Citat:
Ursprungligen postat av
MentalTraslojd
Vad jag menar är att majoriteten av kvinnor som söker sig till kvinnojour har reella skäl till detta, vilket du precis höll med om. MK och barnen fick även skyddad sekretess, vilket inte delas ut hur som helst.
Nej, det höll jag faktiskt inte med om. Jag förtydligade för dig vad jag sa - inget annat.
Jo, faktum är att i ett tidigt skede så delas sekretess ut ganska enkelt - i synnerhet när Kvinnojour eller socialtjänstens Kvinnojour är inkopplad. Ingen av dessa enheter bedriver dock en utredning som senare kan ligga till grund för rättsliga beslut.
Citat:
Hur du väljer att tolka hennes inlaga till TR är upp till dig, men det finns ju heller ingenting som pekar på att hon skulle ljugit, överdrivit eller manipulerat. Är du med? Det är du som "känner", inte jag.
Även om hon skulle tala sanning så är våldet hon beskriver ringa och handlar om enstaka händelser. Alltså inget systematiskt eller omfattande våld.
Jag känner mig inte fram. Jag ser på vad hon presenterat och har perspektiv på dessa frågor så att jag kan värdera hennes påståenden.
Ni i ditt läger känner er fram, överdriver, tillskriver mannen saker som det inte alls finns belägg för osv osv. Ni beter er som kåta ankor i er iver att avhända mamman den skuld hon har och överföra den till pappan.
Skuld har hon - hon mördade sina barn.