Citat:
Ursprungligen postat av
Tomaaa
Men hur retarderad kan man vara? Tror du denna bransch/taxi är eftertraktat för svenskar att vara verksamma inom? Ser du många svenskar i hemtjänsten också tro?
När etniska svenskar dras till vissa typer av yrken i högre uträckning så behöver ju de yrken som inte är eftertraktade ändå bemannas av någon, därav väldigt många invandrare som är verksamma inom taxi. Vet ej om jag kan vara mer pedagogisk i min förklaring.
Vad är det du inte förstår? Det var DU som påstod att svenskar inte ville ta dessa jobb för att dom hade det för bra. Men jobba själv då för slavlön om du tycker att man har det för bra om man inte vill jobba över 250 timmar i månaden för under 100 kr timmen.
Hemtjänsten har otroligt mycket svenskar så där har du fel. Dock faller det sig självklart att om man importerar över 1 miljon lågutbildade så kommer dessa hamna i vissa yrken.
Taxibranschen har dominerats av svenskar. Skulle landsting och kommun ställa krav på kvalité skulle åtminstone sjukresor och färdtjänst fortfarande domineras av svenskar.
Nu skiter man ju helt i dom stackars människor som åker så länge det är billigt.
Kan berätta otaliga skräckhistorier om alla dessa idioter till chaufförer jag själv hört historier om från kunder som jag kört i många år. Man tror knappt det är sant trots att jag själv hört det direkt från kunderna.
Sen har du andra problem som att staten helt snedvrider konkurrensen genom alla dessa nystartsjobb och allt vad det heter. Detta problem har förekommit under många år.
Citat:
I Ekots granskning av taxibranschen stöter vi på flera åkerier som helt bygger sin verksamhet på nystartsbidrag. Efter att Arbetsförmedlingen har fått signaler från taxibranschen om snedvriden konkurrens och problem med fusk, specialgranskar man just nu nystartsjobben inom taxibranschen.
https://sverigesradio.se/artikel/6158411
I slutändan handlar allt om en enda sak. Vi har partier i riksdagen och många idioter som röstar som inte begriper sambandet mellan hur man röstar och vilka konsekvenser det får.
Massinvandringen har let till en import av en jävla massa idioter som aldrig borde fått sätta sin fot i detta land.