2025-05-11, 21:18
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina

Weaknesses:
Ja, med tanke på de bannor jag fått av Dishy kan ju hon fylla på…
Fortfarande väldigt förtjust i socker.
Älskar kolhydrater. Och fett.
Problem med att få i mig protein - ogillar mycket, får ont i magen av de flesta mjölkprodukter i större mängder bortsett från varm choklad. Har svårigheter för de flesta fiskar, eller iaf de med vitt kött. Gillar ägg ibland med står inte ut med det ibland. Kyckling är gott men har så många äckliga delar att inget blir kvar av den när jag skurit bort det äckliga. Dvs skitjobbig fobier.
Yr eller snarare instabil av sjukdomen (första gången någonsin jag misslyckats med att följa en rak linje på golvet när läkaren bad mig; vinglade och tjöt), svag, trött och illamående av medicinen.
Strul med knäna, framför allt högra. Upplever att det blir värre av spinning (men body pump verkar faktiskt funka! Tar det dock lugnt med utfall).

Opportunities:
Utmärkt tillfälle att gå ned i vikt. Eller - jag har ju alltså inget val. Jag måste gå ned i vikt. Och nu med stöd av sjukvården. Förlåt, alla skattebetalare.

Threats:
Ja, att jag ändå inte klarar av det. Men permanent huvud- och nackvärk, bli ännu mer slö i pallet, eller vad sjutton nu stockholmare sa på 50-talet, och i värsta fall blindhet. Finns inget val.

Du känner mig, du vet att du inte behöver be mig två gånger angående det här 😁

Finns ju lösningar på saker som inte syns från början men klurar du lite kommer du kanske på nåt bra.

Ta det här med att du tål varma mjölkprodukter bättre (antagligen för att värme bryter ned proteiner och du kanske är känslig mot mjölkprotein). Alltså inte för att jag tror att det lilla socker du brukar ha i varm choklad skadar. Men om du nu vill undvika det sockret med så kan varm mjölk med lättströ funka eller varm mjölk med lite kanel, kardemumma och muskot.

OBS men att du kommer på andra saker som passar för dig gällande matproblemen (så att du inte direkt bara tänker nej usch jag gillar inte sötningsmedel eller nej blä jag hatar muskot, och sen är saken färdigdiskuterad) 😉

Du kanske kan vara mer specifik i Threats-delen också. T.ex. mer lista vad det är som kan göra att du riskerar misslyckas. Är det sockerberoendet? Är det värken i kroppen? Tänker att om man konkretisera saker mer så kan det vara tydligare vad man behöver försöka lösa.

Men tycker på riktigt du är jätteduktig, du har gjort så många bra förändringar. Kämpar på varje dag trots att det går motigt ibland. Krävs seriöst pannben för att varje dag kämpa mot sug och hunger, vilket jag vet att du gör. Så jag hoppas att du ser det här arbetet själv också och creddar dig själv för det ❤️
Citera
2025-05-12, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Träningen april:

Pilates: 5 pass, samtliga reformer.
Styrka: 1 pass. Body pump.
Övrigt: 1 cykelpass.
Kondition och yoga? Nä.
Jaha, 7 träningspass för hela april är ju inte jättebra. Å andra sidan bättre än 6 eller 0.

[...]

Weaknesses:
Ja, med tanke på de bannor jag fått av Dishy kan ju hon fylla på…
Fortfarande väldigt förtjust i socker.
Älskar kolhydrater. Och fett.
Problem med att få i mig protein - ogillar mycket, får ont i magen av de flesta mjölkprodukter i större mängder bortsett från varm choklad. Har svårigheter för de flesta fiskar, eller iaf de med vitt kött. Gillar ägg ibland med står inte ut med det ibland. Kyckling är gott men har så många äckliga delar att inget blir kvar av den när jag skurit bort det äckliga. Dvs skitjobbig fobier.
Den här hetsen kring att få i dig protein i större omfattning kan du nog släppa. Just nu verkar du vara inne i en period med färre träningstillfällen och mindre fokus på styrketräning. Då behöver du knappast äta riktad proteinrik kost. Skit i styrka/muskeluppbyggnad en period nu och fokusera på viktnedgång istället. Skippa mellanmål (även "nyttiga" sådana) och frukost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in