2021-05-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
vårdpersonal larmade om missförhållande o smittspridning, blev hotad av chefen:
https://sverigesradio.se/artikel/hon...llades-illojal

Frågor.
1. namn på chefen som hotar den anställda???, han presenterades inte med namnet på radions program o rösten var maskerad

2. är det verkligen rimligt att skattepengarna ska gå till att betala för sånt?

Tänkte att nu i covid tider är säkert flera nyfikna på vem aset till chef är, kanske många vill prata med honom.
Jag hörde här om dagen ett radioprogram om den senaste Attendo-skandalen och man nämnde då namnet på två kvinnliga chefer som är med på mötet med Stine, men den manliga chefen har man låtit vara anonym. Man har till och med förvrängt hans röst. Kan man gissa att han har hotat att stämma radiojournalisterna, om de publicerar hans namn?
Citera
2021-05-11, 19:29
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag hörde här om dagen ett radioprogram om den senaste Attendo-skandalen och man nämnde då namnet på två kvinnliga chefer som är med på mötet med Stine, men den manliga chefen har man låtit vara anonym. Man har till och med förvrängt hans röst. Kan man gissa att han har hotat att stämma radiojournalisterna, om de publicerar hans namn?
Hehe kan vara så men någon på flashback måste ju veta vem det är o kan outa han
Citera
2021-05-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe kan vara så men någon på flashback måste ju veta vem det är o kan outa han
Ja det får man hoppas, för en sådan skitstövel skall alla varnas för!
Citera
2021-05-11, 19:38
Medlem
Riktiga hycklare är dom iallafall.

https://www.attendo.se/om-attendo/omsorgshjaltar/
Citera
2021-05-13, 02:02
Medlem
LenaPauls avatar
Någon måste veta vem som är chefen som hotade den anställda??
ett maskerat namn räcker eller pm mig.
skicka PM till mig jag kommer inte avslöja din användare.
Senast redigerad av LenaPaul 2021-05-13 kl. 02:31.
Citera
2021-05-13, 02:06
Medlem
LenaPauls avatar
Vill bara veta namnet på han.
Citera
2021-05-13, 15:10
Medlem
UT64s avatar
Lyssnade på radiodokumentären först idag, och det var en upplevelse som gav kalla kårar.

Det illojala vårdbiträdet
https://sverigesradio.se/avsnitt/1712975

Personalen på det aktuella äldreboendet kämpade som soldater i främsta stridslinjen, dels mot viruset och dels mot de ekonomistyrda cheferna. Det belönades, i vårdbiträdet Stines fall, med rejäla utskällningar samt hot om avsked.

Det otäcka mötet med Attendos HR-representant, som vi ju ej fick veta namnet på, samt cheferna Petra Lindhe samt Helena Winter spelades tack och lov in. Cheferna kände sig trygga i sin mobbande roll och trodde de satt denna uppstudsiga brud på plats, och tänkte aldrig de skulle ifrågasättas.

Så här fick vi ett bra tips när man tvingas möta maktens arrogans - Spela in rubbet!
Citera
2021-05-18, 16:38
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2021-05-21, 10:34
Medlem
UT64s avatar
SRs dokumentär var mycket avslöjande, och mycket pinsam för Attendo. Har försökt luska lite i vem den hotande "HR representanten" är men inte kommit fram till mycket. Däremot noterar jag att Attendo har en färsk platsannons ute där man söker en ny HR chef.

Så teorin är att dåvarande HR chef fick sparken, alternativt ombads söka nytt jobb, efter att det blev känt hur de anställda behandlades. Saken vill man hålla diskret för att inte förlora i prestige, men jag tror Attendo är rätt så rökta. Det finns massor av kommentarer från tidigare anställda som bekräftar bilden av Attendo som ett skitföretag.
Citera
2021-05-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
SRs dokumentär var mycket avslöjande, och mycket pinsam för Attendo. Har försökt luska lite i vem den hotande "HR representanten" är men inte kommit fram till mycket. Däremot noterar jag att Attendo har en färsk platsannons ute där man söker en ny HR chef.

Så teorin är att dåvarande HR chef fick sparken, alternativt ombads söka nytt jobb, efter att det blev känt hur de anställda behandlades. Saken vill man hålla diskret för att inte förlora i prestige, men jag tror Attendo är rätt så rökta. Det finns massor av kommentarer från tidigare anställda som bekräftar bilden av Attendo som ett skitföretag.

Enda skälet till det är att det kommit ut - för Attendo är personalen nödvändligt ont-
jfr med Mckinsey o liknande bolag där personalen är guld o förutsättningen för verksamheternas
framgångar
Citera
2021-05-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Borde gå att söka på inom kort på linkedin? Känns som att skåpsopan som var med på mötet och som inte ens visste om hur han fick och inte fick arbeta garanterat står och grupprunkar kring sopor på instagram.
Citera
2021-06-08, 20:27
Medlem
UT64s avatar
Pajasföretaget är i media igen:

Anställda vittnar om fusk bakom Attendo-bonusar

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ttendo-bonusar

Seriösa företag och organisationer genomför regelbundet undersökningar för att få veta vad kunderna, de anställda och allmänhet anser, och hur nöjda de är. Värdefull information för ledningen alltså.
Skojeriföretaget Attendo har dock kommit på hur man kan mjölka pengar ur ett sådant system genom att manipulera undersökningarna så att de skall visa ett högre betyg. Vilket ger bonus till direktörerna.

En anställd berättar:

– De kunder som vi vet svarar dåligt fick vi inte fråga. När vi inte fick ihop tillräckligt många svar sa chefen att jag skulle svara. Jag hittade på och fyllde i för att det skulle ge högt resultat. Det känns inte rätt. Om inte svaren är rättvisa kan vi inte ge bättre vård.

Vilket ruttet ruckel till företag Attendo visar sig vara genom lite journalistisk granskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in