2010-12-16, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Breast
Min prognos, efterlängtad jag vet:

AK + PJ håller.

Övriga håller inte.

AK + PJ blir inget, är ett troligare scenario. Tror inte på de övriga heller.
Citera
2010-12-16, 15:23
Medlem
Breasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Hur motiverar du det?! Även om A-C är reserverad och försiktigt så verkade P-J ärligt besviken över hyttfördelningen. Tror du han nöjer sig med att reparera taggtråden och dricka saft för resten av livet?

Nä men alltså, dom är borta i några dagar. AK behöver nog ett år eller så för att lyckas få ihop ngt. Jag tror att PJ har det tålamodet, då han ju genuint tycks gilla bruden.
Citera
2010-12-16, 15:41
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Min prognos, efterlängtad jag vet:

AK + PJ håller.

Övriga håller inte.
Inget förhållande håller tror jag. Endast Tomas om han fått dragspels Ulrika hade en chans på något långvarigt.
Citera
2010-12-16, 15:47
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Nä men alltså, dom är borta i några dagar. AK behöver nog ett år eller så för att lyckas få ihop ngt. Jag tror att PJ har det tålamodet, då han ju genuint tycks gilla bruden.

Kan bli bra om inte A-K kniper ihop snäckan för evigt. Tycker som du att PJ visar genuint intresse men frågan är hur länge de kan hålla lågan igång. Ett hot kan vara om PJ får uppvaktning från annat håll tack vare programmet. A-K är inte direkt den som visar sina känslor och det kan göra PJ osäker i förlägningen.

Hoppas på Ölandstoken och hans donna. Men det känns som om det finns risk att det rinner ut i sanden. Båda har mycket på varsitt håll... Distansförhållande osv. Annars känns de som ett stabilt par.

För skelleton känns failen ganska överhängande.
Citera
2010-12-16, 15:54
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Sanslöst att stackars PJ inte får bo i samma hytt! Han blir nog inte ens insläppt hos henne för att sitta och prata lite... Han måste blivit besviken. Vad sökte hon till programmet för när det är så uppenbart för oss som tittar att hon inte är intresserad av någon fysisk närkontakt?

Jag tror faktiskt att AK EGENTLIGEN vill ha fysisk närkontakt. Hennes problem är bara att hon är så jäkla blyg och osäker. Med kameror närvarande är det ännu svårare för henne att våga visa nåt. Har man levt isolerad på en gård i celibat i hela sitt liv är det nog inte så lätt att veta hur man ska bete sig. Med reservation för att jag kan ha fel, men jag tror som sagt att hon innerst inne inget hellre vill än att bli upphånglad.
Citera
2010-12-16, 16:12
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Hur motiverar du det?! Även om A-C är reserverad och försiktigt så verkade P-J ärligt besviken över hyttfördelningen. Tror du han nöjer sig med att reparera taggtråden och dricka saft för resten av livet?
Tack för dagens skratt!
Nej P-J får inte omkull A-C. Aldrig.
Citera
2010-12-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoldOnLife
Hoppas på Ölandstoken och hans donna. Men det känns som om det finns risk att det rinner ut i sanden. Båda har mycket på varsitt håll... Distansförhållande osv. Annars känns de som ett stabilt par.

Hoppas jag med men han måste ändra attityd. Det syns tydligt att han är riktigt tänd på hon Sara men tycker man ser i hans blick att han funderar på om han är värd henne. Fortsätter han med det är det kört. Dags att han kör all in och börjar uppträda som en man. Annars kommer han att fastna i vänskapsfällan som så många andra bönder.

Hon är grym så jag fattar att han blir lite spak. Hon är både varm, ödmjuk och riktigt snygg. Kan hoppas att jag har en fru som henne när jag fyller 45-50.
Citera
2010-12-16, 16:53
Medlem
Sådär då har jag läst igenom vad ni andra tyckte om valen. Dags att ge mina egna synpunkter (är bonde söker fru-veteran och har sett alla säsongerna)

DET HÄR VAR INTE OKEJ!!

AK
Hon valde som väntat den tuffe PJ med sina skuggade glasögon och pensionärspersonlighet.. ptja varför inte? men han är ju inte direkt på.. men framstår som PÅ i jämförelse med henne.. seriöst.. allvarligt.. inte dela hytt? varför åker man då på en romantisk weekend? för att efter middagen säga: jahaja då drar jag mig tillbaka till min hytt .. hon är verkligen asexuell.. varför fick hon vara med?
PJ kommer inse att han istället ska skaffa sig en bondtös på 28 som kan ge honom befriande älskog.

Johan
Varför frågar sig alla varför han hånglade med båda? hur gör ni själva när ni ska köpa till exempel ost, ofta ni inte smakar dom två ni ska välja mellan? han hade ju trots allt inte sex!! Jaja.. Amanda går i skolan i Gävle så varför skulle ett sådant distansförhållande funka? inte för att vara negativ.. men...

JonasAHH här blev jag väldigt besviken!!! Inte helt oväntat med tanke på att han tidigare kommenterat att hon hade snygg kropp (vem som nu gillar ribs?!?!?!). Susanne var trevligare och hade större bröst.. klart felval!!!! men men vi får väl se.

TomasVad kan man säga? tråkigt men... Ulrikas sågning i blaskan Klick är väl typiskt "åh-jag-är-så-sårad-så-jag-måste-håna"-beteende..

Jag tyckte inte Ulrika W var ful, kanske lite tråkig.. och tråkiga kläder men man fick se så lite av henne tyckte jag. Nej Tomas, går en engelskakurs och åk till Thailand.. så gör alla bönder som inte får en fru på vanlig väg
Citera
2010-12-16, 16:58
Medlem
Breasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linaja

Jag tyckte inte Ulrika W var ful,

Kanske inte ful men, eh... transparent. Hennes skenheliga leende var nog det mest störande, och urblekta paltor.
Citera
2010-12-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoldOnLife
Om skelettet och Amaaaanda får en fortsättning så har hon fått honom precis dit hon vill. Förtryckt och undergiven och hon spelar stenhårt på skuldkänslor och hans "svek". Blir så jäkla trött på kvinnor som hela tiden ska spela offer och sura ihop så fort de vill få sin vilja igenom. Som det verkar så klarar de inte ens en weekend i Bourdeaux (eller hur det stavas) utan att hon ska hitta något att sura över. Inte konstigt om skeletton tröttnar på hennes bitterfasoner i förlängningen.

Edit: tillägg.

Haha, klockren kommentar
Blir faktiskt lite rädd över alla bonde söker fru kvinnor som hela tiden spelar på skuldkänslor för att snärja mannen. Det är ok om han är trevlig och charmig men bara mot dem personligen. Amanda verkar ju bli lite lack av och till på Johan. Klart som fan att han ska få flörta med alla...

Sara är verkligen en toppenpingla, hon har verkligen utstrålning så jag kan förstå att Jonas valde henne. Frågan är väl bara om hon nöjer sig, fast en storbonde på öland är nog inte helt fel och yngre blir hon ju inte heller.

Grattis Tomas för att du blev av med alla skräcködlor, de bara öste gift så fort de kunde. Lite kunde man väl ha spelat med och fått åka på resa. Ulrika N var riktigt duktig på att intrigera, tur att Tomas såg igenom henne. - "Tomas det kunde ha blivit du och jag men nu har du sabbat allt genom att välja alla utom mig". Huga jag som trodde det var bonden som skulle välja...

AK och PJ blir ett sött par men PJ borde kunna få bättre, övning ger dock färdighet...
Citera
2010-12-16, 20:56
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Som bekant brukar de flesta män inte gilla kvinnor som är för på
Det känner jag inte till, vad skulle man kunna få ut utav någon som man
inte vet var man har? och vad denne tycker om en?

Jag tar iaff föregivet att när/om jag möter ett kjoltyg så är ett Sussane beteende det enda
beteende som kan vara tilldragande nog att känna mig säker på att jag kan vara framfusig?
låter det helgalet?

Jag tycker det snarare var aningen världsfrånvänt att Saras analyser var så fruktansvärt tålmodiga, hon verkar allmänt gå med inställningen att alla som är helt neutrala/beiga snubbar för henne är potentiella partners inom 1-2 år, det verkar som att man skulle vara tvungen att vara riktigt odräglig mot henne för att hon inte skulle överväga att vänta på att hennes förutbestämda känslor kanske börjar växa och kisande Bonden verkar vara cool med att han inte vet vem hon är trots X antal veckor
att lära känna fruntimret.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-12-16 kl. 21:02.
Citera
2010-12-16, 21:00
Medlem
Grandiosos avatar
Han Tomas ska vara oerhört tacksam över att han slapp de där tre skräckisarna till fruntimmer.
En utlevad WT-brud som säkert är svår att vara ihop med, en religiöst anfäktad tråkmåns utan all
utstrålning och den där blonda suggan med översittartendenser.
Nä ut och sätt på lite öststatsbrudar- det är vad jag skulle råda honom till med tanke på det klena
brudbeståndet i hans närhet.
Svenska kvinnor är ändå ingenting att ha, bara jobbiga och själviska.
Vad övriga deltagare beträffar så måste jag beklaga ölandsbondens val. Hur i helvete tänkte han
egentligen? Den där Sara kommer att köra över honom per omgående. Hon är den typen.
Den andra damen hade passat honom alldeles utmärkt. Faktiskt mycket söt och charmig med ödmjuk
framtoning. Den kvinnliga bonden kommer att förbli oskuld och jag tror att hon innerst inne också
vill ha det på det sättet. Hon ser inte ut att trivas någon stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in