Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Vart skriver jag det?
Jag skrev ju den frågan till GaylordYanker, så ingen har sagt att
du har skrivit det.
Citat:
Män har alltid gått före och därför har de också kommit fram först.
Om du går ut på gatan och ser dig om en stund, så är nästan allt du pekar på byggt eller uppfunnet av män.
Är du förvånad att de utropar sig till ägare av detta?
Det var män som förstod att om man kan trycka undan en större massa vatten genom rätt form på sin båt, kan man skicka hundratusentals ton stålbåtar över haven.
Det var män som förstod att om man kan få luft att vandra en längre sträcka över vingen än det tar för luften att gå under den, får man lyftkraft som kan skicka upp tjugofem tusen ton last till en mils höjd. Män såg månen och bestämde sig för att ta sig upp till den och man har varit vid världshavens djupaste djup.
Män har fällt skogar, avstenat åkrar, bemästrat stålet, plöjt jordar, tämjt och domesticerat först djuren och sen byggt traktorerna, byggt vägar och hus med alla bekvämligheter du kan tänka dig, bara för att göra det behagligare för kvinnor och barn och nu ska DU bestämma över allt detta?
Har du ens bäddat din egen säng själv?
SKÄMS!
Nu bortser du från att kvinnor i tusentals år nästan helt uteslöts från utbildning och lagstiftning och mycket annat.
Det är knappast rättvist att skryta om männens bedrifter då.
Kvinnorna hade ju nästan aldrig lagliga och praktiska möjligheter att göra något av det, som du skrev om.
Kvinnor och barn fick dessutom ofta lida svårt på grund av att männen skulle bestämma allt.
Och att du påstår att männen bara tänkte på att göra allt behagligt för kvinnor och barn borde därför vara skrattretande.
Men det är snarare tragiskt att någon kan skriva så...
Dessutom framställer du inte dig själv i någon god dager genom att gå till personliga attacker mot mig.
Jag har inte sagt ett ord om att
jag ska bestämma över något.
Det där med om jag har bäddat min säng eller inte tänker jag inte ens bemöta.
Men det visar var dina försök till sakliga argument tryter...