2021-04-28, 21:23
Medlem
EBTs avatar
Nog bör detta kvalificera sig som "stort allmänintresse" när det kommer till att hänga ut asen om de blir dömda? Aldrig hört om något liknande.
Citera
2021-04-28, 21:27
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidAllanCope
Hon var väl en ”svennehora”. Så fort en våldtäkt sker så kan man kallt räkna med att GM är blatte och offret svensk. Ibland stämmer det inte men oftast så.

Blir förvånad om dessa psykfall är vita svenskar.
Citera
2021-04-28, 21:27
Medlem
dacks avatar
Det finns gott om svartmög som kör de gula färdtjänstbussarna i Skåne! Träffade en handikappad dam utanför knutan i Helsingborg förra sommaren och hon hade blivit av med sin surfplatta plånbok under en resa med färdtjänst kruxet var att hon kunde ju inte peka ut chafören som tjuv då det även hade varit andra resande med i bussen.
Men sannolikheten att de andra och sjuka pensionärerna skulle stjäla något av sina medpassagerare är ju rätt liten.
Citera
2021-04-28, 21:28
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Fy fan. Som mamma till funktionshindrat barn som regelbundet åker med chaufför så blir jag så arg att jag nog hade kunnat överväga mord, eller i allafall att skada honom allvarligt.

Som mamma til en som bruger chauffør, kanske du kan oplyse om frekvensen af “nye svenskere” som chauffør?
I Danmark sidder “de” på stortset ALT taxikørsel, handicapkørsel og packet leverans.
Jeg vil sige 8 af 10 i Danmark ikke er danskere.
Citera
2021-04-28, 21:29
Medlem
Så fruktansvärt vedervärdigt

Inlåst i källarrum dygnet runt i minst tio år utan ljus och ev lite bröd och vatten är vad dessa vidriga odjur förtjänar.

Inget annat
Citera
2021-04-28, 21:33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Som mamma til en som bruger chauffør, kanske du kan oplyse om frekvensen af “nye svenskere” som chauffør?
I Danmark sidder “de” på stortset ALT taxikørsel, handicapkørsel og packet leverans.
Jeg vil sige 8 af 10 i Danmark ikke er danskere.

Jag kan inte uttala mig om hur det ser ut i Danmark av förklarliga skäl. Jag skulle vilja säga att 8/10 chaufförer här också är av utländsk härkomst. Tyvärr (och detta är möjligtvis något OT) så finns det inget som helst krav i upphandlingen att chaufförer ska kunna kommunicera tillfredställande på svenska alternativt ha kunskap och/eller utbildning i exempelvis npf. Det ENDA som nämns i upphandlingen är pris.

Det sagt så vet vi ju inte något mer om chauffören. Den allra bästa chauffören vi haft som jag saknar innerligt kom från Iran. Helt underbar man som var helt ensam om att kunna hantera "de värsta" barnen. Det var aldrig problem när han körde.

Det är så lätt att börja med att säga att problemet är invandringen. Problemet är att en idiot utnyttjar sin maktposition och uttnyttjar en person som uppenbarligen inte kan ta hand om sig själv - vilket han bör veta.

Av med kuken är det enda rätta. I vissa fall borde dödsstraff vara indicerat. Detta är ett sådant fall.
Citera
2021-04-28, 21:40
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidAllanCope
Hon var väl en ”svennehora”. Så fort en våldtäkt sker så kan man kallt räkna med att GM är blatte och offret svensk. Ibland stämmer det inte men oftast så.

När det handlar om flera gärningsmän så är det till 99% sannolikhet mena-relaterat.
Citera
2021-04-28, 21:42
Medlem
StuGs avatar
Var är feministernas skrik?
Citera
2021-04-28, 21:43
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Så fruktansvärt vedervärdigt

Inlåst i källarrum dygnet runt i minst tio år utan ljus och ev lite bröd och vatten är vad dessa vidriga odjur förtjänar.

Inget annat

Ett bättre straff hade varit om chauffören blev tvungen att lägga upp pungen på ett stenblock varav därefter nån grovhuggen karl drämmer till med en 10-kilos slägga.

Sen livstids straffarbete utan benådning.
Citera
2021-04-28, 21:44
Medlem
Ratads avatar
Man kan ju fan undra om företagen ens bryr sig om att kolla belastningsregistren när folk söker jobb. Min erfarenhet är att det inte efterlevs speciellt noga. Speciellt inte i yrken där man hellre mosar in halvlyckade kandidater än ser till att betala vettig lön så man får ett bättre urval av sökande.

Jag förutsätter att någon som har förtroendet att vara förare åt handikappade och andra måste skicka in sitt belastningsregister. Jag gissar att det här fallet är mer komplicerat än att han en dag tyckte att kuken skulle ha sitt och tog med polarna för en stunds förströelse.
Citera
2021-04-28, 21:44
Medlem
Pitschkas avatar
En ansvarig svartskalle, när det finns möjlighet att, kommer självklart dra nytta av en människa
i psykiskt eller fysiskt underläge. I synnerhet om denna är etniskt Svensk.

Så fungerar svartskallen.

Detta är ett självklarhet för de som har den minsta erfarenhet av deras (avsaknad av) tankegods.

Kataststrof för den drabbade och borde vara straffbart i sig.
Citera
2021-04-28, 21:57
Bannlyst
Hur visste hon att hon blev våldtagen om hon är förståndshandikappad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in