Ni är fan gulligast i världen! TACK för ert stöd! Har känt mig så himla ynklig, uppgiven och ensam (och ja, gnällig, motvalls, otrevlig och obstinat) de senaste dagarna. Blev verkligen genuint glad när jag såg era kommentarer. Svarar er individuellt nedan.
Gick förbi idrottsplatsen i går kväll. Den var igenväxt.
Stockholm må ha problem med kriminella gäng men Småland har problem med vildsvinsgängen och har tydligen helt gett upp kampen för de bökande bastarderna och givit carte blanche till vildsvins…svinen. Förlåt, men jäkla typer, på riktigt!
Så halva idrottsplanen har numera högt, vajande gräs och resten bestod av jordhögar. Tennisbanan hade inte ens ”stängslet” i mitten kvar. Svinen kanske triumferande grävt upp det med… Sen är det förstås primärt inte för att det är synd om en numera stockholmare som kommer på besök då och då utan för kidsen i byn. Men dagens barn kanske ändå bara hänger över mobilen och struntar i att fotbollsplanen, längdhoppet och tennisplanen numera har blivit pajat pga vanartiga vildsvinsgäng... 🐗
Cyklade iaf en halvmil nu, i ett underbart lätt duggregn! Så härligt! Har inte cyklat på flera år för att:
1. I Stockholm har min egen cykel blivit stulen
2. När jag hälsat på vänner har jag inte vågat fråga om att få låna cykeln, vill inte se stressen i deras ögon. Och ja, jag har inte heller vågat riskera att jag ska sitta sönder den. Sen kanske en cykel tål 120 kilo, men man vill liksom inte chansa på kamraters ägodelar. Räcker med att jag suttit sönder två (eller tre?) av kidsens skolstolar. 🤦♀️ (Visserligen gamla från typ 60-talet.)
Men nu väger jag iaf 91,2 kilo och susade glatt fram. Kul att kunna cykla en halvmil och på denna stund bara möta två levande, varav det ena var en robotgräsklippare. (OK, definitionsfråga huruvida de kan räknas som levande… 🙃 )
En annan sak jag vågade för första gången på flera år: gunga! Så härligt! Skolgården har fina nya gungor - de har vildsvinen inte pajat iaf… ännu… - och jag gungade en lång stund i går kväll utan att vara rädd för att hela gungställningen skulle kollapsa. ☺️
Var faktiskt liiite ansträngande att cykla igen (iaf i uppförsbackar), funderar på om jag ska bocka av det som ett övrigt träningspass eller ett konditionspass? Känns dessutom rejält i framsida lår…
Förra året tog jag med mig min våg när jag var här och hälsade på, men i år nöjer jag mig med min kompis våg. Är ju inte säker att den väger exakt likadant som min, men har som mål att iaf inte gå upp de dagar jag är här, om än inte minska i vikt. Blir lätt lite urspårat när man träffar vänner man inte ser så ofta, förra året blev det sockriga drycker, potatismos, chips, lösgodis, ”fingodis”, glass…
I år tog jag med mig sjögräschips… 😉
De är på riktigt så goda! Salta, knapriga, härlig umamismak och typ 5 kcal i en förpackning med några rutor. Rekommenderar dem verkligen!
https://www.clearspring.co.uk/products/organic-seaveg-crispies-original-crispy-seaweed-thins
Tog också med mig sojabönor och pumpafrön doppade i choklad - åtminstone högt fiber- och proteininnehåll. Och jordgubbarna i Småland är så mycket sötare och godare än i Stockholm… obs! Beror ej på att jag är nostalgisk lokalpatriot, det ÄR verkligen så! Kommer bingea jordgubbar och hallon när jag är här.
Jaha, nu återstår dagens 16 000 steg. 🙃
Och man ska tydligen inte tala om på sociala medier när man är bortrest, men om någon av er nu tänker göra inbrott kan ni väl ta med er soppåsen jag glömde gå ut med när ni går? Tack!!!
PS. Glömde faktiskt inte soppåsen. Mvh Lilla fröken präktig
Citat:
Ursprungligen postat av
maxatdunder
Jag tror på dig Cleo du kan ta 85kg till Augusti om du ligger underskott, och då är det ändå en hälsosam viktnedgång. 80kg hade i teorin fungerat om du gick på några dagar vattenfasta och kraftigt underskott, hade inte rekommenderat det dock om du är inne i en period där du inte är så jätte pepp.
Det fina med träning är väl att man ändå kan se och känna förändringar veckovis tycker jag, och finns det något härligare än att kliva ur sin portdörr i 28 graders värme iklädd nyköpt sommarklänning efter att man gått ned i vikt? Fimpa skräpmaten! Heja heja!
Tack, dunder! 🌞 Känns skönt att höra dig säga det - hade tänkt gå ned till 82 innan skolan börjar igen, men 85 känns också helt ok!
Ja, så härligt med nya kläder som sitter snyggt (eller gamla man kommer i igen) men min mentala målbild är faktiskt att se het ut i ljusblå jeans och vit bomullsskjorta i tjockt tyg. Det sexigaste som finns, både på män och kvinnor! Och så nytvättat, fluffigt, blankt hår, fina örhängen, mjuka, blanka läppar… Platt mage och tydligt insvängd midja och fyllig, fast stjärt… Rosor på kind och solsken i blick…
Citat:
Ursprungligen postat av
WONGnr1
Det är bra att du bygger upp dig själv igen. Känns som du har en kreativ sida. Har du det?
Själv befinner jag mig i ett krig mot något nattligt djur som äter upp mina planterade solrosor så fort de kommer upp ur marken. Efter jobbet ska jag snickra ihop ett växthus så de får stå orörda och växa till sig innan jag ställer ut dem. Inget fancy. Brädor och plast som jag hittat liggande hemma. Men det roliga är ju att vara kreativ och man rör sig väldigt mycket när man håller på med växter. Det är ett jäkla jobb och förbannat kul tycker jag

Åh - kan det vara ett vildsvin kanske!? 😂😂😂
Wow, så duktig du är som kan bygga det själv! Har allltid drömt om att vara händig! Kreativ? Nja, vet inte. Skrev en massa när jag var yngre och drömde om att bli författare men sen slutade jag på högstadiet. Men faktum är att jag de senaste veckorna kommit på två roliga och bra idéer - nåja, kanske inte är helt objektiv här 😉 - till två serieromaner. Mkt av plotten klar, återstår bara att teckna dem. 🤪
Och fick också feeling för det hus jag håller på att planera (drömmer om att en dag ha råd att bygga ett sommarhus här i min uppväxtort) och har sysselsatt mig en del med de skisserna. Är faktiskt riktigt nöjd! Men skulle nog inte kalla mig kreativ ändå…
Citat:
Ursprungligen postat av
-Ines-
Gå och köp en bra sport-bh med Mycket Stöd. Då slipper du det problemet i alla fall

Inte kul om det känns som om brösten leker stora svallvågor när man tränar.
Följer din tråd också men har inte kommenterat än. Jag gillar dig fröken cleo! Visst klagar du ibland (vem gör inte det!) men du skriver med en sån humor att man bara måste gilla din personlighet. Ditt värde som kvinna sitter i mycket mer än enbart att ha en liten, söt, kvinnlig och slank kroppshydda. Tyvärr har jag själv problem med att koppla mitt värde till hur mitt yttre ser ut. Men jobbar för att komma ifrån det...men det är svårt. Tror vi är lagda åt det rigida hållet....om vi inte är nöja med vårt yttre är det som om det mesta i livet inte kan funka....som om livet får stå på paus tills vi uppnått våra mål. Och det är sorgligt, men för vi hinner gå miste om så mycket med den strategin.
Heja Heja Cleo!
Tack! 🥹🌞
Jo, kanske måste göra det. Hehe, har ibland tänkt att jag skulle kunna slå mig själv medvetslös om jag råkar daska till mig själv i skallen med ett bröst. 🤭 Men OK, SÅ hängiga är de faktiskt inte… ännu… 🫣
Men köpte en ny vardagsbh- från märket Primadonna - dyrt men SÅ bra! Helt perfekt passform och så skönt stöd!
Jo. Men det är så svårt. Tråkigt att höra att det är så även för dig, att ens välmående dikteras av hur man tycker att man ser ut.
Sen är det ju så att man aldrig är så strikt och hård i sina bedömningar av andra som av sig själv. På andra fokuserar iaf jag på det fina och den allmänna helheten, på mig själv lägger jag allt fokus på det jag är missnöjd med. …och det är ju också så att oregelbundenheter och små skavanker på andra kan man tycka är charmigt och tom fint (om man ens tycker nånting om det hela), men på en själv ser man samma sak som lyten…
Citat:
Ursprungligen postat av
Esoterical
Väldigt skoj att läsa om dina framsteg, känner verkligen igen mig i hur jobbigt det kan vara när man hamnar på en vikt platå. När jag precis började ta hand om min kropp för 7-8 år sedan så gick jag från 115 kg till 75, och det var en jävla strid men sjukt värt det. Det jobbigaste för mig var runt 90 kg där jag nästan kände som att jag satt fast i två-tre veckor, sen plötsligt rasade jag ner i vikt till 85 kg.
Jag tror på dig, kämpa på!
Åh!!! Så duktigt av dig!!! Bravo!!! 💪🏻 👏🏻 Hur har det varit att hålla vikten efteråt?