Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Kvinnor som Lauren Chen/Roaming Millennial får mig alltid att småle lite. Hon har en egen business på YouTube, där hon tjänar pengar på att inför hundratusentals människor ge sig in i politiska och kulturella debatter och argumenterar för att kvinnor är lyckligare i hemmet.
Okej... Så varför gör hon själv motsatsen då?
Notera att jag inte säger att hon har fel i sak. Jag säger bara att hon är en hycklare.
Jag tycker hon verkar smart och tjänar lite pengar. Hon verkar också gilla sin familj och hjälper dem mycket.
Hon säger t.ex att kvinnor är olyckligare nu än för 70 år sedan. Att det beror på att de inte skaffa barn. Hon säger det är feminismens fel.
Vad jag tror det beror på är att många kvinnor fås att ogilla män. Detta beror på att det redan finns kvinnor som ogillar män och de jobbar inom skolan och rätt mycket med andra personer.
Dessa unga kvinnor är Liberaler och röstar demokratiskt ,fast skulle de vara i Sverige skulle de rösta på C ,MP eller V.
De kan inte skaffa barn eftersom de ogillar män ,de kan inte förmå sig skaffa en relation med en man ,deras känslor passar inte ihop med att vara ihop med en man. Det är just här som man får förklaringen varför det blir mer Incels .
Fast jag tror att de med hjälp av Inseminering och att helt utesluta pojkar skulle kunna få dessa kvinnor må bättre ,det är inte heller rättvist mot pojkarna att föda in dem i en hatisk värld. Det rör sig om miljontals kvinnor.
Allt är inte hopplöst det är en skala ,några går säkert rehabilitera.
Jag tror att om andelen kvinnor ökade och andelen män minskade skulle det ha en positiv effekt:
1. Kvinnor skulle inte lika mycket bli närmade av män. Kvinnor hatar i stort sett att bli närmade av män när de sitter på en restaurang t.ex.
https://www.youtube.com/watch?v=qFABzamTzDQ
Man kan se på reaktioner under denna video hur de tar avstånd och i princip inte vill ha med män att göra.
2. Män kan trots detta fenomen ha viss chans att hitta en kvinna att älska.
3. Man kan inte hata det som inte finns , man kan inte ha problem med något som inte existerar.
4. Kvinnor måste på något sätt komma underfund med hur de ska värdera män , ju fler män som besvärar dem ju längre värde kommer de sätta på dem. Om kvinnor ska kunna höja värdering av män så borde andelen män minska något , eftersom de då även kan se att de kan ha nytta av män.