2021-08-24, 02:05
Medlem
KTM_s avatar
Enligt min uppfattning är problemet med feminister att dom är inte öppna för andra idéer utan är väldigt låsta i sina egna tankar. Dom verkar övertygade att allt o alla som inte talar för feminism är förtrycket från patriarkatet, även om det kommer från kvinnor då är det bevis för att patriarkatet hjärntvätt och grepp om kvinnan. Med andra ord är allt som finns och händer här å världen ett bevis på feminism och patriaktet, svart vit värld kan man säga. Patriaktet förtryck sker på som mest subtila vis dessutom vilket gör feminister paranoida mot allt som inte i princip som inte är feminism ibland paranoida gentemot vandra, strukturen påminner mycket om sekter.

Detta är ett stort problem eftersom det kan vara farligt att vara helt låst i sig själv om det skulle visa sig att man har fel.
Jag tror jag har rätt och känner mig övertygad om den saken. Men aldrig att jag är 100% säker på något. Är alltid öppen för möjligheten att jag kan ha fel och lyssnar därför och försöker sätta mig in i andras synsätt.
Att ha fel är egentligen något helt fantastiskt för det betyder att jag lärt mig något och utvecklats som person. Utvecklas man inte så lever man inte enligt mig.
Feminister vill ju inte ens försöka begripa andra.. Att dom är så desperata att dom väljer ignorera verkliga faktan är så långt borta från mig att det känns omöjligt.. Mycket har hänt de senaste dock och tack vare fantastiska person som ex jordan peterson och Joe rogan som tar striden på ett väldigt finurligt sätt är ju bara wow.. Feminismen är redan död. Sverige är femistiska högbörge bara. Omvärlden har vaknat däremot och Sverige börjar bli omringat. Här dör dom ut sist. Sen är det bara en tidsfråg. Om 20 år kommer folk se feminism som något helt crazy.. Så ingen idé att ens bry sig om dårarna. Reliker soon enough.
Citera
2021-08-24, 02:07
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Knappast.

Hur många kvinnliga genier är kända genom historien, saay what?
Women got tiny brain,science bitch..
Boooya
Citera
2021-08-24, 12:20
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Enligt min uppfattning är problemet med feminister att dom är inte öppna för andra idéer utan är väldigt låsta i sina egna tankar. Dom verkar övertygade att allt o alla som inte talar för feminism är förtrycket från patriarkatet, även om det kommer från kvinnor då är det bevis för att patriarkatet hjärntvätt och grepp om kvinnan. Med andra ord är allt som finns och händer här å världen ett bevis på feminism och patriaktet, svart vit värld kan man säga. Patriaktet förtryck sker på som mest subtila vis dessutom vilket gör feminister paranoida mot allt som inte i princip som inte är feminism ibland paranoida gentemot vandra, strukturen påminner mycket om sekter.

Detta är ett stort problem eftersom det kan vara farligt att vara helt låst i sig själv om det skulle visa sig att man har fel.
Jag tror jag har rätt och känner mig övertygad om den saken. Men aldrig att jag är 100% säker på något. Är alltid öppen för möjligheten att jag kan ha fel och lyssnar därför och försöker sätta mig in i andras synsätt.
Att ha fel är egentligen något helt fantastiskt för det betyder att jag lärt mig något och utvecklats som person. Utvecklas man inte så lever man inte enligt mig.
Feminister vill ju inte ens försöka begripa andra.. Att dom är så desperata att dom väljer ignorera verkliga faktan är så långt borta från mig att det känns omöjligt.. Mycket har hänt de senaste dock och tack vare fantastiska person som ex jordan peterson och Joe rogan som tar striden på ett väldigt finurligt sätt är ju bara wow.. Feminismen är redan död. Sverige är femistiska högbörge bara. Omvärlden har vaknat däremot och Sverige börjar bli omringat. Här dör dom ut sist. Sen är det bara en tidsfråg. Om 20 år kommer folk se feminism som något helt crazy.. Så ingen idé att ens bry sig om dårarna. Reliker soon enough.
Så du vill lära dig något nytt?
Bra, för vi kan då börja med att konstatera att du bara spyr ut fördomar om feminister.
Jag har till exempel själv aldrig använt ordet "patriarkat".
Det är som om det känns som ett "vänster-ord", och nu råkar jag inte vara vänster.
Jag tror ju också att mycket av dina fördomar bygger just på hur du uppfattar vänsterns feminism.
Men de har inte monopol på feminismen, trots att de syns och hörs mest.
Citera
2021-08-24, 12:36
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Hur många kvinnliga genier är kända genom historien, saay what?
Women got tiny brain,science bitch..
Boooya
Men idag vet vi att många intelligenta kvinnor hölls tillbaka bara på grund av sitt kön i äldre tider.
Ett exempel är Elisabeth Christina von Linné: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Christina_von_Linn%C3%A9
Hon var tydligen mycket intelligentare än sin bror Carl von Linné den yngre.
De levde dock på 1700-talet, så då blev det ändå så att Carl och inte Elisabeth Christina fick ta över faderns professur.
Citera
2021-08-24, 13:33
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Så du vill lära dig något nytt?
Bra, för vi kan då börja med att konstatera att du bara spyr ut fördomar om feminister.
Jag har till exempel själv aldrig använt ordet "patriarkat".
Det är som om det känns som ett "vänster-ord", och nu råkar jag inte vara vänster.
Jag tror ju också att mycket av dina fördomar bygger just på hur du uppfattar vänsterns feminism.
Men de har inte monopol på feminismen, trots att de syns och hörs mest.

Å fan.. Visste inte att du representerar en hel ideologi på egen hand..
Chrisma = Feminism
Got it..
Har du fler intelligenta budskap att ge mig?
Citera
2021-08-24, 13:35
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Men idag vet vi att många intelligenta kvinnor hölls tillbaka bara på grund av sitt kön i äldre tider.
Ett exempel är Elisabeth Christina von Linné: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Christina_von_Linn%C3%A9
Hon var tydligen mycket intelligentare än sin bror Carl von Linné den yngre.
De levde dock på 1700-talet, så då blev det ändå så att Carl och inte Elisabeth Christina fick ta över faderns professur.

Intelligenta personer är inte genier och undantantagen bekräftar regeln..
Citera
2021-08-24, 13:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kanske inte, men du vet ju knappast hur det är att vara en prostituerad kvinna heller.
Vad vet du om det?
Har du lyssnat på dem, pratat med dem? Läst vad de skriver, vad de tycker, vad de kämpar för?

Det har i alla fall jag. I över 30 år.
Vad tycker du om idén att de själva får säga hur de har det, hur det är, vad de behöver osv?
Läs på om Pye Jacobsson, Petra Östergren, Emma von Linne, Alexander Bard, Andres Esteche och många många fler.
Eller lyssna på människorättsorganisationer som Amnesty, Human rights watch, WHO osv.

Varsågod, du får en samling länkar här:
https://www.fuckforbundet.com/lankar

Mao, vad får dig att tro att DU kan prata över huvudet på dem?
Vem tror du att du är?

Den vuxne i rummet?
Med vilken rätt då?

Du är en fascist och du driver politik om något du inte kan eller vet nånting alls om.
Skäms, för fan!
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-08-24 kl. 13:56.
Citera
2021-08-24, 14:02
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad vet du om det?
Har du lyssnat på dem, pratat med dem? Läst vad de skriver, vad de tycker, vad de kämpar för?

Vad tycker du om idén att de själva får säga hur de har det, hur det är, vad de behöver osv?

Vem tror du att du är?

Den vuxne i rummet?
Med vilken rätt då?

Hon känner sig som en hora just kanske?
Räcker med typ 5 sekunder hora och vips tillbaka, 2 sek senare kan hon vara man hon vill med och därför kan tala för hela manliga könet.
Feminister är som mänskliga kameleonter fast 100 gånger cooolare.
Till och med raven i x man hamnar i skuggan brevid en feminist..Så jävla coolt. Shit asså
Citera
2021-08-24, 14:22
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Å fan.. Visste inte att du representerar en hel ideologi på egen hand..
Chrisma = Feminism
Got it..
Har du fler intelligenta budskap att ge mig?
Och nu vet vi att det var lögn ändå att du ville lära dig något nytt.
Jag var ju rädd för det...

Nej, jag har inte sagt att jag representerar en hel ideologi.
Men det gör inte heller dina fördomar om vad feminism är och hur en feminist är.
Det är mycket mer komplicerat än så.
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-24 kl. 14:52.
Citera
2021-08-24, 14:30
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad vet du om det?

Läs på om Pye Jacobsson, Petra Östergren, Emma von Linne, Alexander Bard, Andres Esteche och många många fler.
Eller lyssna på människorättsorganisationer som Amnesty, Human rights watch, WHO osv.

Varsågod, du får en samling länkar här:
https://www.fuckforbundet.com/lankar

Vem tror du att du är?

Den vuxne i rummet?
Med vilken rätt då?

Du är en fascist och du driver politik om något du inte kan eller vet nånting alls om.
Skäms, för fan!
Man kan undra varför du anstränger dig så för att upprätthålla myten om den "lyckliga horan".
Jag kan ju påminna dig att detsamma gjorde de, som gjorde att systemet med byråskrivning fanns.
Männen var ju trots allt tvungna att få tömma sig hos någon, tyckte man.
Det gjordes i alla fall inga påtvingade läkarundersökningar på någon av männen.
Bara kvinnor hade plikt att regelbundet infinna sig hos doktorn eller hamna bakom lås och bom.
Man kan undra vad det är för skillnad mellan dig och den tidens hycklande herrar.
De trodde ju också att vissa kvinnor inte kunde eller ville annat än att vara prostituerade och tvingade in dem i den rollen.
Och att bara mannens "behov" är viktigt och att kvinnors rättigheter kan man strunta i.
Varför inbillar du dig ens att alla prostituerade vågar berätta sanningen om sin situation för någon?
Hur kommer du ens i kontakt med dem, såvida du inte är kund hos dem?
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-24 kl. 14:44.
Citera
2021-08-24, 14:53
Avstängd
Citat:
Man kan undra varför du anstränger dig så för att upprätthålla myten om den "lyckliga horan".

är det en myt? eller menar du på samma utsträckning som den lyckliga busschafören?
Citat:
Jag kan ju påminna dig att detsamma gjorde de, som gjorde att systemet med byråskrivning fanns.
Männen var ju trots allt tvungna att få tömma sig hos någon, utan att några undersökningar gjordes på männen.

det är obligatoriskt även i dagens "horhus" https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitutes_Protection_Act

syftet var att minska smittspridningen, inte förtrycka någon.

Citat:
Bara kvinnor hade plikt att regelbundet infinna sig hos doktorn eller hamna bakom lås och bom.
Vad är det för skillnad mellan dig och den tidens hycklande herrar?

tror du får släppa din idologiska besatthet, det är inte konstigare än lab personal som arbetar inom vissa fält "tvingas" undergå läkarkontroller, tex för kemiska bränskador, de kan byggas upp över tid.

Citat:
De trodde ju också att vissa kvinnor inte kunde eller ville annat än vara prostituerade och tvingade in dem i den rollen.
De talade ju också bara om männens "behov" och struntade i hur kvinnor mådde.

jo det är ju ett sätt att se på saken, det var dock inte motivet, eller tillämpningen, inte heller var den det i tyskland med PPA

Citat:
Varför inbillar du dig ens att alla prostituerade vågar berätta sanningen om sin situation för någon?
Hur kommer du ens i kontakt med dem, såvida du inte är kund hos dem?

altså du kan vill inte kräva att andra ska känna som dig, du får väll presentera något substansiellt som man kan lära sig något av.

hur kommer det sig att du har en åsikt, har du spenderat mycket tid med att slja sex friviligt, varit tvingad att sälja sex, och kanske även blivt "traffiked"?
Citera
2021-08-24, 15:15
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Och nu vet vi att det var lögn ändå att du ville lära dig något nytt.
Jag var ju rädd för det...

Nej, jag har inte sagt att jag representerar en hel ideologi.
Men det gör inte heller dina fördomar om vad feminism är och hur en feminist är.
Det är mycket mer komplicerat än så.

Du skriver ju att jag har fördomar om feminism eftersom jag inte vet att du, en person jag inte känner inte använder ordet patriarkat.

Svårt att tolka det ett annat sätt när du använder dig själv personligen som exempel en generell diskussion om feminism.

På vilket sätt menar du att det är fördomsfullt att nämna patriarkat i en feministisk diskussion?
Är den såpass komplicerad att du inte ens själv förstår den?
Annars får du gärna utveckla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in