2010-12-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forhike
Rätt häftigt att Kalles Kaviar sponsrar programmet med tanke på rödtuppen.

Synd om A-K och P-J att få en pisse resa till Norge medan de andra fick "riktiga" utlands resor.

hurtigrutten skall vara grymt vad jag hört, jäkligt dyrt också så de fick den överlägset bästa/dyraste resan imo

Citat:
Ursprungligen postat av Breast
Tycker överlag att det var så sanslöst snåla semestrar. En weekend i Bordeaux? Budget cuts på TV4?

det brukar väl vara så, de ger sken av att de är borta länge men det är bara ett par nätter.

jag störde mig lite på kultur-bruden som hängde hos tomas, vem lurade hon mest, sig själv, tomas el tv4?
Citera
2010-12-16, 10:40
Medlem
SoldOnLifes avatar
Om skelettet och Amaaaanda får en fortsättning så har hon fått honom precis dit hon vill. Förtryckt och undergiven och hon spelar stenhårt på skuldkänslor och hans "svek". Blir så jäkla trött på kvinnor som hela tiden ska spela offer och sura ihop så fort de vill få sin vilja igenom. Som det verkar så klarar de inte ens en weekend i Bourdeaux (eller hur det stavas) utan att hon ska hitta något att sura över. Inte konstigt om skeletton tröttnar på hennes bitterfasoner i förlängningen.

Men å andra sidan så är det kanske inte så jäkla genomtänkt att först gå in till den ena och kyssa henne för att sedan knalla in till den andra och göra detsamma där. Sen verkar det som om han skickade sms till Amanda att han ville ha lite nattligt sällskap... Så lite har skeletton sig själv att skylla för att han har väckt den bittra björn som sov...

Ser fram emot Tomas och kompisens resa till Prag. Ska bli roligt att se. Hellre det än någon av de andra psykfallen. Jag är inte så orolig för Tomas framtid. Med den publisitet han har fått så kommer han nog få ligga en hel del och kanske till och med hittar sin kärlek om han sköter sina kort rätt.

PJ lät en aning besiken över att AK var stenhård på separata hytter. Den enda pälsen som PJ kommer att få beskåda blir nog tyvärr på en och annan havsutter. Pälsen innanför AK's trosor lär vara ett lika stort mysterium som den heliga Graal för PJ. Å ena sidan vill hon ha en framåt kille som tar initiativ men å andra sidan så gör hon allt för att motarbeta alla chanser för PJ att ta initiativ. Hade varit riktigt festligt att se ett bröllop mellan dessa turturduvor. Undra om AK hade kommit i sin vanliga t-shirt och sina härliga shorts och sitt morotsfärgade hår, blek som om precis klättrat upp ur en peruansk gruva. Eller om hon skulle chocka omvärlden med att ta på sig något förhållandevis bröllopsaktigt och faktiskt sminka till sig och köra en borste genom barret...

Åt Jonas ägnar jag bara detta... Två stabila personer som går försiktigt framåt mot en förhoppningsvis ljus framtid. Jonas är den som skött om sina tjejer på bästa sätt och varken jagat omkring som en kåt hankatt eller varit socialt inkompent som en del andra. Tyvärr så blir det lite tråk-tv när man slänger in vettiga personer i rutan. Där kan det nog till och med bli ett giftemål om de klickar i fortsättningen med.

Edit: tillägg.
Senast redigerad av SoldOnLife 2010-12-16 kl. 11:08. Anledning: tillägg
Citera
2010-12-16, 11:08
Medlem
Jag tycker det var slående just i år hur lika bönderna och deras uppvaktare var varandra. Kaka söker maka, liksom.

Johan är glassig och ytlig och han fick och valde lika glassiga tjejer som var omogna och intriganta.

Jonas är lite mer sansad och stabil och hans kvinnor var det också. Han ser fräsch och välvårdad ut och likaså med kvinnorna. Inga överdrifter.

Tomas är lite tafflig, har en märklig dialekt/talfel och drog till sig kvinnor som var lite osäkra och stack ut lite på olika sätt men gemensamt var att de hade vissa uppenbara brister i sin sociala kompetens. Den första han röstade ut var hysterisk, Ullis med gluggen har klara psykopatdrag, t.ex. Och sen deras uppenbara brist på sinne för proportioner och att rösta ut honom...

Ann-Katrin är ju miffot som drog till sig andra miffon och valde den ofarligaste som hon kände att hon kunde kontrollera. Bara den där bortvända kramen hon gav honom efter att han blivit vald...

I den här omgången blev det ju så uppenbart hur man söker sig till människor som man kan identifiera sig med. Vi kan sitta och tycka att "A-K hade behövt en karl som hade kunna få lite fart på henne och få henne att knäppa upp", eller "Johan skulle ha valt lite mognare tjejer" osv. men det skulle de aldrig göra eftersom de inte kan identifiera sig med människor som är för olika dem själva.

Det är iofs nåt som jag har vetat förut, men det blev så oerhört tydligt i årets Bonde.
Citera
2010-12-16, 11:16
Medlem
Det som inte märks på tv är väl att de bara har bott hos bonden i typ några dagar. Rätt stressigt att bilda sig en uppfattning då.
Citera
2010-12-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buppaluppa
Det som inte märks på tv är väl att de bara har bott hos bonden i typ några dagar. Rätt stressigt att bilda sig en uppfattning då.

Ja, bättre i "Ensam mamma söker" där hela processen är utdragen och de träffas både hemma hos henne och hemma hos killarna, gör olika saker, reser etc och går lite tid emellan så att de hinner få lite perspektiv. Där är förutsättningarna helt annorlunda än när de bara har en vecka på sig att sålla bort tre kandidater. Det är lite svårt att veta, men första valet kommer väl bara efter nån dag?
Citera
2010-12-16, 11:42
Medlem
DisneyMouses avatar
Lite kul avsnitt igår var det
AK valde Per-Johan, mycket bra val. Den andra typen var väldigt 'frånvarande'..
Tyckte det var lite kul oxå att Thomas tjejer stack... och han fick åka till Prag själv med sin kompis Martin. Han kanske skulle passa som gay istället !?
Lite förvånande att Jonas valde den ljushåriga tjejen.. jag trodde han skulle välja den mörka =/
Johans val var faktiskt givet... Amanda

Nästa avsnitt blir nog kul.. AK och Per-Johan skall ha varsitt rum Blir inte så mycket kärlek där
Citera
2010-12-16, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrharakiri
Jag tror dom anpassat resmålet efter böndernas egna önskemål. Det skulle vara stor underhållning att skicka A-K & P-J till tex. Ibiza eller sunny beach men frågan är om inte A-K skulle vägra åka i så fall. Kan slå vad om att hon inte vill flyga eller kan/vill prata engelska.

Främsta skälet till det resmålet var nog ändå att A-K så tydligt visade att hon inte "tålde" värme, ni vet när hon spelade sjuk och lät grabbarna jobba...

Sanslöst att stackars PJ inte får bo i samma hytt! Han blir nog inte ens insläppt hos henne för att sitta och prata lite... Han måste blivit besviken. Vad sökte hon till programmet för när det är så uppenbart för oss som tittar att hon inte är intresserad av någon fysisk närkontakt?

Tror nästan att Tomas är den som får roligast på sin resa! Måste kännas tryggare att ha sällskap av sin bästa polare än ett krånglande fruntimmer som man bara känt någon vecka.
Senast redigerad av Oilkink 2010-12-16 kl. 11:53.
Citera
2010-12-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Ja, bättre i "Ensam mamma söker" där hela processen är utdragen och de träffas både hemma hos henne och hemma hos killarna, gör olika saker, reser etc och går lite tid emellan så att de hinner få lite perspektiv. Där är förutsättningarna helt annorlunda än när de bara har en vecka på sig att sålla bort tre kandidater. Det är lite svårt att veta, men första valet kommer väl bara efter nån dag?

Jag har fått uppfattningen att det sker en utröstning varje dag, tror också att ölänningen påpekade det igår.

Skelettet är ju förövrigt en jävla kåtbock som hånglar med båda tjejerna och sen försöker rädda upp situationen genom att säga till den blonda att hon varit den han velat ha hela tiden. Varför hånglar han då med den andra?
Citera
2010-12-16, 13:18
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerkäft
Jag har fått uppfattningen att det sker en utröstning varje dag, tror också att ölänningen påpekade det igår.

Skelettet är ju förövrigt en jävla kåtbock som hånglar med båda tjejerna och sen försöker rädda upp situationen genom att säga till den blonda att hon varit den han velat ha hela tiden. Varför hånglar han då med den andra?

För att han är en kåt jäkel som bara får sig något var femte år och då gäller det ju att smida medans järnet är varmt så att säga

Man har ju innan fått intrycket att de ska vara på gården en hel sommar och lära känna varandra. Men om det är utröstning var och varannan dag känns det en aning bisarrt att tro att det ska sluta med giftemål. Då borde det heta "Bonde på speed-date" eller "Bonde söker kk"
Känns lite opraktiskt för Linda om hon ska flyga runt i sin bil som en idiot. Ena dagen på öland, nästa i östergötland(?) och sen ner till skåne för att sen börja om igen. Eller spelar de in hos en bonde i stöten kanske? På så sätt sparar de även in på antalet personer i teamet.

Börjar som andra redan påpekat skönja en viss budgetreduction från TV4's håll...
Senast redigerad av SoldOnLife 2010-12-16 kl. 13:19. Anledning: tillägg
Citera
2010-12-16, 14:48
Medlem
Breasts avatar
Min prognos, efterlängtad jag vet:

AK + PJ håller.

Övriga håller inte.
Citera
2010-12-16, 14:54
Medlem
Ronilles avatar
Citat:

AK + PJ håller.

Övriga håller inte.

Tror du verkligen det? Kan tänka mig att AK reducerar han till bara vän efter ett tag. Fast vem vet, han kanske få besöka hytten trots allt?
Citera
2010-12-16, 14:58
Medlem
Walkers avatar
Citat:

AK + PJ håller.

Övriga håller inte.

Hur motiverar du det?! Även om A-C är reserverad och försiktigt så verkade P-J ärligt besviken över hyttfördelningen. Tror du han nöjer sig med att reparera taggtråden och dricka saft för resten av livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in