2021-08-26, 17:02
Medlem
nej ingen feber. sovit igen sedan jag svarade senast. en halv dag typ. vaknade av jag svettats ner hela täcket var helt blöt.
psykatrin ringde och pratade inga tecken på ångest enlig dessa.
läkaren som tog mina blod prover har ej hört av sig det är nu dag 3
fortfarande yr svag trött vinglar när jag försökte ta mig till dagliga mat butiken. jag känner att jag behöver bli mera undersökt. vart vänder jag mig? lokala vårdcentralen verkar ju inte bry sig och läkaren har inte ens återkopplat om provsvar dag 3
Citera
2021-08-26, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
kan andra problem i kroppen utlösa yrsel hjärtrusningar och dom andra syntomen jag beskriver?

https://www.internetmedicin.se/behan...k-hypotension/

anemi är också potent till detta
Citera
2021-08-26, 17:31
Medlem
JohnSilfvers avatar
Citat:
nej ingen feber. sovit igen sedan jag svarade senast. en halv dag typ. vaknade av jag svettats ner hela täcket var helt blöt.
psykatrin ringde och pratade inga tecken på ångest enlig dessa.
läkaren som tog mina blod prover har ej hört av sig det är nu dag 3
fortfarande yr svag trött vinglar när jag försökte ta mig till dagliga mat butiken. jag känner att jag behöver bli mera undersökt. vart vänder jag mig? lokala vårdcentralen verkar ju inte bry sig och läkaren har inte ens återkopplat om provsvar dag 3

Logga in på 1177 så borde du kunna se provsvar, finns som app också. Eftersom de inte hört av sig så är säkert proverna inom riktvärden
Citera
2021-08-26, 17:43
Medlem
JohnSilfvers avatar
Är i en liknande situation själv, vårdcentralen känns som ett jävla skämt. Tröttnade på allmänvården så jag beställde en bred blodkontroll på nätet.. kostade 2lax men då kanske man kan få lite sinnesro
Citera
2021-08-26, 19:10
Medlem
kollade 1177. ser bara provsvar på sänka och glykos. börjar undra om dom kollade nått mera verkligen.
skrev en egen remiss i dag med om hjälp. vad ber man dom kolla i blodet när man har dessa syntom? blodfetter? är yr som tusan i dag svag trött. orkar inte riktigt hålla en dialog ens
ska tillägga att jag aldrig varit jätte sjuk. aldrig haft störra kontakter med vården överlag. aldrig begärt piller förutom en gång när jag opererade bort en nagel. det gjorde lite ont.

är detta normalt innom dagens vård att läkare tar en med en axel rykning och inte tror på en sjukdoms förklaring.
Senast redigerad av Dasfunk 2021-08-26 kl. 19:12.
Citera
2021-08-26, 19:53
Medlem
JohnSilfvers avatar
Citat:
kollade 1177. ser bara provsvar på sänka och glykos. börjar undra om dom kollade nått mera verkligen.
skrev en egen remiss i dag med om hjälp. vad ber man dom kolla i blodet när man har dessa syntom? blodfetter? är yr som tusan i dag svag trött. orkar inte riktigt hålla en dialog ens
ska tillägga att jag aldrig varit jätte sjuk. aldrig haft störra kontakter med vården överlag. aldrig begärt piller förutom en gång när jag opererade bort en nagel. det gjorde lite ont.

är detta normalt innom dagens vård att läkare tar en med en axel rykning och inte tror på en sjukdoms förklaring.

De är jävligt snåla med prover.. kan ju vara vadsomhelst, t.ex. sköldkörtel som spökar

Har inte heller haft nån direkt bred kontakt med sjukvården heller, blir avfärdad med att det endast är ångest/inbillning/depression. Dock så har de tagit en del prover på mig, svårt att tyda allt då det är skrivet på läkarspråk så man får googla allt..

Då vi har liknande symptom så kan jag återkomma efter jag fått resultatet på mitt breda privata blodprov

Låter dock konstigt att de bara kollat sänka och glykos? Hur många rör med blod fyllde dem? Har tagit ca 2-4 rör de gångerna jag vart på VC, privata kollen var 8 rör.. 43 markörer testade
Citera
2021-08-26, 20:22
Medlem
jag vet inte vad dom kollar som sakt då jag loggade in och såg 3 svar . tro det var 2 typerav snabbsänka och glykos.
tror dom tog..2 eller 3 rör men skrivit en egen remiss och ber dom kolla nogare. sovit ännu mera sedan jag skrev sist. är så trött
Citera
2021-08-26, 21:22
Medlem
JohnSilfvers avatar
Citat:
jag vet inte vad dom kollar som sakt då jag loggade in och såg 3 svar . tro det var 2 typerav snabbsänka och glykos.
tror dom tog..2 eller 3 rör men skrivit en egen remiss och ber dom kolla nogare. sovit ännu mera sedan jag skrev sist. är så trött

Inte för att göra dig förbannad, men uteslut inte att det kan röra sig om psykisk ohälsa såsom ångest/panikångest mm.. Var också som ett lik, trodde min sista stund var kommen varje dag. Panikångest kan vara helt ologiskt och de olika tillstånden triggar varandra så det blir en ond cirkel.

Man blir tyvärr inte bättre av allt funderande, det kan jag intyga själv
Citera
2021-08-26, 21:40
Medlem
psykatrin ringde och pratade inga tecken på ångest enlig dessa. skrev jag tidigare
Citera
2021-08-26, 21:49
Medlem
Leta upp en privat hjärtmedicinare och beställ tid. De kan göra ett arbets-eng, ultraljud på hjärtat och eventuellt skicka med dig utrustning hem för ekg som registreras kontinuerligt över ett par dygn.
Citera
2021-08-26, 22:00
Medlem
JohnSilfvers avatar
Citat:
psykatrin ringde och pratade inga tecken på ångest enlig dessa. skrev jag tidigare

Nu vet jag ju inte exakt vad ni pratade om, men allt som du skriver i trådstarten verkar stämma in rätt bra med ångestrelaterade tillstånd.

Tycker självklart att du ska begära utredning då det eventuellt kan vara fysiskt. Jag har själv gjort en utredning med "tum-ekg" (vid behov maskin) och 24h loggning ekg. Konstaterades SVES men ingen åtgärd.
Citera
2021-08-26, 22:10
Medlem
Citat:
jag odlar tobak som hänger på tork

Hoppas detta görs i välventilerat utrymne, det du beskriver passar bra på nikotin förgiftning. I slutet utrymme, 2-5 kg tobak på torkning = nikotin inhalation som är ungefär samma sak som att förbruka 2-5 kg.

Folk som öppnar ugnen medans de tillverkar snus åker ofta på samma symptom.
Senast redigerad av NordicKnight 2021-08-26 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in