Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 19:16
  #4237
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
- - -
Haha, fan vad coolt. Man borde lappa ihop en sådan skorv, hissa Jolly Roger och montera fast en kanon. Sen kan man visa somalierna att west coast är mest gangsta även på den mörka kontinenten.

Det blir säkert några tråkiga år men båtarna kommer nog puttra på. Eftersom jag inte knarkar eller lajvar guldsamlande bergatroll måste jag ju göra något av mina surt förvärvade slantar.

Sorry för OT, men min reaktion också, "fan vad coolt"... "Skeppskyrkogårdar" har man ju hört talas om men innan man såg bilderna från Nouadhibou föreställde man sig max 4-5 st nedrostade skorvar typ. Finns ju fan fler fartyg där än soldater på Arlington!
Citera
2022-12-22, 15:42
  #4238
Medlem
Kanske har vi snart den riktiga kapitulationen på börsen som vi länge väntat på,,
Jag vågar mig bara på trejda över dan, allt ska ner som fan
Citera
2022-12-25, 01:55
  #4239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitpommfritt
Kanske har vi snart den riktiga kapitulationen på börsen som vi länge väntat på,,
Jag vågar mig bara på trejda över dan, allt ska ner som fan
Du vet aldrig när det händer och om det händer. Så om vi försöker vara smartare än marknaden så kan vi förlora en massa pengar.
Citera
2023-01-02, 21:09
  #4240
Medlem
bajssprutans avatar
Snubblade över ett riktigt doom-n-gloomigt twitterkonto idag och enligt detta kommer det en dödskrasch redan i morgon.

Själv tror jag att det dröjer tills iaf den 20e Januari pga väggen med puts. När alla tror att kraschen kommer gör den sällan det.
Citera
2023-01-03, 13:08
  #4241
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Snubblade över ett riktigt doom-n-gloomigt twitterkonto idag och enligt detta kommer det en dödskrasch redan i morgon.

Själv tror jag att det dröjer tills iaf den 20e Januari pga väggen med puts. När alla tror att kraschen kommer gör den sällan det.

Kul konto där! Jag gillar att följa doom and gloom-folk, brukar vara ett ganska högt underhållningsvärde. Och den här killen är ju inte feg och han svarar ganska kaxigt och självsäkert på alla invändningar också. Bra tips.

Får väl se om avgrunden öppnar sig idag, själv är jag tveksam men jag vet ju absolut ingenting så jag ska egentligen inte yttra mig

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
När alla tror att kraschen kommer gör den sällan det.

Tycker en majoritet verkar ganska övertygade om att 2022s nedgång är över och att vi är på väg uppåt igen. Så en krasch kan mycket väl komma
Citera
2023-01-03, 13:37
  #4242
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kul konto där! Jag gillar att följa doom and gloom-folk, brukar vara ett ganska högt underhållningsvärde. Och den här killen är ju inte feg och han svarar ganska kaxigt och självsäkert på alla invändningar också. Bra tips.

Får väl se om avgrunden öppnar sig idag, själv är jag tveksam men jag vet ju absolut ingenting så jag ska egentligen inte yttra mig



Tycker en majoritet verkar ganska övertygade om att 2022s nedgång är över och att vi är på väg uppåt igen. Så en krasch kan mycket väl komma

Sentimentet har definitivt bottnat och vänt uppåt men Fear and Greed Index är fortfarande på Fear så jag tror att den jobbigaste riktningen för den genomsnittliga marknadsaktören fortfarande är fortsatt uppgång. Många är fortfarande underviktade aktier och positionerade för nedgång så det kan bli en rejäl kläm här senare i år när björnarna ger upp
__________________
Senast redigerad av KJosef 2023-01-03 kl. 14:05.
Citera
2023-01-03, 14:05
  #4243
Medlem
smoerreboms avatar
Är det inte så att msm som DI och cnbc och sånt där snackar man om botten men kollar man på mavericken och majoriteten av de som blir intervjuade på kitco, stansberry, palissade och wealthion mfl så säger nästan alla att vi ska ner mer?

Det känns dock som att det vore lite för lätt om man bara behöver kolla på Youtube för att tajma botten
Citera
2023-01-03, 14:37
  #4244
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Är det inte så att msm som DI och cnbc och sånt där snackar man om botten men kollar man på mavericken och majoriteten av de som blir intervjuade på kitco, stansberry, palissade och wealthion mfl så säger nästan alla att vi ska ner mer?

Det känns dock som att det vore lite för lätt om man bara behöver kolla på Youtube för att tajma botten
Var inte det samma gäng som upprepade "sitt still i båten" medan det rasade under hela våren? - Samma innebörd av deras kommentarer idag: "Sälj aldrig"
Citera
2023-01-03, 14:47
  #4245
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var inte det samma gäng som upprepade "sitt still i båten" medan det rasade under hela våren? - Samma innebörd av deras kommentarer idag: "Sälj aldrig"
Du menar di gänget antar jag. Jag brukar lyssna på makrorådet med olika chefsekonomer från bankerna. Det låter som Fed och cnbloomberg 6 månader tidigare.

Hur som helst så känns det som typ åttio procent av mina kanaler säger att vi ska ner mer men det känns också lite för lätt
Citera
2023-01-03, 14:51
  #4246
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var inte det samma gäng som upprepade "sitt still i båten" medan det rasade under hela våren? - Samma innebörd av deras kommentarer idag: "Sälj aldrig"

Det var rätt då och det är rätt fortfarande. Forskning visar entydigt att folk som säljer för att undvika volatilitet upplever mer volatil avkastningsprofil än de som aldrig säljer. Det spelar ingen roll om marknadstjamarna fick rätt en gång ett år därför att det över lång tid är det fel strategi att gå ut och in ur marknaden baserat på nyhetsflödet.

Det är bara att göra ett enkelt backtest och undersöka hur det går om man säljer vid krig. Över tid är detta en förlorande strategi. Självklart får även dåliga stratgier rätt ibland (tillexempel år 2022) men det betyder inte att detta är något som rationella investerare bör syssla med. Det går heller inte att bygga investerginsstrategier kring inverterade räntekurvor. Forskare har försökt göra detta och det går inte.
__________________
Senast redigerad av KJosef 2023-01-03 kl. 14:54.
Citera
2023-01-03, 14:57
  #4247
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Du menar di gänget antar jag. Jag brukar lyssna på makrorådet med olika chefsekonomer från bankerna. Det låter som Fed och cnbloomberg 6 månader tidigare.

Hur som helst så känns det som typ åttio procent av mina kanaler säger att vi ska ner mer men det känns också lite för lätt
Di-gänget är i bästa fall en flock okunniga snorvalpar med stekarfrilla, i värsta fall vill de lura dig.
CNBC råder inget tvivel om att de är ute efter att pracka på retails sina påsar.
Inverse cramer lär ha vart förra årets hetaste trade.
Minns när jewman cucks ylade om 150 dollars olja i Mars vilket signalerade toppen.

Det är inte omöjligt att det är så enkelt som att kolla tuben. Palisades har 100k subs, wealthion 200k och kitco runt 500k.
Vi tillhör nog en extrem minoritet som ens orkar sätta oss in i något öht.

De flesta vill bara kolla netflix oxh få några tickers slängda åt sitt håll.

Personligen litar jag mer på R Rule och Dr Börre än nån brännvinsanalytiker i bonniermedia.
Citera
2023-01-03, 14:58
  #4248
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Det var rätt då och det är rätt fortfarande. Forskning visar entydigt att folk som säljer för att undvika volatilitet upplever mer volatil avkastningsprofil än de som aldrig säljer. Det spelar ingen roll om marknadstjamarna fick rätt en gång ett år därför att det över lång tid är det fel strategi att gå ut och in ur marknaden baserat på nyhetsflödet.
Jag har länge sagt som du. Men sedan noll-räntan försvann och Europa nu har kastats in i kris efter kris, börjar jag se lite annorlunda på situationen. Jag har nästan aldrig försökt tima marknaden, men jag sålde i våras vilket var bra. Men jag kan också medge att det är mycket svårt att veta hur man skall gå in. Det jag har försökt gå in med under hösten har fungerat dåligt. (Jag håller mest på med försiktiga flyttar av bredare fonder och valutor.) Jag respekterar din åsikt, men konsekvensen blir att man aldrig skall sälja. Svårt problem helt enkelt.

Numera verkar ju FED och ECB "gapa" vad som helst, när som helst. Man kan inte förlita sig på stabil tillväxt längre. Ny situation helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-01-03 kl. 15:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback