Citat:
Ursprungligen postat av
N0IItolerans
Imponerad? Varför skulle jag vilja imponera på dig? Jag skrev bara att det var intressant för mig.
För att jag som ansvarsfull förälder givetvis vill hålla koll på vad för möjliga sajter och ställen barn kan befinna sig på och vad de kan möta för att adekvat kunna prata förebyggande med barnen. Givetvis. Dumpen misstänker nog inte mig pga detta.
Jag kan hålla med om att det är lite intressant att vissa sidor är så budget att de inte ens kör med TLS, men det enda säkerhetsproblemet som det innebär är att någon i mitten kan läsa vad som skickas, samt modifiera trafiken. Det är fortfarande inga problem att förhålla sig anonym.
Om jag hade varit dumpare så hade jag misstänkt att du överväger att sätta dig i mitten och runka till konversationer mellan 12-åringar

. Nu är jag dock inte sådan, så jag antar att du bara vill visa på att du nästan har datakörkort.
Jag är också en ansvarsfull förälder, och självklart så lär en sådan sina barn att inte lita på allt vad andra säger. Man behöver dock inte hänga på fjortissidor för att klara av det.