Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Varför måste någon vara "hård" och/eller åsamka andra skada för att ses som en stark person?
Trådskaparen utgår från ett manligt perspektiv i vad styrka är och jag kan konstatera att männens uppfattning är inte den enda som räknas här.
Finns många starka kvinnofigurer på film och i böcker enligt mig. Men deras styrka tar sig uttryck på olika sätt och de behöver inte bete sig som stereotypen av en man för att ses som starka i mina ögon.
Absolut. Exakt. När jag försökte hävda detta sist på ett amerikanskt forum blev jag påhoppad av hjärntvättade amerikanska identitetsfeminister för att jag var sexist - amerikansk låtsasvänster är sju gånger värre än svensk, de har ingen som helst kultur, bildning, eller erfarenhet av klassorienterat motstånd mot överheten.
Min grundtes var att om man definierar en "stark kvinna" uteslutande som en kvinna som kan banka skiten ur män och hyllar dessa, så gör man hela kvinnosläktet en fenomenal björntjänst, eftersom att bara en försvinnande liten minoritet av kvinnosläktet klarar av det.
Min blygsamma åsikt är att en stark människa är någon som vågar stå för sina åsikter gentemot en förkrossande majoritet av motståndare.