2021-07-13, 02:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
A*na hör*erg Facebookinlägg för 3 dagar sedan :

Vilket fullständigt misslyckande!!

Ett samhälle ( det vill säga vi) med dess system ( accepterat av oss ) som misslyckas så fatalt med att skydda dem som behöver stöd, hjälp och skydd!
Rättigheter ges till den som utövar hot och våld och offret faller djupare ner i rädsla, förtvivlan och uppgivenhet!
Denna tragedi blir ännu en blinkande röd varningslampa som indikerar systemfel. Systemfel behöver åtgärdas Omgående.
Detta kunde ha förhindrats!!!!

Det var de mördade 3 1/2 resp 6-åriga pojkarna som skulle behövt hjälp och skydd.
Det var barnen som utsattes för dödligt våld.
Ja fullt möjligt att ett systemfel gjorde att man inte i tid upptäckte vad som höll på hända barnen. Ingen som i tid genomskådade MK, ingen som såg faran.
Utred varför hon hade vårdnaden om barnen trots kontakter med flera olika myndigheter, där alla tydligen missat vad hon var kapabel till och på väg att göra.
Senast redigerad av coli 2021-07-13 kl. 02:38.
Citera
2021-07-13, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Varför misstror du kvinnan ? Polisen var ju hos henne en natt i maj i år för att skydda henne från mannen, och under tiden så sms:ade och ringde han ett flertal gånger. Myndigheter har kontakt med varandra och kan kolla upp allt om det.

Det intressanta är isf vad som inte står - det står inte att han hotade, skrämde eller något liknande.

Han sms:ade och ringde. Thats it.

Nu menar jag inte att förringa hela situationen, det bör ha varit jobbigt och påfrestande.
Men inte fn nåt man dödar sina barn för!
Citera
2021-07-13, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
varför skulle just denna kvinna inte vara vid sina fulla sinnes bruk?
Av vad som hänt, som framkommit i tråden och media: hundra procent säkert att hon mådde extremt dåligt psykiskt. Det tror alltså inte du?

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Hon mördade sina barn, kan man passera den gränsen kan man gott väl fundera på vad mer tickar fel.
Jag undrar hur det tickar hos DIG som inte kan få in i huvudet att den här kvinnan och hennes barn hade en riktig pisstillvaro. Om du antyder att den här kvinnan var en dålig mamma, varför sökte sig inte pappan till myndigheter? Varför har inga såna vittnesmål, eller skvaller, framkommit över huvud taget? När ringde varningsklockorna på henne, menar du?
Citera
2021-07-13, 02:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det intressanta är isf vad som inte står - det står inte att han hotade, skrämde eller något liknande.

Han sms:ade och ringde. Thats it.

Nu menar jag inte att förringa hela situationen, det bör ha varit jobbigt och påfrestande.
Men inte fn nåt man dödar sina barn för!

Inget är värt att döda barn för.
Men mamman måste haft en orsak att begå självmord och mord. Är det psykos, depression, ångest, hämnd eller vad? Jag vill veta varför.
Citera
2021-07-13, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Väldigt bra skrivet. Instämmer helt.
De två exempel från 2015 och 2018 som MKs advokat beskrivit i inlagan om vårdnadstvisten framstår onekligen som väldigt ”lite”, för att inte säga torftigt, om det är allt som finns att räkna upp för visa att hon var en fysiskt misshandlad kvinna.
Att maken eller hans bror sagt något i stil med hur känns det att förlora barnen, när barnen vistades hos sina farföräldrar några timmar, framstår också som lite märkliga exempel på ”hot”.

Om man krasst utgår från att en viss andel av det folk påstår om motparten vid en vårdnadstvist är överdrifter och rena påhitt, ja då blir det inte mycket kvar av MKs argument i inlagan.
Hon framstår helt enkelt inte som en svårt psykiskt och fysiskt misshandlad kvinna som svävade i livsfara om han hittade henne. Hon jobbade ju också kvar på sitt gamla jobb, trots att folk påstått att hon gömde sig för exet.

Nej, väldigt mycket känns som efterhandskonstruktioner där dels vissa kvinnogrupper vill försöka exemplifiera att en kvinna kan fara illa och bli desperat och dels andra personer deltar för att försöka mildra intrycket av det hemska MK gjort.
Ursäkta mig o låt mig gissa! Du är inte från Hässleholm? Du hade aldrig skrivit det isf om du inte är släkt med svinet!! Alla vet vad det är för svin o vad han för/har gjort mot henne/personer i Hässleholm. Han är totalt sjuk i huvudet. Säger inte att hon har gjort rätt!! Största fel ho gjort var att bli ihop med svinet.
Citera
2021-07-13, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkul
Ursäkta mig o låt mig gissa! Du är inte från Hässleholm? Du hade aldrig skrivit det isf om du inte är släkt med svinet!! Alla vet vad det är för svin o vad han för/har gjort mot henne/personer i Hässleholm. Han är totalt sjuk i huvudet. Säger inte att hon har gjort rätt!! Största fel ho gjort var att bli ihop med svinet.

Så alla vet det?
Jaha, grattis då - tag på dig den kollektiva skammen att ni misslyckats med att få henne att förstå att alla i Hässleholm var på hennes sida.

Hur lite eller mycket eller vad hon nu såg för nåt, så kände hon sig j-ligt ensam i sitt beslut.
Ni kanske pekade finger mot henne att hon var dum i huvudet som var tillsammans med honom.

Hon kanske hoppades att visa er fel, att de fina sidorna hon såg skulle ta över. Men istället blev hon bara mer och mer isolerad. Av er, och av honom.
Citera
2021-07-13, 02:51
Medlem
Citat:
Alla vet vad det är för svin o vad han för/har gjort mot henne/personer i Hässleholm. Han är totalt sjuk i huvudet.
Det har nästan inte skrivits nåt alls om honom. Vad har han tidigare gjort? Hur är han sjuk i huvudet?
Citera
2021-07-13, 02:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Berätta gärna mer. Du verkar veta en hel del om de inblandade.

(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)
Senast redigerad av Rosamund 2021-07-13 kl. 02:58. Anledning: Länk
Citera
2021-07-13, 02:56
Medlem
Med tanke på att hon skrev ett inlägg om antirasim och dessutom var tillsammans med en "bad-boy" i Hässleholm så är det inte för långsökt att se hur hon själv blev illa sedd på i samhället.

INTE att hon hade förståelse eller gav något stöd att lämna honom, utan man såg ned på henne.

Var det så? Isf känns det bara så ruttet nu, att flera kommer dragandes med hur hemskt hon hade det.
Jaså? Var var ni tidigare då? Såg ni, men ingrep inte?

Ni såg inte hur dåligt hon mådde - för att NI såg såg snett på henne, ni snackade skit om henne och hennes barn. Nu läggs skulden på honom. Enklast så va?
Citera
2021-07-13, 03:05
Medlem
colis avatar
Citat:

Det är mycket möjligt att han är ett svin, ingen aning, inte från trakten, inte släkt.
Jag har däremot läst vartenda inlägg, alla länkar, även rättens inlagor, läst på Facebook o Twitter innan inläggen togs bort pga förtalsrisk.

Ingenstans har det framkommit att LK verkligen skulle gjort riktigt hemska sviniösa saker.
Det finns en del exempel i uppgifter från MK om LKs dåliga beteende och dåliga attityd, inte minst kvinnoförnedrande åsikter och att de var oense i uppfostringsfrågor.
Men på det hela taget är det rätt tunnsått med konkreta exempel.

Sanningen är ju också att MK faktiskt valde honom som far till sina två barn. Trots att han gjorde slut med henne vid två tillfällen och hans familj var emot förhållandet, tog hon tillbaka honom och gifte sig till slut med honom.

I vart fall står ingenting av detta i proportion till vad MK gjort. Det är MK, inte LK, som mördat barnen på ett av de mest förskräckliga hänsynslösa sätt man hört talas om.
Hon var vuxen, 30+, yrkesarbetande kommunanställd kvinna som var fullständigt ansvarig för vad hon gjorde. Man kan aldrig lägga över ansvaret för hennes dubbelmord på någon annan.
Senast redigerad av coli 2021-07-13 kl. 03:18.
Citera
2021-07-13, 03:14
Medlem
Citat:
Med tanke på att hon skrev ett inlägg om antirasim och dessutom var tillsammans med en "bad-boy" i Hässleholm så är det inte för långsökt att se hur hon själv blev illa sedd på i samhället.

INTE att hon hade förståelse eller gav något stöd att lämna honom, utan man såg ned på henne.

Var det så? Isf känns det bara så ruttet nu, att flera kommer dragandes med hur hemskt hon hade det.
Jaså? Var var ni tidigare då? Såg ni, men ingrep inte?
Förut skrev jag emot dig, men i den här kommentaren är jag med. Har haft samma undringar själv. Varför uppmärksammades inte spiralen rätt ner i detta värsta tänkbara scenario? Våld i nära relationer tenderar att vara isberg där bara toppen är synlig, om ens det, men om det var allmän kännedom att LK behandlade sin familj illa, varför ingrep inte omgivningen? Och varför ingrep inte vi, samhället?
Citera
2021-07-13, 03:16
Medlem
Som alban måste man säga detta. Många av er svenskar fattar inte. Labinot blev inblandat med en svensk brud. Jag känner många albaner som blir ihop med svenska brudar och de blir alltid lika dåligt. Vi är helt enkelt uppfostrat olika. Män är män och kvinnor är kvinnor hos oss. Till skillnad från svennar, där de tvärtom o låter kvinnor styra allt. Så funkar de inte hos oss. Den där filen som nån la ut innan där Labinot påstått ha sagt så om sina barn tror jag är bullshit och hon här Maria sa bara så för att få polisen på sin sida. Många Kvinnor ljuger för att få de dem vill. Tror jag att han gett henne en örfil eller så självklart. Men att han sagt så om sina egna barn tror jag ej.

Men allt de där spelar inte roll nu. De som spelar roll är alla ni som tycker synd om mamman. Är ni helt borta i huvudet eller? Vare sig han kunde mörda de själv eller inte är en teori som inte spelar roll. För de va hon som gjorde de. Hon valde att ta sina små barn till tåget ta en ögonbindel på de sen vänta in de värsta. Må hon ruttna i helvete för de hon gjorde och hennes barn förhoppningsvis har de bättre i himmlen. Sjuka är hon valde tåget, att dö på sånt brutalt sätt, kommer inte ens kunna begrava kropparna ordentlig för de är helt förstörda. De här med hemlig identitet verkar också skitsnack. Vem har en hemlig identitet men ändå bor i samma ort.

Till de hororna som skriver hela tiden serb detta serb detta. Fuck er, Kosove har alltid tillhört albaner sen lång tillbaks i historien. Hoppas nu inte mitt inlägg blir raderat för de visar att bara rasister kan snacka här men inte invandrare. Detta är sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in