2021-04-07, 20:02
Medlem
fethorunges avatar
Det går bara inte, det är så fejk och tillgjort att det inte finns. Jag har då fan aldrig träffat en redigt självsäker kvinna som inte gör sig liten och rundar halva kvarteret om en sliten hemlös alkis är på väg i motsatt riktning förbi henne på trottoaren. Aldrig sett en riktigt tuff och ordentligt kaxig kvinna som lyckas vara rolig, underhållande och säga ifrån på ett bra sätt, som en riktig muskulös vikinga alfakarl kan, utan att bränna broar eller få sociala fördelar i att "dissa" någon bara på grund av hans kön.

Så fort jag ser en kvinna i huvudrollen vet jag direkt att den filmen suger och jag behöver inte slösa min tid på att ens försöka se den. Dessutom hatar jag dessa "starka" kvinnliga biroller som i Captain America, den där militärhoran som sparkar Captain America i kuken när soldaterna står uppradade och han säger något skämt om henne. Jag menar lägg av, är det rättfärdigat att sparka honom i pungen för det? Är det så kvinnor ska ta plats och ta makten? Herregud vilken dubbelmoral.

Hur ser ni på saken?
Citera
2021-04-07, 20:11
Medlem
Qusimotos avatar
Har inge minne om att jag har sett en bra film där en kvinna har huvudrollen
Citera
2021-04-07, 20:14
Medlem
Zionistreport97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Det går bara inte, det är så fejk och tillgjort att det inte finns. Jag har då fan aldrig träffat en redigt självsäker kvinna som inte gör sig liten och rundar halva kvarteret om en sliten hemlös alkis är på väg i motsatt riktning förbi henne på trottoaren. Aldrig sett en riktigt tuff och ordentligt kaxig kvinna som lyckas vara rolig, underhållande och säga ifrån på ett bra sätt, som en riktig muskulös vikinga alfakarl kan, utan att bränna broar eller få sociala fördelar i att "dissa" någon bara på grund av hans kön.

Så fort jag ser en kvinna i huvudrollen vet jag direkt att den filmen suger och jag behöver inte slösa min tid på att ens försöka se den. Dessutom hatar jag dessa "starka" kvinnliga biroller som i Captain America, den där militärhoran som sparkar Captain America i kuken när soldaterna står uppradade och han säger något skämt om henne. Jag menar lägg av, är det rättfärdigat att sparka honom i pungen för det? Är det så kvinnor ska ta plats och ta makten? Herregud vilken dubbelmoral.

Hur ser ni på saken?
Du upplever dom inte seriöst för att det är rent evolutionärt inte varit kvinnor som varit ledaren.
När samhället tvingar oss till det motsatta, vilken samhället gör på flera plan, får kvinnorna mer makt.
Citera
2021-04-07, 20:17
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge

Hur ser ni på saken?
Jag är kvinna så jag ser annorlunda på saken. Jag tycker det är kul att se starka kvinnor men kan hålla med om att ibland är det lite överdrivet.
Men visst finns det starka kvinnor irl. Tex Griselda Blanco som var kokaindrottning och var riktigt hård och hade många mördade. Filmen var bra och kan rekommendras fast du inte gillar starka kvinnor https://www.imdb.com/title/tt0380268/
Citera
2021-04-07, 20:18
Medlem
Vad jag vet så är det bara Sigourney Weaver som lyckats med detta (Alien 1979) men det börjar ju bli ett tag sedan..
Citera
2021-04-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Vad jag vet så är det bara Sigourney Weaver som lyckats med detta (Alien 1979) men det börjar ju bli ett tag sedan..
Hell yes
Citera
2021-04-07, 20:21
Medlem
mikaelss avatar
Alien, Aliens, The Terminator, T2, Gone Girl, Titanic, Thelma and Louise, det finns en hel del starka kvinnliga protagonister, om du kollar.
Citera
2021-04-07, 20:25
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Alien, Aliens, The Terminator, T2, Gone Girl, Titanic, Thelma and Louise, det finns en hel del starka kvinnliga protagonister, om du kollar.

Thelma and louise är en bra film men damerna är knappast starka protagonister, båda är så in i helvete naiva och lättförförda att det slutar med att man har noll respekt för dem......

den enda filmen som var bra med kvinnliga, aggressiva och våldsamma protagonister är quentin tarantinos death proof. och då var det alltså en man som regisserade dem....... en man som är den bästa regissören i världen ,förresten.
Citera
Medlem
Prophiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels

Kan hålla med om de sista tre. Men det är väl snarare undantag än regel?
Citera
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Bra film som står sig än idag då jag såg om den häromveckan.
Tycker Angelina Jolie är bra i sina starka kvinnoroller i tex Tombraider, Wanted, Salt etc.
Citera
2021-04-07, 20:31
Bannlyst
noomi rapace som lisbeth salander.
Citera
2021-04-07, 20:31
Medlem
duden83s avatar
Starka kvinnor tycker jag funkar om det är bra gjort (glöm inte bort att de flesta filer oavsett vem gjort dem, vem som är skådespelare och vad de handlar om är skit. Gäller även filmer med kvinnor i).

roliga kvinnor dock...fy fan..
Finns knappt en rolig kvinna i mediavärlden.
Jag vet inte om de är för kvinnor inte kan vara roliga eller bara för att de roliga kvinnorna inte lyckas blir kända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in