• 1
  • 2
2021-08-25, 22:43
Medlem
Hej. ja jag är desperat nog nu att skriva på flashback om mina problem ingne verkar ta på allvar. även om jag hänger ut mig själv gör det inget jag mår såpass dåligt jag behöver råd.
Ni får ursäkta om historian är lite rörig jag är lite snurrig

okej here goes
För 4 dagar sedan började jag känna nått var konstigt när jag skulle lägga mig och hjärtat rusade iväg som fan och jag svimmade av. släpande haltandes ryckte jag till mig ett täcke och kom ut ur lägenheten och bankade desperat på grannens dörr då jag på allvar trodde jag hade hjärtflimmer.
grannen ringer ambulans och jag får under tiden denna kommer mera hjärtrusningar och börjar skaka i hela kroppen.
väl på aktuen är allt rörigt i skallen får ekg frågor har ingen aning om vad jag svarar igentligen är så luddig i skallen men berätta vad som hänt kort fattat. får spendera 12 timmar på akuten med ekg som inte visar några fel
hepp tänker jag som känner av att pulsen rusade i väg flera gånger under denna natt men hög puls är väl inget fel tydligen.
kommer hem. snurrig yr trött sover hela dagen i stort sett. vaknar till på natten och börjar fixa till mig då hjärtat börjar rusa igen. ringer ambulans igen tar ekg inget fel!
får sova hemma vaknar upp efter sovit 13 timmar. fixar donar. kompisen får syn på mig och tar mig raka vägen till jouren då jag ser ut som ett lik. dom kan inte göra nått dom hittar inga fel..är för trött och yr för orka bråka vinglar hem.

dagen efter ringer jag vårdcentral förklarar läget. dom undersöker ekg puls blodtryck och samtal neverlogiskt test bla bla och blod test inga fel (övriga blodtest svar har ej kommit efter 2 dagar). blir nästan arg när dom föreslår att jag kanske har panik ångest osv...ja happ tänker jag och kontaktar vuxen psyk där jag är inskriven sedan många år för add men inget med ångest eller liknande. är för övrig glad go och toppen. men får skarpt känslan av att doktorn inte tror mig
väl hemma är jag lika trött lika yr lika svag. så sommnar på soffan och vaknar upp 12 timmar senare igen. laddar ner puls app som jag använt senaste 12 timmarna och pulsen går från 77-133 titt som tätt
finns det någon sjukutblidad här som har en aning om vad tusan som händer med mig.
jag är inte nervös ledsen nerstämd eller stressad! jag har aldrig sökt sjukvård i onödan eller försök lura till mig piller . jag är kärnfrisk förutom add nagel trång som bråkar och ev en lagning i tand som bråkar.

Mina syntom är
trött
yr
hjärtrusningar puls som utan anledning sticker iväg till 130+
kontig känsla i vänster ben
fluffig i skallen svårt fokusera
ryckningar i vänster tumme direkt vid första leden

jag är man 105.kg 191 cm lång
jag odlar tobak som hänger på tork
jag missbrukar inte dricker inte
jag har länge gått på diet men äter sedan 31 dagar tillbaka 1980 kc om dagen varierad kost

övriga defekter jag märkt men aldrig tänkt på
ofta diare kopplat det till jag ej tål laktos
blod på toa papper titt som tätt. kopplat detta till att jag ofta har diaree och kanske fått en spricka
haft suspekt känsla i bröstet som jag sökt för men lungor är utan anmärkning vid lyssning
Senast redigerad av Dasfunk 2021-08-25 kl. 23:36.
Citera
2021-08-25, 22:51
Medlem
cordelias avatar
Hej! Jag har haft något liknande. De misstänkte ”en extra ledningsbana”. Det är tydligen inte farligt men kan opereras om det blir alltför jobbigt. Äter du läkemedel för adhd?
Citera
2021-08-25, 22:54
Medlem
G-punktens avatar
Luktar ångest
Citera
2021-08-25, 23:03
Medlem
varför skulle jag från klarblå himmel i mina bästa dagar få ångest utan några triggers alls? i 4 dagar?
om någon kan förklara det så köper jag ångest.
Nej jag äter inga läkemedel då min add uttrycker sig som oförmåga att koncentrera sig längre stunder och läkemedel som testats har gett kraftiga oönskade bieffekter
Citera
2021-08-25, 23:03
Medlem
Golden.Rations avatar
Är du vaccinerad?
Citera
2021-08-25, 23:04
Medlem
Nej jag har sökt vacin men ej fått tid. jag är testad för covid på akuten testet var negativt
Citera
2021-08-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Är du vaccinerad?

Symptomen passar på påstådda biverkningar som finns på exempelvis www.bitchute.com där folk ligger och skakar och verkar må väldigt dåligt.

Men det är ju svårt att veta att det inte är anti-vaxx-propaganda eller psykologiska reaktioner. Men det finns en hel del av dem...

/Johan
Citera
2021-08-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Symptomen passar på påstådda biverkningar som finns på exempelvis www.bitchute.com där folk ligger och skakar och verkar må väldigt dåligt.

Men det är ju svårt att veta att det inte är anti-vaxx-propaganda eller psykologiska reaktioner. Men det finns en hel del av dem...

/Johan

jag är för vacin! jag vill inget hellre än bli vacinerad tipset om extra lednings bana låter intresant dock. hur får man doktorn testa för det?
Citera
2021-08-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Hej! Jag har haft något liknande. De misstänkte ”en extra ledningsbana”. Det är tydligen inte farligt men kan opereras om det blir alltför jobbigt. Äter du läkemedel för adhd?

Håller med. Kan vara extra loop i ledningsbanorna som man enkelt åtgärdar med en hjärtablation, sker utan sövning och de gör det med finfint instrument som förs in via ljumsken. Jag hade kraftiga plötsliga rusningar utan anledning, gjorde ablation 2017 och fri från alla besvär nu. EKG var normalt men visst syntes den onormala pulsen när jag kom t akuten. Dessa loopar visar sig oftare när man blir äldre förklarade kirurgen. Då kroppens korrigeringssystem som håller pulsen i schack tappar i förmåga. Sök upp hjärtklinik för bedömning är min rek. Rusningar är i sig inte farligt men det skapar mkt obehag och kan framåt öka risken för infarkt något, därför åtgärdar dom gärna detta. Hoppas du får god hjälp! Lycka till!
Citera
2021-08-25, 23:17
Medlem
Hegamons avatar
Jag är inte sjukvårdsutbildad.

Du skriver du går på diet. Exempelvis lchf ger på många mycket stresspåslag. Det är lågt blodsocker och då producerar sedan kroppen mycket kortisol för att kompensera.

Personligen utan att jag har med det att göra: Ät en varierande kost istället. Vila sedan kroppen om du nu inte mår bra.
Citera
2021-08-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag är inte sjukvårdsutbildad.

Du skriver du går på diet. Exempelvis lchf ger på många mycket stresspåslag. Det är lågt blodsocker och då producerar sedan kroppen mycket kortisol för att kompensera.

Personligen utan att jag har med det att göra: Ät en varierande kost istället. Vila sedan kroppen om du nu inte mår bra.

gått på normal kost ca 31 dagar. tror dom testade glycos sänka såg bra ut. ätit socker rik mat när jag väl vaknat efter sovit länge. gör inget annat än vilar dom senaste 4 dygnen då jag sovit vaknat pratat sommnat om. har varit vvaken kanske 10 timmar senaste 4 dygnet

men kan man som privat persson prata direkt med hjärtläkaren om rusningarna yrseln tröttheten. då akuten ej hittade fel. eller vårdcentralens läkare som trodde på ångest och ej trodde på mig.. jag har inte så koll på vården då jag aldrig tidigare varit direkt sjuk. mera än mentalt add som ska utreads fram och tillbaka . men den är under god kontroll och den gör bara så jag inte kan jobba bla 8-16 på grund av fokus
Senast redigerad av Dasfunk 2021-08-25 kl. 23:27.
Citera
2021-08-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk

men kan man somprivat persson prata direkt med hjärtläkaren om rusningarna yrseln tröttheten. då akuten ej hittade fel. eller vårdcentralens läkare som trodde på ångest och ej trodde på mig

Jag fick remiss från akuten till hjärtkliniken för undersökning. Men det tog c:a 1-2 mån innan jag fick tid där. Stå på dig, du har rätt att bli undersökt och bedömd av en hjärtläkare med dom besvär du beskriver, bedömer jag. Yrsel och trötthet är väl direkt kopplat till att rusningarna är ansträngande för kroppen. Jag var så matt att jag knappt kunde gå och var rädd för att svimma. ”Men svimmar du, sa hjärtläkaren, är det inte farligt heller. Men klart det skapar mycket obehag”. (Träffade två olika hjärtläkare, samma budskap från bägge).
Senast redigerad av Ixtapa 2021-08-25 kl. 23:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in