Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
För att jag som ansvarsfull förälder givetvis vill hålla koll på vad för möjliga sajter och ställen barn kan befinna sig på och vad de kan möta för att adekvat kunna prata förebyggande med barnen. Givetvis. Dumpen misstänker nog inte mig pga detta.
Hade vi haft mer av det hade vi nog haft färre utsatta barn...
Citera
2022-06-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Varför skulle nån vilja det mot Sjöberg? Friska människor stöder dumpen. Bara pedofiler är emot Sjöberg. De är riktigt rädda nu att bli uthängda, pedofilerna.

Att bara pedofiler är emot Dumpen är ju vad pöbeln hela tiden påstår. Tror ni verkligen på det själva?
Jag är nästan lika mycket emot pöbelmentalitet som jag är emot att vuxna människor förgriper sig på barn.
Citera
2022-06-26, 12:13
Medlem
mr.demons avatar
Är det en latino kille den senaste dom hittar? Försöker att zoom in hans namn som står på domen som är postad på Dumpen. Men ser så jävla dåligt.

Killen nyss släppt efter 8 år. Shit vilken dåre.
Citera
2022-06-26, 12:19
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Bra att höra att du är en bra förälder.
Nej dumpen tror nog inget sånt om mig så vi kan lämna det därhän samt även dina helt onödiga små försök till att vara rolig på min bekostnad. Är varken trevligt eller nödvändigt
Tack, jag gör mitt bästa för att mina barn (som i släktingar, inte baaaarn) skall få en bra uppväxt och bli bra människor när de blir vuxna.

När jag berättar för mina barn om den typ av män som Dumpen hänger ut så berättar jag om människor som har hamnat snett i livet, och helt enkelt inte fått med sig det sociala. Nästan alla fattar ju att en 50-åring som inte har pengar, inte har någon bildning, samt aldrig har sett insidan på ett gym inte har något att erbjuda en tonåring, men saken är att männen själva inte förstår det. Jag tror uppriktigt att de som hängs ut inte vill något illa egentligen, och jag tror inte att de är så förslagna som du försöker göra gällande.

Jag erkänner att jag var lite dryg, men det var en reaktion på att du försökte göra dig märkvärdig.
Citera
2022-06-26, 12:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag har tillförlitlig källa på att du har fel - alla gäddor konsumerar inte barnporr.

Du har givetvis rätt, jag korrigerar: 99%.
Citera
2022-06-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Tack, jag gör mitt bästa för att mina barn (som i släktingar, inte baaaarn) skall få en bra uppväxt och bli bra människor när de blir vuxna.

När jag berättar för mina barn om den typ av män som Dumpen hänger ut så berättar jag om människor som har hamnat snett i livet, och helt enkelt inte fått med sig det sociala. Nästan alla fattar ju att en 50-åring som inte har pengar, inte har någon bildning, samt aldrig har sett insidan på ett gym inte har något att erbjuda en tonåring, men saken är att männen själva inte förstår det. Jag tror uppriktigt att de som hängs ut inte vill något illa egentligen, och jag tror inte att de är så förslagna som du försöker göra gällande.

Jag erkänner att jag var lite dryg, men det var en reaktion på att du försökte göra dig märkvärdig.
Männen som dyker upp hos dumpen ser ut som vanliga män i 40-års åldern ser ut , inger tyder på att de inte fått med sig den sociala biten i livet med tanke på att de verkar leva helt vanliga liv med villa och familj i många fall . De som publicerats har dessutom i flera fall välbetalda jobb , somliga finns med på företagssidor som en av kontaktpersonerna , flera är aktiva i lokala idrottsföreningar eller i samhällsföreningar där de bor . Det är alltså Nisse i byalaget som vid sidan av att arrangera fester och städdagar chattar med barn och vill möta upp flickor på 14 år ...
Citera
2022-06-26, 12:47
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det en latino kille den senaste dom hittar? Försöker att zoom in hans namn som står på domen som är postad på Dumpen. Men ser så jävla dåligt.

Killen nyss släppt efter 8 år. Shit vilken dåre.

Domen finns länkad. Hans namn syns redan i länken.
Citera
2022-06-26, 12:56
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Domen finns länkad. Hans namn syns redan i länken.

Tack. Döma av namnet en mixad shuno.
Citera
2022-06-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vart kommer den där infon från?? Står ju inte på dumpen??
Jo...
https://dumpen.se/2022/06/26/snabelg...gomeanstalten/
Där finns domen i pdf.
Citera
2022-06-26, 13:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det en latino kille den senaste dom hittar? Försöker att zoom in hans namn som står på domen som är postad på Dumpen. Men ser så jävla dåligt. Killen nyss släppt efter 8 år. Shit vilken dåre.

https://dumpen.se/wp-content/uploads...obert-Ferm.pdf

Namnet står i domen J*ohan RO*BERT Ab*dou Fe*rm. Även denna gädda är i 50 års åldern, har barn.

Mannen förekommer under tio avsnitt i belastningsregistret, varav åtta avser
kontaktförbud. Han dömdes senast den 11 februari 2016 av Hovrätten för Västra
Sverige för misshandel vid två tillfällen och sexuellt ofredande vid tio tillfällen till
fängelse sex månader. Han frigavs villkorligt från fängelsestraffet den 1 februari
2017 med en återstående strafftid om två månader.

Mannens CV, och flinet i mötet med Dumpen, visar att han är felkonstruerad. Den här mannen tillhör gruppen som förr tillbringade hela sina liv inlåsta i fängelse eller på institution. Den här mannen är ett bra exempel på att vi behöver ett påföljdssystem som accepterar att vissa tillstånd är för evigt och att betydligt fler individer än idag kräver dygnet-runt-övervakning/kontroll-på livstid.
Citera
2022-06-26, 13:43
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
https://dumpen.se/wp-content/uploads...obert-Ferm.pdf

Namnet står i domen J*ohan RO*BERT Ab*dou Fe*rm. Även denna gädda är i 50 års åldern, har barn.

Mannen förekommer under tio avsnitt i belastningsregistret, varav åtta avser
kontaktförbud. Han dömdes senast den 11 februari 2016 av Hovrätten för Västra
Sverige för misshandel vid två tillfällen och sexuellt ofredande vid tio tillfällen till
fängelse sex månader. Han frigavs villkorligt från fängelsestraffet den 1 februari
2017 med en återstående strafftid om två månader.

Mannens CV, och flinet i mötet med Dumpen, visar att han är felkonstruerad. Den här mannen tillhör gruppen som förr tillbringade hela sina liv inlåsta i fängelse eller på institution. Den här mannen är ett bra exempel på att vi behöver ett påföljdssystem som accepterar att vissa tillstånd är för evigt och att betydligt fler individer än idag kräver dygnet-runt-övervakning/kontroll-på livstid.
Det är väl kontentan av Psykiatrireformen som infördes 1995 då alla sinnessjukhus avvecklades. Han är en person som borde spärras in och hållas under uppsikt 24/7. Det är en stor skandal i Sverige att vi låter sådana här personer som han gå ute i det fria och skada så många människor.
Citera
2022-06-26, 13:45
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Borde gå att stoppa eller göra det väldigt svårt för vuxna från att registrera sig på sidor för barn precis som det är svårt för barn att registrera sig på sidor som har åldersgräns 18 år.
Den sista gäddan är uppenbarligen farlig och har lyckats med att träffa eller haft kontakt riktiga barn mängder av gånger . Hans chattar skiljer sig inte ett dugg från alla de andra som säger att det är första gången de pratar med någon underårig vilket bara stärker misstanken att ett antal av de andra också haft kontakt med riktiga barn och träffat riktiga barn, kanske med den typ av svårighet flickan i domen har
Mobilt bank id!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in