2021-08-29, 19:25
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Enligt min uppfattning är problemet med feminister att dom är inte öppna för andra idéer utan är väldigt låsta i sina egna tankar.

Feminister tänker impulsivt och kortsiktigt, utan varken mål eller mening. Dom kan sitta ena sekunden och svära över karlarna, för att i nästa sekund ligga och suga kuk som en porrstjärna.
Citera
2021-08-29, 21:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Haha, säg mig vilka var just de männen som började banka i flinta och lyckades göra upp eld?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sten%C3%A5ldern
Citera
2021-08-29, 21:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Hur vet du att det var just en man, som kom på hur man t ex gjorde upp eld?
Det verkar som att du har en väldig begränsad syn på vad kvinnor kan och ska göra.
Logisk deduktion, kallas det.
Jag försöker vara öppen för alternativet, men ingenstans i världshistorien motbevisas mina teorier och teser.
Det finns föregångare bland kvinnor också. Exempelvis Marie Curie och Ada Lovelace.

Jag hyllar dem gärna.
Men ställer du dem mot listan av män försvinner de, så ge männen den kredd de förtjänar, är du vänlig.

Det fionns ingen här som säger vad du ska göra.
Det är din egen inbillning.
För mig kan du skaffa katt, klä dig i lump och vandra ut på gatorna med en kundvagn och komma tillbaks när du förstår hur världen hänger ihop.
Citera
2021-08-29, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sten%C3%A5ldern
Jaså, du menar att det var kvinnorna som upptäckte hur man gör verktyg av flinta och upptäckte hur man gör upp eld? Ja, då blir det klart och tydligt vad du menar med din länk.
Citera
2021-08-29, 21:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jaså, du menar att det var kvinnorna som upptäckte hur man gör verktyg av flinta och upptäckte hur man gör upp eld? Ja, då blir det klart och tydligt vad du menar med din länk.
Okej, du är på det humöret idag?
Sorry, jag har inte tid med dig idag.
Citera
2021-08-29, 21:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Så du förnekar att männen hade nästan all politisk och ekonomisk och social makt i samhället långt in på 1900-talet?
Peka ut vart jag skrivit det?
Annars blir jag förbannad på ditt oärliga sätt att diskutera.
Jag har inte tid med folk som varken läser eller lyssnar på argument och resonemang.

Är du helt säker på att du är helt fullärd och aldrig mer behöver ta in mer kunskap?
Eller väntar du bara på att någon ska rädda dig ur den här säcken av alla de feministiska demagoger du lärt dig att förlita dig på?

Då ska jag ge dig en värdefull lektion här och nu.
Du är helt själv i den här världen utan folk som väljer att de vill se dig lyckas.

Ge dem ett gott skäl att välja det.
Är du en lögnaktig bitch, kommer du snart nog att stå helt ensam.
Då är du inte ens en nyttig idiot för dem som behöver dig som allierad i sin egen kamp.

Nej, de gör det inte för din skull, utan för sin egen.
Citera
2021-08-29, 21:33
Avslutad
Citat:
Okej, du är på det humöret idag?
Sorry, jag har inte tid med dig idag.
Du har ingen aning om vilka som bankade i flinta och tämjde elden alltså, nej då är det bäst att vara för upptagen för att hinna svara.
Citera
2021-08-29, 21:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du har ingen aning om vilka som bankade i flinta och tämjde elden alltså, nej då är det bäst att vara för upptagen för att hinna svara.
Klart jag vet!
Jag bankade med stenar när jag var liten också.
Jag såg inga tjejer som nånsin gjorde det, men fick vi ut en riktigt fin sten, ville de såklart ha den.
Men de gillade runda och typ flata vita stenar.
Citera
2021-08-29, 21:45
Avslutad
Citat:
Klart jag vet!
Jag bankade med stenar när jag var liten också.
Jag såg inga tjejer som nånsin gjorde det, men fick vi ut en riktigt fin sten, ville de såklart ha den.
Men de gillade runda och typ flata vita stenar.
Kan du förklara kopplingen mellan vad du gjorde när du var liten och att du vet vilka som upptäckte stenverktyg och tämjde elden?
Citera
2021-08-30, 00:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kan du förklara kopplingen mellan vad du gjorde när du var liten och att du vet vilka som upptäckte stenverktyg och tämjde elden?
Javisst, vi har det evolutionärt nedärvt i vårt dna. Detsamma gäller vår inbyggda lust att jaga och fiska.

Där kvinnor och hens ofta är söndercurlade och domesticerade.
Men det är okej, gör lite varmamackor, föd lite barfotabarn. Om tiotusen år är även de pojkarna ute och jagar och fiskar, knackar sten och gör upp eld.
Citera
2021-08-30, 01:51
Medlem
Citat:

Ja jösses utan män hade vi ju inte ens stått på två ben liksom. Vi hade krälat som maskar i leran om det inte vore för män som vi f.ö. inte är släkt med på något sätt.
Citera
2021-08-30, 09:14
Avslutad
Citat:
Javisst, vi har det evolutionärt nedärvt i vårt dna. Detsamma gäller vår inbyggda lust att jaga och fiska.

Där kvinnor och hens ofta är söndercurlade och domesticerade.
Men det är okej, gör lite varmamackor, föd lite barfotabarn. Om tiotusen år är även de pojkarna ute och jagar och fiskar, knackar sten och gör upp eld.
Så av kvinnorna som upptäckte hur man gör verktyg och tämjer elden ärvde du lusten att banka med stenar. Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in