsvar bryter ner sköldkörteln. Man kan hamna i toxisk chock. Huvudvärken tyder på förgiftningen och denna sjukdom viftas oftast bort som ångest. Lycka till!
Senast redigerad av MmeDupin 2021-09-19 kl. 14:54.
Citera
2021-09-23, 08:54
Medlem
mea uppdates. har inte hänt mycket på senaste. doktorn verkar inte direkt ta mig på allvar längre. gjorde en skall rönten den 6. efter det ett blodprov för borelia. fått besöka akuten 2 gånger med hjärt rusningar mellan detta. och yrseln har gått från 6/10 till 9.5/10 skallevärken är odch bättre då jag äter alvedon och ibumition i stora doser a har gjort en psykolog utvärdering för panikångest med som var negativ
har sökt läkaren och frågat om inget mera kan göras. får ingen kontakt. ringt vårdcentralen och bett om mera hjälp. får svaret att läkaren ska höra av sig med provsvar vilket inte sker.
har så stora problem att jag kan släpa mig till mataffären men inget mera utan är mer eller mindre bunden till min soffa. börjat självmedicenera med åksjuke piller som i alla fall gör mig bedövad och trött vilket gör jag kan sova mera och slippa en snurrande vardag.
börjar kännas helt hopplöst då hela min vardag är förstörd och inget funkar. ve inte riktigt längre hur jag ska gå vidare då min tillskrivna läkare verkar skita i mig totalt

nej jag röker inte. som tidigare sakt. jag har inget i livet som tynger mig. min vardag nu mera är. släpa mig till affären utan trilla ihop för näring. resten av dagen ligger jag på sofffan och lyssnar på ljudbok eller liknane då jag inte kan göra nått utan att värden gungar. titta på film/spela spel funkar inte längre då det gungar.
nej jag kan inte röra på mig innan besvären började hadde jag gått ner 41 kg med hjälp av dietist. nu är träning uteslutet totalt
Senast redigerad av Dasfunk 2021-09-23 kl. 09:04.
Citera
2021-10-06, 17:55
Medlem
JohnSilfvers avatar
Har du fått någon klarhet i saken TS?
Citera
2022-04-15, 07:28
Medlem
Uppdate . Gall blåsan borttagen hade massa små sten en stor på 4 cm
Blivit miss trodd på alla punkter typ . Kom hem nyss igen från sjukan hemkörd och noterat dom ljugit i journalen om jag åkte hem frivilligt .
Tror jag ev har blod i bajset det är typ svart .tappade sista gnistan hopp på sjukvården efter lögneri journalen så blöder det i magen får det görs det
Citera
2022-04-16, 00:58
Medlem
Citat:
Uppdate . Gall blåsan borttagen hade massa små sten en stor på 4 cm
Blivit miss trodd på alla punkter typ . Kom hem nyss igen från sjukan hemkörd och noterat dom ljugit i journalen om jag åkte hem frivilligt .
Tror jag ev har blod i bajset det är typ svart .tappade sista gnistan hopp på sjukvården efter lögneri journalen så blöder det i magen får det görs det

Skulle precis fråga om de kollat din lever. Ditt Alat-värde var förhöjt.

Hur är det med symtomen? Uppdatera gärna. Superintressant fall! Hoppas du mår bättre!
Citera
2022-04-16, 12:54
Medlem
Yrsel är kvar . Tror alla värden såg bra ut . Bajsar typ svart nu dock .vet inte om det beror på nått eller blåbärs soppa jag ätit mycket av
Citera
2022-04-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
Skulle precis fråga om de kollat din lever. Ditt Alat-värde var förhöjt.

Hur är det med symtomen? Uppdatera gärna. Superintressant fall! Hoppas du mår bättre!

Hur vet du vad mitt allt värde var .humm
Citera
2022-05-09, 01:19
Medlem
Ny uppdate .gallan borta lever värden som inte sjunker .
Läkarna börjar skruva på sig dom verkar inte riktigt veta varför .får dåligt med information

Har några egna hypoteser men dom är lång sökta . Försökt röra på mig mer och mer men hela kroppen är svag och trött . Jag har ett syntom till med som kommit nyligen men vet inte hur jag ska lägga fram det utan bli idiot förklarad. Får som störst i skallen när jag flyttar fokus eller fokuserar .jätte svårt beskriva .men el pulser eller ja nått sådant
Senast redigerad av Dasfunk 2022-05-09 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in