2022-03-03, 18:33
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ok, jag är dock en aning frågande till varför just Henriksson är uttagen till Kollen?

I den senaste tävlingen i Skövde över 10 km fritt, den 20 februari, var hon slagen med 1:31 av Lovisa Modig.

Men det har du kanske inte fått med dig?
Du kan få med dig att det är klassiskt i helgen
Citera
2022-03-03, 18:42
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Du kan få med dig att det är klassiskt i helgen

Så att Henriksson nyligen var 1:31 efter Modig, över 10 km fritt, ska inte tolkas som svag form i allmänhet?
Är Sofia totalt klappkass i skate, eller hur förklarar du det enorma tidsavståndet i den tävlingen?
Citera
2022-03-03, 18:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Så att Henriksson nyligen var 1:31 efter Modig, över 10 km fritt, ska inte tolkas som svag form i allmänhet?
Är Sofia totalt klappkass i skate, eller hur förklarar du det enorma tidsavståndet i den tävlingen?

Eh, du har inte kolla på Sofias styrkor och svagheter?

För alla som såg loppet i Skövde så var det ju uppenbart att Modig åkte riktigt starkt i det loppet
Citera
2022-03-03, 19:02
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Eh, du har inte kolla på Sofias styrkor och svagheter?

För alla som såg loppet i Skövde så var det ju uppenbart att Modig åkte riktigt starkt i det loppet

Jo, jag vet att Henriksson är bättre i klassiskt, men det förklarar i min värld inte bort 1:31 i fristil.
Citera
2022-03-03, 19:13
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att Henriksson är bättre i klassiskt, men det förklarar i min värld inte bort 1:31 i fristil.
Henriksson är väldigt enstilad så sluta dra upp det där skejtloppet inför en klassisk tävling!!!

Sök efter det senaste klassiska resultatet i stället.
Citera
2022-03-03, 19:21
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Kan inte Märta-Lisa Ericsson få åka nåt lopp snart i VC. Skinder och andra unga mellaneuropeer har ju hållt på ett tag ute på banan.

Räknar med att Märta och Lisa E får chansen i Falun även fast det delvis krockar med JSM.
Citera
2022-03-03, 19:27
Medlem
rainbowias avatar
Någon som har koll på Gus Schumacher? Varit en skugga av fjolårssäsongen denna vinter.
Citera
2022-03-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Henriksson är väldigt enstilad så sluta dra upp det där skejtloppet inför en klassisk tävling!!!

Sök efter det senaste klassiska resultatet i stället.
Då skillde det 10 sekunder till Sofias fördel i bägge loppen, inte direkt en överlägset bättre klassisk åkare än Modig. Då ingen av dem heller kommer vara med och slåss om segrar tycker jag att man i det fallet borde ge chansen till den som presterat bäst överlag under säsongen.

Nu får ju ändå Modig chansen så återstår att se hur det går för de båda.
Citera
2022-03-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Då skillde det 10 sekunder till Sofias fördel i bägge loppen, inte direkt en överlägset bättre klassisk åkare än Modig. Då ingen av dem heller kommer vara med och slåss om segrar tycker jag att man i det fallet borde ge chansen till den som presterat bäst överlag under säsongen.

Nu får ju ändå Modig chansen så återstår att se hur det går för de båda.
Hade inte också Modig en ”bortförklaring” om varför det gick så dåligt i Otepää? Står ju i förbundets kriterier att otur mm ska tas med i beräkningarna.
Citera
2022-03-03, 22:25
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Kan inte Märta-Lisa Ericsson få åka nåt lopp snart i VC. Skinder och andra unga mellaneuropeer har ju hållt på ett tag ute på banan.
Nu är väl förbundet tydliga med att du ska ha åkt ditt sista JVM-lopp innan du får köra världscup, så Märta får nog köra i Falun och kanske Lisa I om hon är hel o frisk, men Lisa E och Tove E lär inte få köra.
Citera
2022-03-04, 00:06
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nu är väl förbundet tydliga med att du ska ha åkt ditt sista JVM-lopp innan du får köra världscup, så Märta får nog köra i Falun och kanske Lisa I om hon är hel o frisk, men Lisa E och Tove E lär inte få köra.

Policyn om juniorer i världscup finns inte kvar i säsongens uttagningskriterier. Lisa E menar du väl? Lisa I blev ju sjuk innan JVM och får nog vänta på världscupdebuten. Jag hoppas att Lisa E blir uttagen till 10 fritt men det är inte helt givet. Märta borde däremot vara självklar till sprinten.
Citera
2022-03-04, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Någon som har koll på Gus Schumacher? Varit en skugga av fjolårssäsongen denna vinter.

Gjorde han bra seniorresultat förra året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in