2021-07-13, 08:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Nej. De skriver inte ned allt som deras klienter berättar och har dokumenterat från polisen, soc. etc.
Det är bara en bråkdel som tas upp, oftast ska det vara så kortfattat som möjligt.
Varför tror du det finns bilagor till domstolsärenden ?
Om de sållar - vilket inte alls är säkert, det beror på hur digert material det är frågan om - så tas de värsta och mest graverande upp. De kör inte mellanmjölk och döljer sådant som kan tala till klientens fördel.
Citera
2021-07-13, 08:26
Medlem
I flera dagar har mina tankar legat kring denna tragedi. Har själv upplevt samma elände, dock lever jag och barnen och fadern är död. Hur som helst så bryts man ned psykiskt och fysiskt, man tror alla tittar på en med fördömande ögon, man blir misstänksam mot ALLA. I hederskulturer hjälps hela familjer åt, oavsett sanning. Anmälningar till socialtjänsten, skolan, dagis och hot om att ringa ens jobb och tala om att man är missbrukare, psykiskt sjuk, misshandlat sina barn etc, etc. I mitt fall så var socialtjänsten inkopplad och då vart det sju gånger rese värre, ni skulle absolut inte tro mig om jag berättade.

Att bo skyddat kan betyda flera olika lösningar, det finns olika skyddsgrader. I mitt fall fick jag och barnen bo i ett ghetto medans fadern belägrade ett hus som inte ens var hans eget. Socialtjänsten, polisen kunde inte göra någonting. Som sagt skulle kunna skriva en bok om tortyren man utsätts för, från samhället, förövaren och faktiskt socialt att bara behöva tvingas arbeta, köra barn till skolan, genomlida allas spekulerande blickar.

Socialtjänsten tvingade mig att lämna barnen till en person som var psykotisk, hade vanföreställningar, gick på tunga droger och vårdats ggr flera inom psykiatrin (INGEN orosanmälde) trots att det är lag på detta. Familjerätten valde att inte ”tro” mig och inledde ingen utredning, i FYRA år pågick tortyren, tills fadern avled. Då plötsligt fick jag rätt på alla punkter och IVO fällde socialtjänsten på 27 punkter.

Sen att kvinnan drog tillbaka vårdnadskravet, det var jag också rådd till, dels av advokaten, då det i en rättegång kan slå tillbaka. Familjerätten hotade mig att om jag ”försvårade” umgänget så kunde ta vårdnaden helt bort från mig.

Vila ifrid nu lilla mamma och läk de döda barnens själar där ni är. Jag anklagar dig inte, jag vet hur det känns att bli hatad, hata själv och sviken av ALLA… ❤️
Senast redigerad av Skorpan-1 2021-07-13 kl. 08:35.
Citera
2021-07-13, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Snälla, när ni nu har vunnit kriget så flytta tillbaka till Kosovo. Men grejen är den att du vill inte ens bo där själv, i eran pisskultur. Istället ska ni terrorisera med er klankultur här i Sverige, skäms du inte? Här har vi alla självbestämmande, man som kvinna. Förutom barn och förståndshandikappade förstås och ni kvalar snart in till den senare gruppen. Du snackar om rasister när ni supernationalister inte viker en tum från er egen kultur utan idiotförklarar andra kulturer och att kvinnan ska leva på ett visst vis? Ni kommer aldrig integreras. Jag förstår det nu. Toleransen i Sverige börjar snart ta slut, även för en tidigare inbiten migrationsvän.

Med det sagt så försvarar jag verkligen inte (0%) handlingen att ställa sig framför tåget med sina egna barn. Dock kan jag förnimma psykologin bakom och den ligger till stor del mans- och machokulturen från folkgruppen albaner bakom, i detta fallet. Den gemensamma nämnaren är så klart män. Men då vissa kulturer uppvisar så starka drag och illvilja att integreras och förstå att en kvinna har precis lika stor rätt som en man så förstår jag nu att arbetet måste börja där. Förtryckarkulturer borde inte tolereras i Sverige år 2021.

Det kallas för hets mot folkgrupp. Klan kultur existerar inte. Kort och gott det är en man som som förmodligen inte mår så bra med sig själv ( dålig självkänsla etc, som är svartsjuk och kontrollerande, väljer att misshandla en annan individ. Och otroligt sorgligt att hon inte kunde ta sig ur första gången han betedde som en idiot.
Citera
2021-07-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
I flera dagar har mina tankar legat kring denna tragedi. Har själv upplevt samma elände, dock lever jag och barnen och fadern är död. Hur som helst så bryts man ned psykiskt och fysiskt, man tror alla tittar på en med fördömande ögon, man blir misstänksam mot ALLA. I hederskulturer hjälps hela familjer åt, oavsett sanning. Anmälningar till socialtjänsten, skolan, dagis och hot om att ringa ens jobb och tala om att man är missbrukare, psykiskt sjuk, misshandlat sina barn etc, etc. I mitt fall så var socialtjänsten inkopplad och då vart det sju gånger rese värre, ni skulle absolut inte tro mig om jag berättade.

Att bo skyddat kan betyda flera olika lösningar, det finns olika skyddsgrader. I mitt fall fick jag och barnen bo i ett ghetto medans fadern belägrade ett hus som inte ens var hans eget. Socialtjänsten, polisen kunde inte göra någonting. Som sagt skulle kunna skriva en bok om tortyren man utsätts för, från samhället, förövaren och faktiskt socialt att bara behöva tvingas arbeta, köra barn till skolan, genomlida allas spekulerande blickar.

Socialtjänsten tvingade mig att lämna barnen till en person som var psykotisk, hade vanföreställningar, gick på tunga droger och vårdats ggr flera inom psykiatrin (INGEN orosanmälde) trots att det är lag på detta.

Sen att kvinnan drog tillbaka vårdnadskravet, det var jag också rådd till, dels av advokaten, då det i en rättegång kan slå tillbaka. Familjerätten hotade mig att om jag ”försvårade” umgänget så kunde ta vårdnaden helt bort från mig.

Vila ifrid nu lilla mamma och läk de döda barnens själar där ni är. Jag anklagar dig inte, jag vet hur det känns att bli hatad, hata själv och sviken av ALLA… ❤️

Hon var inte utsatt för hederskultur….. snälla håll er till fakta. Det var en svensk kvinna. Och hade hon tagit det till rätten så hade hon garanterat vunnit över honom. Han är ju trots allt en våldsam invandrare. Alla personer är olika sköra. Det våldet han utsatte henne för var troligtvis hennes brytningspunkt.
Citera
2021-07-13, 08:35
Medlem
Citat:

Socialtjänsten tvingade mig att lämna barnen till en person som var psykotisk, hade vanföreställningar, gick på tunga droger och vårdats ggr flera inom psykiatrin (INGEN orosanmälde) trots att det är lag på detta.

Visst, men nu var det HON som mördade barnen.
Citera
2021-07-13, 08:41
Medlem
När man läser alla kommentarer så inser man hur lite folk kan…. Innan ni uttalar snälla läs en psykologi och lär er något. Har man blivit utsatt för våld oavsett i vilken form så kan det skada individen på olika sätt för alla är vi olika. Alla är vi våldsbenägna, för i grund och botten har vi djuriska instinkter. Men växer vi upp i en rygg miljön med välfungerande föräldrar så lär vi oss att hantera våra impulser.
Citera
2021-07-13, 08:42
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Sjuk kvinna, sjuk man, sjuk relation, sjukt slut. Vad finns det att diskutera egentligen förutom att de enda det är synd om i detta fall är barnen som tvingades leva med dessa idioter i sitt korta liv? Idioter dras ju till varandra vilket inte är något nytt egentligen.

Helt rätt! Två likasinnade dras till varandra. Sedan vill kvinnan inte vara med och leka längre. Startar en dramaqueengrej. Kan trots allt jobba kvar på samma jobb i samma stad hon är jagad. Det luktar sur lögn. Skrattretande, verkligen. Inga dokumenterade skador. Så tydligen var det inte så farligt ändå. Hon har förmodligen utvecklat nån psykisk sjukdom. Inget att skämmas för, kan hända alla. Hjärnans vägar är många. Synd psyk inte fick chansen att hjälpa henne. Då hade barnen levt i dag. Inte blivit spridda här och där. De må tas om väl hand av änglarna där uppe. Mamman tas omhand av den mörka sidan. Hoppas hon trivs. Det gör hon nog. Ondskan i sig.
Citera
2021-07-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Hon skulle inte dödat sina barn om han inte misshandlat henne. Hon gjorde fel pga förstörd psyke. Han gjorde fel och har ingen ursäkt, förutom att han är värsta monster

Pappan är ett monster? Nåja, det kanske vi får reda på, men antagligen inte. Han är dock målsägande i det här mordfallet.

Den som vi däremot vet är ett monster, är hon som dödade sina barn.
Senast redigerad av 25cm-slak 2021-07-13 kl. 08:53.
Citera
2021-07-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Hon var inte utsatt för hederskultur….. snälla håll er till fakta. Det var en svensk kvinna. Och hade hon tagit det till rätten så hade hon garanterat vunnit över honom. Han är ju trots allt en våldsam invandrare. Alla personer är olika sköra. Det våldet han utsatte henne för var troligtvis hennes brytningspunkt.

Menar du att hederskultur inte förekommer i svenska kontexter? Hederskultur är kulturella föreställningar som utgår från att familjens eller gruppens heder är viktigare än den enskilda personens vilja, tankar och känslor. Begreppet har inte per automatik något med nationalitet att göra.
Citera
2021-07-13, 08:43
Medlem
Citat:
När man läser alla kommentarer så inser man hur lite folk kan…. Innan ni uttalar snälla läs en psykologi och lär er något. Har man blivit utsatt för våld oavsett i vilken form så kan det skada individen på olika sätt för alla är vi olika. Alla är vi våldsbenägna, för i grund och botten har vi djuriska instinkter. Men växer vi upp i en rygg miljön med välfungerande föräldrar så lär vi oss att hantera våra impulser.

Du tänker att mamman blev utsatt som liten? Växte upp i en trasslig miljö och inte fungerade optimalt som förälder?

Mycket möjligt!
Citera
2021-07-13, 08:46
Medlem
Citat:

Du vet absolut ingenting. Fadern till mitt barn kom från ett land som mannen ifråga OCH dessa familjer har gruppkultur och de stödjer varandra, vänder man sig emot dem, då krossar de en, oavsett sanningen.

Rätten tillåt mig gapskratta..!!!

Du är naiv, vi har åklagare, advokater, målsägandebiträden, domare, nämndemän som de flesta SKITER i människorna i sina case.

Sitt du där och påtala att vi skall hålla oss till ”fakta” du fattar absolut ingenting hur verkligheten fungerar.
Citera
2021-07-13, 08:49
Medlem
Citat:
Du vet absolut ingenting. Fadern till mitt barn kom från ett land som mannen ifråga OCH dessa familjer har gruppkultur och de stödjer varandra, vänder man sig emot dem, då krossar de en, oavsett sanningen.

Rätten tillåt mig gapskratta..!!!

Du är naiv, vi har åklagare, advokater, målsägandebiträden, domare, nämndemän som de flesta SKITER i människorna i sina case.

Sitt du där och påtala att vi skall hålla oss till ”fakta” du fattar absolut ingenting hur verkligheten fungerar.

Nä jag gör inte alls förutom att det vi just nu diskuterar jobbar jag med ☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in