2022-03-03, 15:03
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Vilket också understryker att skidförbundet borde kunna hjälpa Östersund.
Nej, ingen bra orsak att modellera världscupen efter.

F ö tycker jag Neppran är värdig vinnare av totalcupen m t p hennes lopp så här långt under säsongen.
Citera
2022-03-03, 17:01
Medlem
Stefan4s avatar
Maja Dahlqvist är för närvarande femma i totalcupen, med tre tävlingar kvar. Åker hon tremilen i Kollen, för att plocka så många poäng som möjligt i sammandraget, nu när hon har säkrat segern i sprintcupen?
Citera
2022-03-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Maja Dahlqvist är för närvarande femma i totalcupen, med tre tävlingar kvar. Åker hon tremilen i Kollen, för att plocka så många poäng som möjligt i sammandraget, nu när hon har säkrat segern i sprintcupen?

Inte uttagen. Långa distanser är väl inte riktigt Majas grej heller.
Citera
2022-03-03, 17:29
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
Inte uttagen. Långa distanser är väl inte riktigt Majas grej heller.

Ok, tänkte att landslaget kanske hade prioriterat Dahlqvist, tack vare hennes framskjutna placering i totalen.

Det var iofs fyra år sedan Maja senast tävlade på en distans längre än 15 km, så lite svårt att avgöra hennes kapacitet över 30 km idag, även om det knappast är någon av hennes favoritdistanser.
Citera
2022-03-03, 17:31
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ok, tänkte att landslaget kanske hade prioriterat Dahlqvist, tack vare hennes framskjutna placering i totalen.

Det var iofs fyra år sedan Maja senast tävlade på en distans längre än 15 km, så lite svårt att avgöra hennes kapacitet över 30 km idag, även om det knappast är någon av hennes favoritdistanser.

Maja har inte form för att kunna ta några poäng på tremilen. Helt rätt att hon inte är uttagen.
Citera
2022-03-03, 17:34
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Maja har inte form för att kunna ta några poäng på tremilen. Helt rätt att hon inte är uttagen.

Jag har inte påstått något annat. Men då hon inte startar får vi aldrig veta hur det hade gått.

Kanske tycker ledningen, som du, att en sådan chansning helt enkelt inte är berättigad, utan att någon annan svenska då hellre ska få chansen att knipa någon världscuppoäng?

Jag såg nu att Sofia Henriksson är uttagen. En bra chans för henne att få med sig ett hyfsat resultat nu när ryskorna saknas.

Moa Lundgren slog dock Henriksson med 27 sekunder över 20 km klassiskt i Otepää, i Skandinavisk Cup, för några veckor sedan, men verkar ha fått stryka på foten.
Senast redigerad av Stefan4 2022-03-03 kl. 17:49.
Citera
2022-03-03, 17:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag har inte påstått något annat. Men då hon inte startar får vi aldrig veta hur det hade gått.

Kanske tycker ledningen, som du, att en sådan chansning helt enkelt inte är berättigad, utan att någon annan svenska då hellre ska få chansen att knipa någon världscuppoäng?

Jag såg nu att Sofia Henriksson är uttagen. En bra chans för henne att få med sig ett hyfsat resultat nu när ryskorna saknas.

Moa Lundgren slog dock Henriksson med 27 sekunder över 20 km klassiskt i Otepää, i Skandinavisk Cup, för några veckor sedan, men verkar ha fått stryka på foten.

Moa skadade sig i låret på träning i Lahtis och är inte återställd ännu. Men det har du kanske inte fått med dig.
Citera
2022-03-03, 17:54
Medlem
Shane21s avatar
Modig ersätter Ribom på tremilen.
Citera
2022-03-03, 17:58
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Moa skadade sig i låret på träning i Lahtis och är inte återställd ännu. Men det har du kanske inte fått med dig.

Ok, jag är dock en aning frågande till varför just Henriksson är uttagen till Kollen?

I den senaste tävlingen i Skövde över 10 km fritt, den 20 februari, var hon slagen med 1:31 av Lovisa Modig.

Men det har du kanske inte fått med dig?
Citera
2022-03-03, 18:07
Medlem
Kan inte Märta-Lisa Ericsson få åka nåt lopp snart i VC. Skinder och andra unga mellaneuropeer har ju hållt på ett tag ute på banan.
Citera
2022-03-03, 18:12
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Modig ersätter Ribom på tremilen.

Kul att Modig får chansen, trots allt. Jag blev lite förvånad över att Henriksson gick före i kön efter den senaste tävlingen i Skövde.
Citera
2022-03-03, 18:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Kan inte Märta-Lisa Ericsson få åka nåt lopp snart i VC. Skinder och andra unga mellaneuropeer har ju hållt på ett tag ute på banan.

Är det namnet någon slags sammanslagning av Märta Rosenberg, Lisa Eriksson och Tove Ericsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in