2021-08-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Hoppas detta görs i välventilerat utrymne, det du beskriver passar bra på nikotin förgiftning. I slutet utrymme, 2-5 kg tobak på torkning = nikotin inhalation som är ungefär samma sak som att förbruka 2-5 kg.

Folk som öppnar ugnen medans de tillverkar snus åker ofta på samma symptom.

men kan verkligen torkande tobak avge nikotin? behövs inte värme för det eller kontakt hud mot hud typ?
kan förstå ugnen då är ju tobaken varm . men kastar väl ut allt vad tobak heter ett tag
Senast redigerad av Dasfunk 2021-08-26 kl. 22:50.
Citera
2021-08-28, 22:40
Medlem
mera uppdate- kastat ut all tobak. haft flera hjärtrusningar puls som går hit och dit.
läkarna hittar inget fel. börjar bli knäpp och tror snart jag innbillar mig. testat andnings övningar .umgåtts med nära och kära ruisar fortfarande och i dag har det varit så illa att jag börjat skaka flera gånger..vet inte vad jag ska göra mera blir inte trodd av vården trots jag nästan aldrig varit sjuk ...vad ska jag göra för få hjälp. det känns i hela kroppen att nått är riktigt galet
läkarens blod prov visade inget föresten
psykologen avskrev ångest depresion men kommer skriva ut ångest dämpande bara för att
beställt tid för kolla om tänderna har nått poblem
gjort allt jag kan för kolla hälso status men misstänker min läkare börjar tro jag fejkar

haft polare över som kollat till mig och lyckats se en hjärtrusning och skakningar. dom ville ha mig till jouren. jouren hittade nada fel
Senast redigerad av Dasfunk 2021-08-28 kl. 22:43.
Citera
2021-08-28, 23:24
Medlem
JohnSilfvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
mera uppdate- kastat ut all tobak. haft flera hjärtrusningar puls som går hit och dit.
läkarna hittar inget fel. börjar bli knäpp och tror snart jag innbillar mig. testat andnings övningar .umgåtts med nära och kära ruisar fortfarande och i dag har det varit så illa att jag börjat skaka flera gånger..vet inte vad jag ska göra mera blir inte trodd av vården trots jag nästan aldrig varit sjuk ...vad ska jag göra för få hjälp. det känns i hela kroppen att nått är riktigt galet
läkarens blod prov visade inget föresten
psykologen avskrev ångest depresion men kommer skriva ut ångest dämpande bara för att
beställt tid för kolla om tänderna har nått poblem
gjort allt jag kan för kolla hälso status men misstänker min läkare börjar tro jag fejkar

haft polare över som kollat till mig och lyckats se en hjärtrusning och skakningar. dom ville ha mig till jouren. jouren hittade nada fel

Jag lider av samma grej. Också krånglat med vården. Gått på sertralin vilket har hjälpt lite, dock så suger biverkningarna

Oro föder ångest, ond cirkel... Är också skeptisk att det är psykiskt men det verkar nog fan inte bättre

Sök på ångest-panikångest-paniksyndrom-hälsoångest och kolla symptom om du känner igen dig. Behöver inte vara logiskt när man får anfall
Citera
2021-08-29, 02:01
Medlem
ger panikångest yrsel som inte går över och huvudvärk som inte släpper?
men men jag är desperat slippa detta. börjar knapra panik ångest piller ser om det hjälper
Citera
2021-08-29, 02:28
Bannlyst
Har du hört talas om begreppet Ockhams rakkniv? I grund och botten handlar det om att utgå från att den enklaste lösningen är den mest troliga.

Ta hand om dina närliggande problem först, och endast dem du har makt över.

Resten lämnar du över till gud. Eller gör lite senare Det är fritt val!
Senast redigerad av Bensindriven 2021-08-29 kl. 02:34.
Citera
2021-08-29, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindriven
Har du hört talas om begreppet Ockhams rakkniv? I grund och botten handlar det om att utgå från att den enklaste lösningen är den mest troliga.

Ta hand om dina närliggande problem först, och endast dem du har makt över.

Resten lämnar du över till gud. Eller gör lite senare Det är fritt val!

men jag har inga närliggande problem. jag är glad lycklig och inget som tynger mig. inget som stressar mig heller. innan allt började hade jag inte ett problem i värden. jag har inga skulder ingen värk tak över skallen mat i magen. dricker inte knarkar inte. är hälsosam går och äter korrekt. har goda vänner jag är social med.
men jag har betat av allt som det kan vara. nästa steg blir väl flytta en vecka och se om hmemet gör mig sjuk
och pratar med psykolog om panikångest om det nu är det
börjar bli tröttsamt ringa ambulans och skaka som ett löv och vingla runt som jag vore ful på gården
Senast redigerad av Dasfunk 2021-08-29 kl. 05:27.
Citera
2021-08-29, 09:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
men jag har inga närliggande problem. jag är glad lycklig och inget som tynger mig. inget som stressar mig heller. innan allt började hade jag inte ett problem i värden. jag har inga skulder ingen värk tak över skallen mat i magen. dricker inte knarkar inte. är hälsosam går och äter korrekt. har goda vänner jag är social med.
men jag har betat av allt som det kan vara. nästa steg blir väl flytta en vecka och se om hmemet gör mig sjuk
och pratar med psykolog om panikångest om det nu är det
börjar bli tröttsamt ringa ambulans och skaka som ett löv och vingla runt som jag vore ful på gården
Har du fixat tanden?
Citera
2021-08-29, 09:51
Medlem
Citat:
Hej. ja jag är desperat nog nu att skriva på flashback om mina problem ingne verkar ta på allvar. även om jag hänger ut mig själv gör det inget jag mår såpass dåligt jag behöver råd.
Ni får ursäkta om historian är lite rörig jag är lite snurrig

okej here goes
För 4 dagar sedan började jag känna nått var konstigt när jag skulle lägga mig och hjärtat rusade iväg som fan och jag svimmade av. släpande haltandes ryckte jag till mig ett täcke och kom ut ur lägenheten och bankade desperat på grannens dörr då jag på allvar trodde jag hade hjärtflimmer.
grannen ringer ambulans och jag får under tiden denna kommer mera hjärtrusningar och börjar skaka i hela kroppen.
väl på aktuen är allt rörigt i skallen får ekg frågor har ingen aning om vad jag svarar igentligen är så luddig i skallen men berätta vad som hänt kort fattat. får spendera 12 timmar på akuten med ekg som inte visar några fel
hepp tänker jag som känner av att pulsen rusade i väg flera gånger under denna natt men hög puls är väl inget fel tydligen.
kommer hem. snurrig yr trött sover hela dagen i stort sett. vaknar till på natten och börjar fixa till mig då hjärtat börjar rusa igen. ringer ambulans igen tar ekg inget fel!
får sova hemma vaknar upp efter sovit 13 timmar. fixar donar. kompisen får syn på mig och tar mig raka vägen till jouren då jag ser ut som ett lik. dom kan inte göra nått dom hittar inga fel..är för trött och yr för orka bråka vinglar hem.

dagen efter ringer jag vårdcentral förklarar läget. dom undersöker ekg puls blodtryck och samtal neverlogiskt test bla bla och blod test inga fel (övriga blodtest svar har ej kommit efter 2 dagar). blir nästan arg när dom föreslår att jag kanske har panik ångest osv...ja happ tänker jag och kontaktar vuxen psyk där jag är inskriven sedan många år för add men inget med ångest eller liknande. är för övrig glad go och toppen. men får skarpt känslan av att doktorn inte tror mig
väl hemma är jag lika trött lika yr lika svag. så sommnar på soffan och vaknar upp 12 timmar senare igen. laddar ner puls app som jag använt senaste 12 timmarna och pulsen går från 77-133 titt som tätt
finns det någon sjukutblidad här som har en aning om vad tusan som händer med mig.
jag är inte nervös ledsen nerstämd eller stressad! jag har aldrig sökt sjukvård i onödan eller försök lura till mig piller . jag är kärnfrisk förutom add nagel trång som bråkar och ev en lagning i tand som bråkar.

Mina syntom är
trött
yr
hjärtrusningar puls som utan anledning sticker iväg till 130+
kontig känsla i vänster ben
fluffig i skallen svårt fokusera
ryckningar i vänster tumme direkt vid första leden

jag är man 105.kg 191 cm lång
jag odlar tobak som hänger på tork
jag missbrukar inte dricker inte
jag har länge gått på diet men äter sedan 31 dagar tillbaka 1980 kc om dagen varierad kost

övriga defekter jag märkt men aldrig tänkt på
ofta diare kopplat det till jag ej tål laktos
blod på toa papper titt som tätt. kopplat detta till att jag ofta har diaree och kanske fått en spricka
haft suspekt känsla i bröstet som jag sökt för men lungor är utan anmärkning vid lyssning

Panikångest
Citera
2021-08-29, 11:01
Medlem
Prettylittleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Panikångest

Huvudvärk: panikångest
Yrsel: panikångest
Hjärtklappning: panikångest
Högt blodtryck: panikångest
Magont: panikångest
Illamående: panikångest
Trötthet: panikångest
Osv, osv...

Det mesta kan passa in på panikångest. Problemet är väl att dessa symtom även kan bero på andra sjukdomar. Det blir ganska lätt för sjukvården att diagnostisera en patient med panikångest istället för att gräva vidare i vad problematiken annars skulle kunna vara.
Citera
2021-08-29, 11:48
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag kände att jag hade något konstigt med mitt hjärta, så jag tog det med min husläkare som skickade mig på arbets EKG. Där hittade man inget onormalt och allt blev nedlagt. Något år senare fick jag en mindre hjärtinfarkt och då blev det fart på vården. Det visade sig att jag hade en förträngning i en artär utanpå hjärtat. Detta var inget man kunde se på något annat sätt än att skicka in en kamera i artären. Lösningen blev en stent som tog 2 minuter att installera. Det jag fick reda på då var att man kan inte se allt vid en vanlig undersökning, EKG, eller ultraljud, skicka in en kamera gör man bara när det redan har hänt något. Saken är den att jag hade en del av de symtom som du beskriver.

Ett litet tips bara, efter min infarkt köpte jag mig en Apple Watch så att jag nuförtiden har rätt bra koll på min puls, det finns även så att jag själv kan ta ett enklare EKG i den. Om det skulle hända något igen kan jag enkelt ta fram loggen och visa den för min läkare. Du kan även lägga in noteringar om vad du gjorde vid en eventuell hjärtrusning.
Citera
2021-08-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Jag kände att jag hade något konstigt med mitt hjärta, så jag tog det med min husläkare som skickade mig på arbets EKG. Där hittade man inget onormalt och allt blev nedlagt. Något år senare fick jag en mindre hjärtinfarkt och då blev det fart på vården. Det visade sig att jag hade en förträngning i en artär utanpå hjärtat. Detta var inget man kunde se på något annat sätt än att skicka in en kamera i artären. Lösningen blev en stent som tog 2 minuter att installera. Det jag fick reda på då var att man kan inte se allt vid en vanlig undersökning, EKG, eller ultraljud, skicka in en kamera gör man bara när det redan har hänt något. Saken är den att jag hade en del av de symtom som du beskriver.

Ett litet tips bara, efter min infarkt köpte jag mig en Apple Watch så att jag nuförtiden har rätt bra koll på min puls, det finns även så att jag själv kan ta ett enklare EKG i den. Om det skulle hända något igen kan jag enkelt ta fram loggen och visa den för min läkare. Du kan även lägga in noteringar om vad du gjorde vid en eventuell hjärtrusning.

jag pratade med sjukvården i natt om panikångest och påpekade jag börjat logga min puls med mobilen och läste upp resultaten. hon idiotförklarade men läkare och sade jag BUMS skulle kasta detta på hans bord på måndag. och om pulsen ens närmade sig 140+ igen skulle jag åka raka vägen in
köpte mig även ett puls armband. tack för bästa tipset även om jag nu började göra det själv då läkaren inte lyssnar. det luktar hjärtflimmer för mig tack alla för stöd och råd. jag började som sak tro jag var knäpp ni har gett mig orken slås för min sak
Citera
2021-08-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har du fixat tanden?

har vad jag vet inga problem med tänderna längre. men tänker dubbel kolla det med. även om det är långsökt . Nu tänker jag sova dock. tack alla för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in