2021-05-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Du har rätt till stora delar om missförhållandena i branschen.
Bidragssystemen för nyanlända har definitivt bidragit till att förstöra den ytterligare.
Däremot har du missat att t.ex. Skånetrafiken inte längre bara går på lägsta pris i sina upphandlingar av serviceresor. De väger numera in kvalitetskrav så pass högt att flera av de tidigare dåliga entreprenörerna försvunnit.
Bra om så sker men det lär inte bli särskilt rikstäckande tyvärr. Ser ingen som helst tendens åt det hållet på andra håll i landet.
Sen är det ju så att snart kör inte en enda svensk taxi. Jag slutade själv 2017 då jag tröttnade på att jobba extremt långa arbetspass utan möjlighet till lunch och på det även uselt betalt.

Finns ingen bransch i Sverige som har så usla arbetsvillkor och löner som taxibranschen.
På 70-talet tjänade taxichaufförer lika mycket som en industriarbetare. Då var det ett hedersuppdrag att köra taxi.
Jag gillar verkligen taxijobbet och alla kunder jag lärde känna. Med vettiga arbetsvillkor och löner skulle jag kunna tänka mig gå tillbaka.
Senast redigerad av Triton5150 2021-05-01 kl. 22:28.
Citera
2021-05-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag slösar inte tid på folk med uppenbart lågt IQ. Du har uppenbara problem med enkel läsförståelse. Ditt låga IQ kan jag inte göra något åt.
Men du tar ju priset i lågbegåvning, du har ju svarat på något heeelt annat i ditt skeva inlägg där du förklarar svårigheterna i branschen som jag inte ens har skrivit om... Prakt-tard är du.
Citera
2021-05-01, 23:52
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Är du måhända en bitter konkurrent som blivit av med jobbet?
Telepass AB är den största utföraren av serviceresor för Skånetrafiken.
De har på senare år expanderat kraftigt både i Skåne och på andra orter; inte alltid p.g.a. lägsta anbud, däremot beroende på att det är ett seriöst och välskött företag.
Det är kvalitetscertifierat och betalar riktiga löner enligt kollektivavtal vilket är ovanligt i branschen i övrigt.
Vet du vilket åkeri den misstänkte var anställd i?

Nej faktiskt inte men eftersom du känner dig så oerhört träffad så misstänker jag att du arbetar för Telepass.

Det som stör mig är alla äckliga svartskallar som kör Telepass bilar, eftersom du är insatt så kan du ju redovisa alla klagomålen som har varit på Telepass chaufförer på Skånetrafiken de senaste åren eller det vågar du inte? Sexuella trakasserier m.m. m.m.

Eller det faktum att permitterad personal arbetade ändå under det gångna året, det måste ju vara en stjärna i kanten när man är ett sådant fint och certifierat bolag.

Telepass kommer vara jämnat med marken inom fem år, kom ihåg var du läste det först.
Citera
2021-05-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Nej faktiskt inte men eftersom du känner dig så oerhört träffad så misstänker jag att du arbetar för Telepass.

Det som stör mig är alla äckliga svartskallar som kör Telepass bilar, eftersom du är insatt så kan du ju redovisa alla klagomålen som har varit på Telepass chaufförer på Skånetrafiken de senaste åren eller det vågar du inte? Sexuella trakasserier m.m. m.m.

Eller det faktum att permitterad personal arbetade ändå under det gångna året, det måste ju vara en stjärna i kanten när man är ett sådant fint och certifierat bolag.

Telepass kommer vara jämnat med marken inom fem år, kom ihåg var du läste det först.
Jag hade tydligen rätt. Du är verkligen bitter.
Citera
2021-05-02, 00:04
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Jag hade tydligen rätt. Du är verkligen bitter.

Du har rätt i att jag är bitter men jag har aldrig haft taxilegitimation eller kört persontrafik så någon konkurrent är jag inte.
Citera
2021-05-02, 12:02
Medlem
Det brukar finnas länkar till domstolspapper och polismaterial i trådstarterna. Ingen som har dessa till detta vidriga brott?
Citera
2021-05-02, 12:25
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det brukar finnas länkar till domstolspapper och polismaterial i trådstarterna. Ingen som har dessa till detta vidriga brott?
(FB) Färdtjänstchaufför (med vänner) våldtog 17-årig handikappad passagerare
Citera
2021-05-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
(FB) Färdtjänstchaufför (med vänner) våldtog 17-årig handikappad passagerare

Tack!

Fy fan så vidrigt.
I Sverige så har det genom historien dykt upp en o annan snubbe som tex den omtalade P Mangs men då handlar det alltid om en ENSAM GALNING.

Dessa as agerar i GRUPP och lär heller inte klassas som galningar.
En uppmaning till alla KVINNOR - ni måste jobba hårt för att grabbar som dessa inte ska få vistas på våra gator. De som är här ska ut och inga nya ska in. Ni har gapat efter makt i deccenier - nu har ni mängder av det - se för fan till att använda den rätt! Klarar ni inte det, att ta de hårda besluten, lämna över den till män som inte backar.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-05-02 kl. 12:37.
Citera
2021-05-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Som mamma til en som bruger chauffør, kanske du kan oplyse om frekvensen af “nye svenskere” som chauffør?
I Danmark sidder “de” på stortset ALT taxikørsel, handicapkørsel og packet leverans.
Jeg vil sige 8 af 10 i Danmark ikke er danskere.
Du kan inte försöka anstränga dig lite ytterligare för att göra din text än mer obegriplig? Bara för att det är tillåtet att skriva på danska behöver du ju inte göra allt du kan för att skriva obegripligt?
On topic så ska alla sådana idioter hängas ut. Rakt av.
Kyss på strängen!
Citera
2021-05-02, 13:19
Medlem
Cyb8rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Som mamma til en som bruger chauffør, kanske du kan oplyse om frekvensen af “nye svenskere” som chauffør?
I Danmark sidder “de” på stortset ALT taxikørsel, handicapkørsel og packet leverans.

Citat:
Ursprungligen postat av Perioden
Du kan inte försöka anstränga dig lite ytterligare för att göra din text än mer obegriplig? Bara för att det är tillåtet att skriva på danska behöver du ju inte göra allt du kan för att skriva obegripligt?
Kyss på strängen!

Obegripligt? Snälla, det är några bokstävers skillnad här och där!

Som mamma til en som bruger chauffør
Som mamma till en som brukar chaufför = som mamma till någon som använder sig av chaufför(/färdtjänst)

kanske du kan oplyse om frekvensen af “nye svenskere” som chauffør?
kanske du kan upplysa om frekvensen av "nysvenskar" som chaufför? = kanske du kan upplysa om frekvensen av nysvenskar i yrket chaufför?

I Danmark sitter "de" på i stort sett ALL taxikörning, handikappkörning och paketleverans. = Översättning överflödig

Jag vill säga 8 av 10 i Danmark inte är danska. = Jag skulle säga att 8 av 10 chaufförer i Danmark inte är av danskt ursprung.
Citera
2021-05-02, 17:45
Medlem
svetsarn2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perioden
Kyss på strängen!

Varför denna ilska gentemot en dansk ?
Hade föraren varit från vårt danska broderland (likväl som från Sverige för den delen) hade detta aldrig hänt !
Föraren skulle heller aldrig kunnat få tag på två likasinnade kompisar.
Det beteendet/den kulturen kommer bara från folkslag med mycket låg IQ i genomsnitt, bara reptilgenerna fungerar.
Detta är orsaken till brottet, inte hur dåligt taxi- och färdtjänstbranschen i Sverige fungerar (vilket i sig är inget annat än en katastrof, en skandal !)
Citera
2021-05-02, 21:43
Medlem
jugbandbluess avatar
det här är kanske det mest talande brottet i sverige anno 2021. den mest utsatta av vårt folk blir rov för importerade mörkermän, som ringer sina stamfränder för att i grupp våldta henne. symboliskt är det moder svea som är paralyserad och som blir våldtagen av främmande inkräktare.

fängelse. utvisning. uppsägning av kontraktet med taxibolaget och näringsförbud för ägaren. det vore rimligt. det ska straffa sig att anställa orcher som våldtar handikappade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in