2021-05-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
I did idiot !!!
Men hur retarderad kan man vara? Tror du denna bransch/taxi är eftertraktat för svenskar att vara verksamma inom? Ser du många svenskar i hemtjänsten också tro?

När etniska svenskar dras till vissa typer av yrken i högre uträckning så behöver ju de yrken som inte är eftertraktade ändå bemannas av någon, därav väldigt många invandrare som är verksamma inom taxi. Vet ej om jag kan vara mer pedagogisk i min förklaring.
Senast redigerad av Tomaaa 2021-05-01 kl. 15:22.
Citera
2021-05-01, 15:31
Medlem
Citat:
Se där. En som har absolut noll koll på vad han pratar om.
Jag har befunnit mig i taxibranschen i många år men slutade för några år sedan då avtalen blev sämre och sämre. Har det för bra? Okej. Är det att ha det för bra att jobba 250-340 timmar i månaden för att få ihop en lön som normala arbetstagare får ihop på 170 timmar?

Om du tycker att det är att ha det för bra att ha dessa villkor tycker jag du kan prova på taxibranschen i 1 år. Återkom sen eller håll käften om saker du inte har koll på.

https://sverigesradio.se/artikel/6157383

Det stod alltså "för bra" inom citationstecken.
Citera
2021-05-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Men hur retarderad kan man vara? Tror du denna bransch/taxi är eftertraktat för svenskar att vara verksamma inom? Ser du många svenskar i hemtjänsten också tro?

När etniska svenskar dras till vissa typer av yrken i högre uträckning så behöver ju de yrken som inte är eftertraktade ändå bemannas av någon, därav väldigt många invandrare som är verksamma inom taxi. Vet ej om jag kan vara mer pedagogisk i min förklaring.
Vad är det du inte förstår? Det var DU som påstod att svenskar inte ville ta dessa jobb för att dom hade det för bra. Men jobba själv då för slavlön om du tycker att man har det för bra om man inte vill jobba över 250 timmar i månaden för under 100 kr timmen.

Hemtjänsten har otroligt mycket svenskar så där har du fel. Dock faller det sig självklart att om man importerar över 1 miljon lågutbildade så kommer dessa hamna i vissa yrken.
Taxibranschen har dominerats av svenskar. Skulle landsting och kommun ställa krav på kvalité skulle åtminstone sjukresor och färdtjänst fortfarande domineras av svenskar.
Nu skiter man ju helt i dom stackars människor som åker så länge det är billigt.

Kan berätta otaliga skräckhistorier om alla dessa idioter till chaufförer jag själv hört historier om från kunder som jag kört i många år. Man tror knappt det är sant trots att jag själv hört det direkt från kunderna.

Sen har du andra problem som att staten helt snedvrider konkurrensen genom alla dessa nystartsjobb och allt vad det heter. Detta problem har förekommit under många år.
Citat:
I Ekots granskning av taxibranschen stöter vi på flera åkerier som helt bygger sin verksamhet på nystartsbidrag. Efter att Arbetsförmedlingen har fått signaler från taxibranschen om snedvriden konkurrens och problem med fusk, specialgranskar man just nu nystartsjobben inom taxibranschen.
https://sverigesradio.se/artikel/6158411

I slutändan handlar allt om en enda sak. Vi har partier i riksdagen och många idioter som röstar som inte begriper sambandet mellan hur man röstar och vilka konsekvenser det får.
Massinvandringen har let till en import av en jävla massa idioter som aldrig borde fått sätta sin fot i detta land.
Senast redigerad av Triton5150 2021-05-01 kl. 16:04.
Citera
2021-05-01, 16:11
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romaroger
Efternamn Jenic är hans svärmor .. han har barn med dottern.. HOPPAS svinet låses in läääänge!

De måste vara otroligt stolta över honom... Är det inte en skymf mot frun och hennes släkt? Med sitt beteende visar han att han har det så påvert hemma att han måste våldta en handikappad tjej. I de här ”heder”-fixerade kulturerna borde det räknas som ett klart och tydligt underkännande av frun/partnern. Kanske fantiserar jag bara, men det vore en värmande tanke att han kan få en kniv i magen vid väl valt tillfälle.
Citera
2021-05-01, 16:26
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår? Det var DU som påstod att svenskar inte ville ta dessa jobb för att dom hade det för bra. Men jobba själv då för slavlön om du tycker att man har det för bra om man inte vill jobba över 250 timmar i månaden för under 100 kr timmen.

Hemtjänsten har otroligt mycket svenskar så där har du fel. Dock faller det sig självklart att om man importerar över 1 miljon lågutbildade så kommer dessa hamna i vissa yrken.
Taxibranschen har dominerats av svenskar. Skulle landsting och kommun ställa krav på kvalité skulle åtminstone sjukresor och färdtjänst fortfarande domineras av svenskar.
Nu skiter man ju helt i dom stackars människor som åker så länge det är billigt.

Kan berätta otaliga skräckhistorier om alla dessa idioter till chaufförer jag själv hört historier om från kunder som jag kört i många år. Man tror knappt det är sant trots att jag själv hört det direkt från kunderna.

Sen har du andra problem som att staten helt snedvrider konkurrensen genom alla dessa nystartsjobb och allt vad det heter. Detta problem har förekommit under många år.
https://sverigesradio.se/artikel/6158411

I slutändan handlar allt om en enda sak. Vi har partier i riksdagen och många idioter som röstar som inte begriper sambandet mellan hur man röstar och vilka konsekvenser det får.
Massinvandringen har let till en import av en jävla massa idioter som aldrig borde fått sätta sin fot i detta land.
Vad exakt är det du opponerar dig mot? Jag beskrev verkligheten och varför vissa yrken bemannas av invandrare i högre grad än svenskar. Du håller alltså inte med om att etniska svenskar söker sig till "finare", akademiska yrken? Det är ren logik, precis som norrmännen är för "fina" för att jobba med fiskrens, så bemannar bla svenskar dessa yrken. Du är ju värre än min kärring i att inbilla sig saker att tjafsa om...
Citera
2021-05-01, 16:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romaroger
Efternamn Jenic är hans svärmor .. han har barn med dottern.. HOPPAS svinet låses in läääänge!

Men är inte det där ett juggenamn?
Citera
2021-05-01, 16:40
Medlem
humdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
De enda som har rapporterat om det är lokaltidningen Kvällsposten. Kolla om du kan hitta någon annan MSM - media som har rapporterat om gruppvåldtäkt på funktionshindrad flicka i samband med färdtjänst.

Hittar du fler media?

Jag tycker att det borde vara första nyhet på all media om det är sant.

Tycker också att kommunen som anlitat företaget för att utföra färdtjänstuppdragen skulle förlora sitt kontrakt på dagen.

Lutar åt fejk news eftersom MSM inte tar upp det alternativt att det för MSM är att se som ett vardagsbrott som saknar nyhetsvärde annat än lokalt.
Sveriges Radio, Aftonbladet, Expressen, Helsingborgs dagblad dök upp direkt vid en googling.
Är som sagt av mindre intresse än att det aldrig dras några vettiga slutsatser av de här brotten. Att en anställd begår ett brott under arbetstid ska såklart leda till uppsägning och har han tidigare varit dömd för liknande brott bör företaget dras in i en i en civilrättslig stämning samt förlora uppdraget.
Senast redigerad av humdi 2021-05-01 kl. 16:46.
Citera
2021-05-01, 19:56
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

En ytterligare förklaring kan kanske vara att staten gör insatser för ytisar så de kommer in på arbetsmarknaden i dessa branscher.
(Därav får inte svenska ungdomar inte de jobben)

Sen att det är mycket svarta (jobb) stålar i yrken som frisörer och taxi underlättar nog
Citera
2021-05-01, 20:01
Medlem
Citat:
Vad exakt är det du opponerar dig mot? Jag beskrev verkligheten och varför vissa yrken bemannas av invandrare i högre grad än svenskar. Du håller alltså inte med om att etniska svenskar söker sig till "finare", akademiska yrken? Det är ren logik, precis som norrmännen är för "fina" för att jobba med fiskrens, så bemannar bla svenskar dessa yrken. Du är ju värre än min kärring i att inbilla sig saker att tjafsa om...
Jag slösar inte tid på folk med uppenbart lågt IQ. Du har uppenbara problem med enkel läsförståelse. Ditt låga IQ kan jag inte göra något åt.
Citera
2021-05-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Det är Telepass AB och de använder inga underentreprenörer.
Du har fel. Telepass har flera underentreprenörer.
Citera
2021-05-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Telepass AB som har i princip alla sjukresor i Skåne har som affärsidé att använda nysvenskar med så kallade instegsjobb.
De tjänar grova pengar på det men då får dom också Mohammed som inte kan hålla sig ifrån att kladda och våldta kunderna.
Är du måhända en bitter konkurrent som blivit av med jobbet?
Telepass AB är den största utföraren av serviceresor för Skånetrafiken.
De har på senare år expanderat kraftigt både i Skåne och på andra orter; inte alltid p.g.a. lägsta anbud, däremot beroende på att det är ett seriöst och välskött företag.
Det är kvalitetscertifierat och betalar riktiga löner enligt kollektivavtal vilket är ovanligt i branschen i övrigt.
Vet du vilket åkeri den misstänkte var anställd i?
Citera
2021-05-01, 21:54
Medlem
Citat:
Så är det. Taxiföretag över hela Sverige kan skaffa sig enorma konkurrensfördelar genom att ha billig arbetskraft. Den som anställer mest svenskar får kostnader som är skyhöga i jämförelse med den som enbart tar in Ali Baba och hans 40 rövare.
Du har rätt till stora delar om missförhållandena i branschen.
Bidragssystemen för nyanlända har definitivt bidragit till att förstöra den ytterligare.
Däremot har du missat att t.ex. Skånetrafiken inte längre bara går på lägsta pris i sina upphandlingar av serviceresor. De väger numera in kvalitetskrav så pass högt att flera av de tidigare dåliga entreprenörerna försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in