2022-03-03, 09:44
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Då borde hon rikta sin besvikelse till den som har orsakat den, alternativt hålla tyst.

Hon blir av med en enorm personlig framgång, vinsten i totala världscupen, men hon ska bara hålla käften?

Allt bara för hon är född i ett visst land.
Citera
2022-03-03, 09:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Hon blir av med en enorm personlig framgång, vinsten i totala världscupen, men hon ska bara hålla käften?

Nej då, hon får gärna uttrycka sin besvikelse... mot den som är skyldig till den
Citera
2022-03-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ja detta är inte längre något som jag tycker. Man måste hela tiden kunna omvärdera sina åsikter.

Det innebär fortfarande inte att Neprayeva har gjort något fel.
Fair enough. Att kunna ändra åsikt vid ny information är en styrka.
Annars är väl felet inte besvikelsen i sig utan att hon skyller på norska och svenska skidförbundet och menar att deras egentliga skäl till bojkott är att hon skall missa segern i världscupen. Men som jag tidigare skrivit så kommer jag att sakna både henne och övriga ryska åkare i skidspåret framöver. Skidvärlden blir sig inte lik på mycket länge.
Citera
2022-03-03, 10:12
Medlem
Citat:
Fair enough. Att kunna ändra åsikt vid ny information är en styrka.
Annars är väl felet inte besvikelsen i sig utan att hon skyller på norska och svenska skidförbundet och menar att deras egentliga skäl till bojkott är att hon skall missa segern i världscupen. Men som jag tidigare skrivit så kommer jag att sakna både henne och övriga ryska åkare i skidspåret framöver. Skidvärlden blir sig inte lik på mycket länge.

Blandar du inte ihop Nepryaeva och tränaren Borodavko nu? I artikeln som länkades uttrycker i alla fall Nepryavea besvikelse, men ingen kritik åt något håll som jag tolkar det. Finns det någon annan artikel?
Citera
2022-03-03, 10:14
Medlem
Citat:

Hon hade ändå troligen inte lett totala världscupen om Johaug, Frida och Maja hade kört tds och om inte Jonna hade varit skadad halva säsongen.
Så hon har redan haft flyt med uteblivna tävlingar från konkurrenter så ur ett rent sportsligt perspektiv om man tycker att den som presterar bäst i vc ska vinna vc så är det inte mer en rättvist att hon också missar några tävlingar.
Senast redigerad av abbe446 2022-03-03 kl. 10:22.
Citera
2022-03-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixedd
Blandar du inte ihop Nepryaeva och tränaren Borodavko nu? I artikeln som länkades uttrycker i alla fall Nepryavea besvikelse, men ingen kritik åt något håll som jag tolkar det. Finns det någon annan artikel?
Du har rätt. Det var inte Nepryaeva som skyllde på Norge och Sverige. Tack för påpekandet.
Citera
2022-03-03, 10:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Du har rätt. Det var inte Nepryaeva som skyllde på Norge och Sverige. Tack för påpekandet.

Källkritik är viktigt, som alltid. Det gör ju en j-a skillnad om det inte var Nepryaeva som sa det. Att hon är besviken över att inte få tävla är väl fullt förståeligt.
Citera
2022-03-03, 11:30
Medlem
FNLSs avatar
Om det inte blir någon tävling efter Falun tror jag neppy vinner världscupen. Andersson kan inte komma ikapp på bara distanslopp medan diggins måste lyfta sig rejält i klassiskt.
Citera
2022-03-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Om det inte blir någon tävling efter Falun tror jag neppy vinner världscupen. Andersson kan inte komma ikapp på bara distanslopp medan diggins måste lyfta sig rejält i klassiskt.
3 tiondeplatser är 78 poäng plus 100 om hon försvarar skjetsegern i Falun, då är hon ikapp. Och så finns det antagligen spurtpoäng i Kollen fast kan bli svårt att få många där. Och mixedstafetterna(?) Chansen finns men troligt är det inte.
Citera
2022-03-03, 11:56
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
3 tiondeplatser är 78 poäng plus 100 om hon försvarar skjetsegern i Falun, då är hon ikapp. Och så finns det antagligen spurtpoäng i Kollen fast kan bli svårt att få många där. Och mixedstafetterna(?) Chansen finns men troligt är det inte.
Det är 278 poäng hon måste ta in, så en hundra poäng till.
Citera
2022-03-03, 12:14
Medlem
Citat:
Det är 278 poäng hon måste ta in, så en hundra poäng till.
Såg det nu. Nej då går det inte.
Citera
2022-03-03, 14:34
Medlem
Citat:

Vilket också understryker att skidförbundet borde kunna hjälpa Östersund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in