2021-07-13, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur ska han hinna bli dömd för det när det skedde för en månad sedan? MK hade den händelsen med i ansökan om ensam vårdnad. TR hade hört Polisen och/eller läst deras händelserapporter från den natten. Självklart är det brottsligt annars hade polisen knappast varit där mellan 01.00-05.00 för att beskydda henne.

Det finns ingen ände på dina förminskningar och försvar av LK. Du normaliserar hans beteende som sannolikt varit orsak till mammans självmord. Enligt forskning ser föräldrar småbarn som förlängning av sig själva och kan tyvärr välja att ta dem med sig vid självmord. Tragiskt men sant. Det är bara att googla på filicide suicide.

En ”frisk” förälder ser inte sina barn som en förlängning av sig själva. De ser sina barn som självständiga individer som sig bör. Det är föräldrar som mördar som har den synen och den är inte sund, utan en del av orsakerna när det kan gå väldigt snett!
Citera
2021-07-13, 06:11
Medlem
Om denna mamma ställt barnen på spåret men inte sig själv ( naturligtvis med samma syfte) hade debatten sett likadan ut då?

Eller ser man henne som ett offer för att hon tog livet av sig också?
Citera
2021-07-13, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ja då förstår jag dig. Om du är 60 så fanns dd inga skolkurator på din tid

Jo på MIN tid fanns men det började bli nerdragningar när mina barn gick i skolan och sen rekommenderar jag dig/er att följa med i samhällsdebatten.
Citera
2021-07-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det intressanta är isf vad som inte står - det står inte att han hotade, skrämde eller något liknande.

Han sms:ade och ringde. Thats it.

Nu menar jag inte att förringa hela situationen, det bör ha varit jobbigt och påfrestande.
Men inte fn nåt man dödar sina barn för!

Seriöst ? Tror du kvinnan ringer polisen och dom stannar hos henne flera timmar under natten utan att hon känner sig skrämd, hotad m.m.
Det är helt jävla otroligt hur sinnesslöa vissa människor är. Skrämmande bara det.
Citera
2021-07-13, 07:22
Medlem
NewHopes avatar
Man ser henne som ett offer av pappans mishandel och att staten misslyckades ge henne skydd när hon bett om det. Resten är konsekvenser - ett ofattbart beslut att dö och ta barnen med sig
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Om denna mamma ställt barnen på spåret men inte sig själv ( naturligtvis med samma syfte) hade debatten sett likadan ut då?

Citera
2021-07-13, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Så slutsatsen är att om barnen riskerar att växa upp till skit, då bör man alltså mörda dem? Fantastiskt, detta måste spridas!

Exakt!! Absurt.
Tänk då alla barn i länder som var det sju resor värre. Där tex aga är tillåtet och ont om mat osv.
Blir massmord för att ”skona” alla från ett skitliv.
Citera
2021-07-13, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven

Precis detta skrev jag igår. Hon blev en martyr. En symbol för något annat. Tror tillvägagångssättet är något som spelar in också.
Citera
2021-07-13, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Väldigt bra skrivet. Instämmer helt.
De två exempel från 2015 och 2018 som MKs advokat beskrivit i inlagan om vårdnadstvisten framstår onekligen som väldigt ”lite”, för att inte säga torftigt, om det är allt som finns att räkna upp för visa att hon var en fysiskt misshandlad kvinna.
Att maken eller hans bror sagt något i stil med hur känns det att förlora barnen, när barnen vistades hos sina farföräldrar några timmar, framstår också som lite märkliga exempel på ”hot”.

Om man krasst utgår från att en viss andel av det folk påstår om motparten vid en vårdnadstvist är överdrifter och rena påhitt, ja då blir det inte mycket kvar av MKs argument i inlagan.
Hon framstår helt enkelt inte som en svårt psykiskt och fysiskt misshandlad kvinna som svävade i livsfara om han hittade henne. Hon jobbade ju också kvar på sitt gamla jobb, trots att folk påstått att hon gömde sig för exet.

Nej, väldigt mycket känns som efterhandskonstruktioner där dels vissa kvinnogrupper vill försöka exemplifiera att en kvinna kan fara illa och bli desperat och dels andra personer deltar för att försöka mildra intrycket av det hemska MK gjort.

Om nu kvinnans ord i den här vårdnadstvisten är överdrifter och rena påhitt varför anmälde inte mannen det då till polisen ? Dessutom borde han ha gjort det tidigare om nu kvinnan enligt dig var så oerhört olämplig som vårdnadshavare av två barn, men det finns inga sådana anmälningar.
Har du någon förklaring till det ? Nej, det har du nog inte eftersom en man med stort våldskapital inte anmäler en kvinna han vill ha 100% kontroll över 24/7/365.
Citera
2021-07-13, 07:39
Medlem
Sammanfattning: mamma mördar sina barn. ”Det är mannens fel”.
Citera
2021-07-13, 07:40
Medlem
NewHopes avatar
Så dumt är denna slutsats! Fungerar inte hjärna pga kvinnohat?
Slutsatsen är - hur ska samhälle stoppa våld och skydda folk så att de behåller frisk hjärna och psyke och ta inte sådana tragiska beslut .
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Exakt!! Absurt.
Tänk då alla barn i länder som var det sju resor värre. Där tex aga är tillåtet och ont om mat osv.
Blir massmord för att ”skona” alla från ett skitliv.
Citera
2021-07-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
Som alban måste man säga detta. Många av er svenskar fattar inte. Labinot blev inblandat med en svensk brud. Jag känner många albaner som blir ihop med svenska brudar och de blir alltid lika dåligt. Vi är helt enkelt uppfostrat olika. Män är män och kvinnor är kvinnor hos oss. Till skillnad från svennar, där de tvärtom o låter kvinnor styra allt. Så funkar de inte hos oss. Den där filen som nån la ut innan där Labinot påstått ha sagt så om sina barn tror jag är bullshit och hon här Maria sa bara så för att få polisen på sin sida. Många Kvinnor ljuger för att få de dem vill. Tror jag att han gett henne en örfil eller så självklart. Men att han sagt så om sina egna barn tror jag ej.

Men allt de där spelar inte roll nu. De som spelar roll är alla ni som tycker synd om mamman. Är ni helt borta i huvudet eller? Vare sig han kunde mörda de själv eller inte är en teori som inte spelar roll. För de va hon som gjorde de. Hon valde att ta sina små barn till tåget ta en ögonbindel på de sen vänta in de värsta. Må hon ruttna i helvete för de hon gjorde och hennes barn förhoppningsvis har de bättre i himmlen. Sjuka är hon valde tåget, att dö på sånt brutalt sätt, kommer inte ens kunna begrava kropparna ordentlig för de är helt förstörda. De här med hemlig identitet verkar också skitsnack. Vem har en hemlig identitet men ändå bor i samma ort.

Till de hororna som skriver hela tiden serb detta serb detta. Fuck er, Kosove har alltid tillhört albaner sen lång tillbaks i historien. Hoppas nu inte mitt inlägg blir raderat för de visar att bara rasister kan snacka här men inte invandrare. Detta är sanningen.

Det är ett extremt gammalt tänkt. För alla albaner tänker inte så. Det här är en kille som kom till Sverige 2006. Levt halva sitt liv i hemlandet, upplever krig, har förmodligen en mer traditionell syn på mansrollen och respektive. Individer som växer upp här och utbildar sig har inte alls samma tänk. Hur han var är inte ok. Hans beteende skulle inte heller en albansk tjej tolerera.
Citera
2021-07-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Av vad som hänt, som framkommit i tråden och media: hundra procent säkert att hon mådde extremt dåligt psykiskt. Det tror alltså inte du?

Jag undrar hur det tickar hos DIG som inte kan få in i huvudet att den här kvinnan och hennes barn hade en riktig pisstillvaro. Om du antyder att den här kvinnan var en dålig mamma, varför sökte sig inte pappan till myndigheter? Varför har inga såna vittnesmål, eller skvaller, framkommit över huvud taget? När ringde varningsklockorna på henne, menar du?
Det är sådant man kommer fram vid en rättspsykiatrisk undersökning, huruvida mördaren var vid sina sinnes fulla bruk. Det finns många mördare som har en pisstillvaro men som ändå anses vara vid sina fulla sinnes bruk och därmed döms till fängelsestraff, inte rättspsyk. Nu är hon död, så någon srättspsykuateisk undersökning kan inte göras.

Vad som framkommut hittills är att hon ändå jobbat, såpass frisk var hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in