Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-06-26, 21:38
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Jag tycker det är sorgligt att Pernilla bara viftar bort information som folk försöker nå fram med gällande Christian. Jag fattar att hon och familjen utstått mycket genom åren och att hon inte litar på främmande människor, att hon tror att alla är troll och personer som vill förstöra. Men verkligheten är inte så. Visst finns det idioter men det gäller inte alla. Jag är en gammal kollega till Christian och i mina ögon är han dessvärre varken hunk eller ett kap. Skulle någon av mina tjejkompisar dejta honom hade jag avrått dem direkt. Rätt intressant att de träffats via gemensamma vänner. Undra hur lång vänskap det handlar om.

Varför skulle du avråda?

Fick han sparken från det jobbet?
Citera
2021-06-26, 21:39
Medlem
Citat:
Jag tycker det är sorgligt att Pernilla bara viftar bort information som folk försöker nå fram med gällande Christian. Jag fattar att hon och familjen utstått mycket genom åren och att hon inte litar på främmande människor, att hon tror att alla är troll och personer som vill förstöra. Men verkligheten är inte så. Visst finns det idioter men det gäller inte alla. Jag är en gammal kollega till Christian och i mina ögon är han dessvärre varken hunk eller ett kap. Skulle någon av mina tjejkompisar dejta honom hade jag avrått dem direkt. Rätt intressant att de träffats via gemensamma vänner. Undra hur lång vänskap det handlar om.

Spännande att flera i tråden verkar känna till honom!
Berätta gärna varför du skulle avråda dina tjejkompisar att dejta honom? Och lite mer om hur du uppfattade honom när ni var jobbarkompisar.
Citera
2021-06-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vem jobbar Bianca med? Nu verkar hon ha fått hjälp i studion för Benjamins musik.

Han känner stora sångerskor.

Fint att han ger Bianca en tugga av sin egen talang.

En tugga? I den där familjen promotar de varandra konstant.
Citera
2021-06-26, 21:48
Medlem
Citat:
Men hallå vakna! ”Via gemensamma vänner” betyder i det här (alla?) fall på nätet. Flygvärdinnan som skrev här i tråden häromdagen skrev att det var tinder. Inte fasen vet jag men ”gemensamma vänner” känns extremt tveksamt.
Citera
2021-06-26, 22:18
Nån som vet om han är kvar på Tinder?...
Citera
2021-06-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Men hallå vakna! ”Via gemensamma vänner” betyder i det här (alla?) fall på nätet. Flygvärdinnan som skrev här i tråden häromdagen skrev att det var tinder. Inte fasen vet jag men ”gemensamma vänner” känns extremt tveksamt.

Tyckte jag såg på ett av de första inläggen på Pernillas IG att en tjej som är make up artist skrev något om att ”hon hade ett finger med i spelet”. Så vet inte om hon tussade ihop dom, dvs att hon kanske sminkar Christian inför hans reklam uppdrag och har kommit i kontakt med honom på det sättet. Hur som helst en ytlig bekantskap.
Han är ju säljare så han kan snacka. Men det är allt. Var inte hans chef så jag vågar inte gå in på hur han slutade.
Citera
2021-06-27, 09:45
Bannlyst
Vilket jävla liv det blev när Pernilla äntligen träffade någon. Maken till missunnsamhet och avundsjuka har väl sällan skådas. Sen har jag ingen aning om vem mannen är, men han målas upp som djävulen själv. Men vem vet, kanske ryktena är sanna, han kanske är skuldsatt, en GD och utnyttjar Pernilla. En ulv i fårakläder helt enkelt.

Inte helt lätt för en singelmorsa att se alla varningssignalerna heller, nykära personer får ofta tunnelseende och ser bara ser bara den vackra fasaden.

Om det här skiter sig om två månader tror jag att hon ger upp och lever singelliv resten av sina dagar.
Citera
2021-06-27, 11:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Vilket jävla liv det blev när Pernilla äntligen träffade någon. Maken till missunnsamhet och avundsjuka har väl sällan skådas. Sen har jag ingen aning om vem mannen är, men han målas upp som djävulen själv. Men vem vet, kanske ryktena är sanna, han kanske är skuldsatt, en GD och utnyttjar Pernilla. En ulv i fårakläder helt enkelt.

Inte helt lätt för en singelmorsa att se alla varningssignalerna heller, nykära personer får ofta tunnelseende och ser bara ser bara den vackra fasaden.

Om det här skiter sig om två månader tror jag att hon ger upp och lever singelliv resten av sina dagar.

Nä! Varför när hon nu fått smak på sex. Man får hoppas att hon inte går på en mina här.
Citera
2021-06-27, 12:14
Medlem
Citat:
Tyckte jag såg på ett av de första inläggen på Pernillas IG att en tjej som är make up artist skrev något om att ”hon hade ett finger med i spelet”. Så vet inte om hon tussade ihop dom, dvs att hon kanske sminkar Christian inför hans reklam uppdrag och har kommit i kontakt med honom på det sättet. Hur som helst en ytlig bekantskap.
Han är ju säljare så han kan snacka. Men det är allt. Var inte hans chef så jag vågar inte gå in på hur han slutade.

Precis, det var tydligen en makeup-tjej "Fanny" som tipsade om CB. Låter ganska ytligt.

Jag önskar PW all kärlek och lycka men iom att jag själv lämnat ett destruktivt/narcissistiskt förhållande bakom mig så gick ALLA mina varningsklockor igång vid blotta åsynen av karln: blicken, manéret (syns på IG) och bara det att han städar, fejjar och fixar frukost/lunch/middag ger mig creepy vibbar.

Mitt ex var sådan och den dagen jag ville sova länge eller bad honom sluta "städa upp" efter mig exploderade han - jag skulle fan bara vara tacksam att han kommit in i mitt "kaosiga" ( = PWs?) liv.

Nä, den där skumma mannen tror jag att hon i förlängningen kan vara utan. Lite väl mycket #dirtyjohn över honom.
Citera
2021-06-27, 13:06
Medlem
Det som lyfts fram här handlar inte om att missunna någon något. Men när man hela tiden ser att en person lyfts fram som den ”perfekta mannen” så sticker det i ögonen när man vet om något som talar motsatsen. Ett tips till Pernilla (eller hennes vänner) är att undersöka lite mer innan han lovordas för mycket.
Citera
2021-06-27, 20:27
Ni som säger att ni vet hur han är
Upp med fakta
Annars sluta med ert skitprat!
Citera
2021-06-27, 20:31
De brukar finnas nån slags sanning i skitprat
Dock kan den ju va minimal
Hoppas de i detta fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera