Citat:
Ursprungligen postat av
AngryDane
Som mamma til en som bruger chauffør, kanske du kan oplyse om frekvensen af “nye svenskere” som chauffør?
I Danmark sidder “de” på stortset ALT taxikørsel, handicapkørsel og packet leverans.
Jeg vil sige 8 af 10 i Danmark ikke er danskere.
Jag kan inte uttala mig om hur det ser ut i Danmark av förklarliga skäl. Jag skulle vilja säga att 8/10 chaufförer här också är av utländsk härkomst. Tyvärr (och detta är möjligtvis något OT) så finns det inget som helst krav i upphandlingen att chaufförer ska kunna kommunicera tillfredställande på svenska alternativt ha kunskap och/eller utbildning i exempelvis npf. Det ENDA som nämns i upphandlingen är pris.
Det sagt så vet vi ju inte något mer om chauffören. Den allra bästa chauffören vi haft som jag saknar innerligt kom från Iran. Helt underbar man som var helt ensam om att kunna hantera "de värsta" barnen. Det var aldrig problem när han körde.
Det är så lätt att börja med att säga att problemet är invandringen. Problemet är att en idiot utnyttjar sin maktposition och uttnyttjar en person som uppenbarligen inte kan ta hand om sig själv - vilket han bör veta.
Av med kuken är det enda rätta. I vissa fall borde dödsstraff vara indicerat. Detta är ett sådant fall.