2021-06-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
De männen är kreditvärdiga så att tjejerna får sina villor. Alltså skaffa högskoleutbildning eller kvalificerad yrkesutbildning så att du åtminstone har 35k/mån. Sen måste du gymma, vara socialt kompetent och ha driv. Då kanske du får chans på en beige förskollärare.

Är du brevbärare eller butiksbiträde är det tyvärr kört. Bara Thailand eller Kambodja som gäller då.

Tja, är det inte så att kaka söker maka, som man sa förr. Så försök du med en beige förskollärare eller butiksbiträde. Kan vara riktigt trevliga och du skulle kunna få ett gott liv.
Förresten så har de flesta förskollärare högskoleutbildning numera.
Citera
2021-06-18, 00:31
Medlem
Bättre ge upp allt, lär dig leva ensam. Det är jättesvårt att inleda en relation med en svensk kvinna och skaffa familj. Man lever ändå inte så lång tid iallafall, rå om dig själv istället.
Senast redigerad av Trxi 2021-06-18 kl. 00:33.
Citera
2021-06-18, 03:02
Citat:
Ursprungligen postat av Trxi
Bättre ge upp allt, lär dig leva ensam. Det är jättesvårt att inleda en relation med en svensk kvinna och skaffa familj. Man lever ändå inte så lång tid iallafall, rå om dig själv istället.
Haha. Jag vet inte om män skaffar kvinnor för att leva så länge som möjligt.

Du har rätt. Det är ändå inte en relation man vill ha. Man vill ha vård, massage, tröst, sex, fler barn om man vill, lite sällskap osv. Sånt kostar. Det är en tjänst som efterfrågas, inte en tinder-dejt eller en relation.
Än mindre äktenskap, någon att försörja och underhålla.
Citera
2021-06-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Kvinnor som Lauren Chen/Roaming Millennial får mig alltid att småle lite. Hon har en egen business på YouTube, där hon tjänar pengar på att inför hundratusentals människor ge sig in i politiska och kulturella debatter och argumenterar för att kvinnor är lyckligare i hemmet.

Okej... Så varför gör hon själv motsatsen då?

Notera att jag inte säger att hon har fel i sak. Jag säger bara att hon är en hycklare.

Jag tycker hon verkar smart och tjänar lite pengar. Hon verkar också gilla sin familj och hjälper dem mycket.

Hon säger t.ex att kvinnor är olyckligare nu än för 70 år sedan. Att det beror på att de inte skaffa barn. Hon säger det är feminismens fel.

Vad jag tror det beror på är att många kvinnor fås att ogilla män. Detta beror på att det redan finns kvinnor som ogillar män och de jobbar inom skolan och rätt mycket med andra personer.

Dessa unga kvinnor är Liberaler och röstar demokratiskt ,fast skulle de vara i Sverige skulle de rösta på C ,MP eller V.

De kan inte skaffa barn eftersom de ogillar män ,de kan inte förmå sig skaffa en relation med en man ,deras känslor passar inte ihop med att vara ihop med en man. Det är just här som man får förklaringen varför det blir mer Incels .

Fast jag tror att de med hjälp av Inseminering och att helt utesluta pojkar skulle kunna få dessa kvinnor må bättre ,det är inte heller rättvist mot pojkarna att föda in dem i en hatisk värld. Det rör sig om miljontals kvinnor.

Allt är inte hopplöst det är en skala ,några går säkert rehabilitera.

Jag tror att om andelen kvinnor ökade och andelen män minskade skulle det ha en positiv effekt:

1. Kvinnor skulle inte lika mycket bli närmade av män. Kvinnor hatar i stort sett att bli närmade av män när de sitter på en restaurang t.ex.

https://www.youtube.com/watch?v=qFABzamTzDQ

Man kan se på reaktioner under denna video hur de tar avstånd och i princip inte vill ha med män att göra.

2. Män kan trots detta fenomen ha viss chans att hitta en kvinna att älska.

3. Man kan inte hata det som inte finns , man kan inte ha problem med något som inte existerar.

4. Kvinnor måste på något sätt komma underfund med hur de ska värdera män , ju fler män som besvärar dem ju längre värde kommer de sätta på dem. Om kvinnor ska kunna höja värdering av män så borde andelen män minska något , eftersom de då även kan se att de kan ha nytta av män.
Citera
2021-06-18, 21:12
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Hur trög i huvudet är du egentligen? En absolut överväldigad majoritet av "snubbar" vill inget hellre än att hitta en normal brud och skaffa familj med, problemet är att kvinnorna har fått hybris och vill "göra karriär" och "hitta sig själv" tills de är 39 år gammal.

Det står sig tydligt att du har noll erfarenhet av det motsatta könet, noll socialt liv och ett extremt bristande umgänge i ren allmänhet om du på fullaste allvar tror att det är hos pojkarna problemet ligger. Detta i eran av sociala medier, feminism, tik tok, instagram och jävla tinder

Man tar sig för pannan varje gång man läser någon clueless simpfjolla komma in och skylla den rådande situationen på MÄN, det är då fan helt otroligt vad mesiga ni svenska män blivit, absolut noll testosteron kvar i era bollar och den analytiska förmågan samt det sunda förnuftet är sedan länge bortblåst

hehe du gissade helt fel på min livssituation så det måste vara du som har noll erfarenhet. Har en karl och lever lyckligt svenne liv.
Citera
2021-06-22, 20:41
Medlem
Dimpens avatar
Inga problem att hitta tjej i Sverige. Det beror bara HELT och hållet på dig själv hur du uttrycker dig/beter dig/skriver så sluta utmåla er som offer.
För egen del så gick det som en dans att först prata på BC därefter träffas irl för att sedan flytta ihop och bilda triad. Ser inte riktigt problemet.....
Citera
2021-06-22, 23:46
Medlem
Det är bara värt att skaffa flickvän om du är en attraktiv man, med bra jobb,status och social kompetens och personlighet som är eftertraktat. Då kan du få en bra tjej, och hon kommer inte heller göra slut.

Största chansen att få en tjej är när en ful nörd på senare år får bra jobb och hög social status. Han är en femma, men har jobb och status som en 9a. Eftersom han nyligen fått hög status, så kärar han ändå ner sig i en femma eller 6a, som är jättenöjd med att ha den rika,högsocialstatus nörden.

Eller du är en femma och blir tillsammans med en femma, men sen efter någåt år så blir du tokrik gneom karriär och din status kommer höjas. Då kommer din femma flickvän aldrig göra slut. Ungefär som facebook grundaren som är ihop med en ful kines.
Senast redigerad av Transnationell 2021-06-22 kl. 23:51.
Citera
2021-06-23, 20:37
Avstängd
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transnationell
Det är bara värt att skaffa flickvän om du är en attraktiv man, med bra jobb,status och social kompetens och personlighet som är eftertraktat. Då kan du få en bra tjej, och hon kommer inte heller göra slut.

Största chansen att få en tjej är när en ful nörd på senare år får bra jobb och hög social status. Han är en femma, men har jobb och status som en 9a. Eftersom han nyligen fått hög status, så kärar han ändå ner sig i en femma eller 6a, som är jättenöjd med att ha den rika,högsocialstatus nörden.

Eller du är en femma och blir tillsammans med en femma, men sen efter någåt år så blir du tokrik gneom karriär och din status kommer höjas. Då kommer din femma flickvän aldrig göra slut. Ungefär som facebook grundaren som är ihop med en ful kines.
Väldigt mycket sanningar i ditt inlägg.

Detta är vad jag sett i Stockholms området också. Är runt 35. Kärlek existerar inte, handlar mer om statustransaktioner. Uppenbart när man studerar kvinnligt beetendemönster.
Man blir cynisk av kvinnors beetende och livet och pusslar ihop saker genom observationer när man blir äldre.
Fruktansvärd utveckling av detta land.

Vill tillägga om man har något av följande brister som man: Har man problem med det sociala eller inte är rolig i grupp och kan pratar bra, ingen social status i kompiskretsen eller ingen kompiskrets alls med sköna killar, inte ser hyffsat bra ut, inte klär sig stiligt, inte har en tjänstemanna karriär är det svårt för många svenska män har jag sett.
Ser man inte bra ut måste man vara rolig och social. Ser man bra ut kan man klara sig undan bättre på den sociala fronten men då måste man ha bra jobb.

Bra medelklass tjejer är även bara intresserade av män i samma ålder eller max 3 år äldre. Dom är även jävligt mainstreem och tråkiga och kräver bostadsrätt/villaköp och trendigt möblemang.

I arbetarklassen vill tjejer ofta ha tuffare hårda coola killar. Många svenska arbetarklass tjejer har blivit ihop med utomeuropeiska invandrare. De kommer i kontakt med varandra på okvalificerade butiks, service, resturangjobb i 20-års åldern där många invandrarkillar jobbar.
Svenska lite misslyckade män har svårt få en halvsnygg jobbig arbetarklasstjeje nu också och bilda familj, då händer det rätt ofta tjejer väljer invandrarkillen istället.
Senast redigerad av slemhog 2021-06-23 kl. 20:45.
Citera
2021-06-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Väldigt mycket sanningar i ditt inlägg.

Detta är vad jag sett i Stockholms området också. Är runt 35. Kärlek existerar inte, handlar mer om statustransaktioner. Uppenbart när man studerar kvinnligt beetendemönster.
Man blir cynisk av kvinnors beetende och livet och pusslar ihop saker genom observationer när man blir äldre.
Fruktansvärd utveckling av detta land.

Vill tillägga om man har något av följande brister som man: Har man problem med det sociala eller inte är rolig i grupp och kan pratar bra, ingen social status i kompiskretsen eller ingen kompiskrets alls med sköna killar, inte ser hyffsat bra ut, inte klär sig stiligt, inte har en tjänstemanna karriär är det svårt för många svenska män har jag sett.
Ser man inte bra ut måste man vara rolig och social. Ser man bra ut kan man klara sig undan bättre på den sociala fronten men då måste man ha bra jobb.

Bra medelklass tjejer är även bara intresserade av män i samma ålder eller max 3 år äldre. Dom är även jävligt mainstreem och tråkiga och kräver bostadsrätt/villaköp och trendigt möblemang.

I arbetarklassen vill tjejer ofta ha tuffare hårda coola killar. Många svenska arbetarklass tjejer har blivit ihop med utomeuropeiska invandrare. De kommer i kontakt med varandra på okvalificerade butiks, service, resturangjobb i 20-års åldern där många invandrarkillar jobbar.
Svenska lite misslyckade män har svårt få en halvsnygg jobbig arbetarklasstjeje nu också och bilda familj, då händer det rätt ofta tjejer väljer invandrarkillen istället.

Skönt att någon annan kan bekräfta mina observationer för det har kännts ensamt här i sanningens dimma. Ja man är cynisk men samtidigt är det ändå skönt att veta hur det ligger till, så behöver man inte klandra sig själv, eller gå på andra myter att det har med självförtroendet att göra, när det som sagt är något mycket mer simpelt, statustransaktioner. jobb, karriär, umgänge, socialt skikts är trögflytande faktorer som man inte lätt ändrar, utan snarare föds in i. En bortskämd lång snygg kille från rikt överklassområde kommer bli van att ta för sig, ta plats och va högljudd, medan en man från indien snabbt lär sig sitt låga status i svenskt samhälle, bejakar det undermedvetet och får nån sorts desperat aura kring sig.

Jag håller med ditt tillägg om att möblemang och social kompetens. Jag befinner mig och dejtar medelklass och övre medeleklass så känner helt klart igen mig i det du säger. Däremot har jag lite erfarenhet om arbetsklassen men det stämmer säkert det du säger. Låter inte helt orimligt det du säger.
Citera
2021-06-23, 21:44
Medlem
Det finns fördelar med att vara i relationer både för män och kvinnor.

https://www.hippo.co.za/blog/insuran...your-lifespan/

"The research undertaken by the University of Louisville reveals further results, stating that single men could die roughly eight to 17 years earlier than married men, while single women could die seven to 15 years earlier than married women. Researchers hypothesise that the shortened lifespan of singles can be due to a number of reasons."

Nu sorteras de bästa ut och de gifter sig eller är sambo , men jag vart förvånad över att även kvinnor lever längre om de har en relation. 7 år.

Det finns tror jag en effekt av "närvarofaktorn" bara folk är nära varandra speciellt kvinnor och män tillsammans så höjs deras välbefinnande.

Fast den propaganda som förs i media är ofta att kvinnor lider av att de är i relationer, de försöker hitta bevis för detta , men om man tittar på rådata stämmer det inte ,både män och kvinnor , har fördelar av att vara i relationer.

Naturligtvis kan man inte vara elaka mot varandra , men folk är inte det så ofta. De som är skiljer sig.

Man kan också anta att ju snällare en man och kvinna är mot varandra ju längre lever de (statistiskt sett).
Citera
2021-06-24, 12:56
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?

Hur det är möjligt? Sverige har importerat massa män från övriga delar av världen vilket gör att konkurrensen ökar. Att sen massa reklam på TV består av rasblandar-par gör så att många puckade brudar hjärntvättas. Det är mer exotiskt att skaffa sig en negerhane än att värna vår existens och överlevnad.

Frågan som du bör ställa dig själv är vad du vill få ut av en relation. Vi är i ett moraliskt förfall så det är svårt att hitta någon svensk kvinna med sunda värderingar. Nog är det sjukt att fåglar och andra djur många gånger har en bättre moralisk kompass än oss människor.

Om jag hade varit i dina kläder så håll det öppet. Skaffa bara familj om du hittar en kvinna som verkligen har sunda värderingar. Jag resonerar som så här att jag hellre dör ensam med hedern i behåll än att leva i tvåsamhet men olycklig.

Hitta guldkornen genom att besöka rätt kretsar om du nu vill skaffa familj, men du lär inte hitta någon vettig brud på Svensson-krogen i alla fall.
Citera
2021-06-24, 13:31
Medlem
Jag kan känna in och förstå dina reflektioner, och om du har möjlighet och pengar, så kan det säkert vara en bra ide att flytta till t.ex. något sydamerikanskt land. Jag hade gjort det, vilken dag i veckan som helst.
Det är väldigt sällan meningsfullt att gå på krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in