2021-04-07, 20:48
Bannlyst
Daisy Ridley Star Wars.
Kathy Bates i Lida.
Charlize Theron Monster och Mad Max.
Jamie Lee Curtis i Halloween.
Frances McDormand i Three Billboards och Fargo.
Saoirse Ronan Hanna.
Sandra Bullock Gravity.
Jessica Chastain Zero Dark Thirty.
Meryl Streep The Iron Lady.
Natalie Portman The Black Swan.
Glenn Close Fatal Attraction.
Citera
2021-04-07, 20:50
Bannlyst
ingen som begriper ts svamligheter.

han nämner exempel på en kvinnlig skådis som han tycker hållet måttet (efter att först ha sagt ingen gör det) men sen är det iaf inget bra, för regissören är man.

så denna förvirrande trådstart tycks efterlysa a) kvinnliga motsvarigheter till schwarzenegger i b) filmer som dessutom ska regisserats av en kvinna.

jävla stolle
Citera
2021-04-07, 21:02
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
ingen som begriper ts svamligheter.

han nämner exempel på en kvinnlig skådis som han tycker hållet måttet (efter att först ha sagt ingen gör det) men sen är det iaf inget bra, för regissören är man.

så denna förvirrande trådstart tycks efterlysa a) kvinnliga motsvarigheter till schwarzenegger i b) filmer som dessutom ska regisserats av en kvinna.

jävla stolle

Har du läst i tråden ser du att flera användare förstår exakt vad jag menar. Du är väl en butthurt kvinna som inte vill inse att män är bättre än kvinnor på precis allt.
Citera
2021-04-07, 21:14
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Skulle precis skriva Sigourney men tänkte bäst o kolla så ingen redan gjort det.... O mycket riktigt.

Jodie foster i när lammen tystnar tycker jag är värd att nämna.

Dock förstår jag va TS är ute efter. Wokekulturen sista åren med krystade filmer som remake med fem-ghostbuster o sånt är ju störtlöjligt

Det är få saker jag hatar mer!!

Om du vill bli självmordsbenägen så föreslår jag att du kollar på Batwoman(TV serien) lägre än så går det fan inte att komma!!

Sjukt jävla pinsamt när en svart 30 kilos lesbian spöar upp ett gäng bikers på 100 panner styck!!

SLUTA GÖRA SÅN HÄR SKIT!!
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-04-07 kl. 21:16.
Citera
2021-04-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Det går bara inte, det är så fejk och tillgjort att det inte finns. Jag har då fan aldrig träffat en redigt självsäker kvinna som inte gör sig liten och rundar halva kvarteret om en sliten hemlös alkis är på väg i motsatt riktning förbi henne på trottoaren. Aldrig sett en riktigt tuff och ordentligt kaxig kvinna som lyckas vara rolig, underhållande och säga ifrån på ett bra sätt, som en riktig muskulös vikinga alfakarl kan, utan att bränna broar eller få sociala fördelar i att "dissa" någon bara på grund av hans kön.

Så fort jag ser en kvinna i huvudrollen vet jag direkt att den filmen suger och jag behöver inte slösa min tid på att ens försöka se den. Dessutom hatar jag dessa "starka" kvinnliga biroller som i Captain America, den där militärhoran som sparkar Captain America i kuken när soldaterna står uppradade och han säger något skämt om henne. Jag menar lägg av, är det rättfärdigat att sparka honom i pungen för det? Är det så kvinnor ska ta plats och ta makten? Herregud vilken dubbelmoral.

Hur ser ni på saken?
Du kan inte ta det hela på allvar eftersom att Hollywood har valt att tolka "stark kvinna" som någon som kan slå män på käften... eller som kan lyfta något riktigt tungt.

Jag har inga som helst problem med "starka kvinnor" i roller eller huvudroller, om vi pratar om folk med genuina värderingar, samhälleligt patos, eller för den delen hur termen ursprungligen användes - en kvinna som försörjer sig själv.
Citera
2021-04-07, 21:18
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Sjukt jävla pinsamt när en svart 30 kilos lesbian spöar upp ett gäng bikers på 100 panner styck!!

Är ju lika tramsigt och logiskt som barnfilmen 3 Ninjas På Krigsstigen
Citera
2021-04-07, 21:23
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Bra film som står sig än idag då jag såg om den häromveckan.
Tycker Angelina Jolie är bra i sina starka kvinnoroller i tex Tombraider, Wanted, Salt etc.
Salt var en bra film. Speciellt början med den spänning och stämning som infann sig när Salt pekades ut. Det är just den typen av ovisshet som jag gillar i film. Angelina Jolie gjorde en bra roll.
Citera
2021-04-07, 21:25
Medlem
Charlie's änglar är väl ganska sköna filmer.
Citera
2021-04-07, 21:31
Medlem
PK-befriads avatar
Ja judarna har förstört filmbranschen med så mycket PK-propaganda att man knappt kan se på något längre. Hollywood har alltid varit fejk men på senare år har det tagits till outhärdliga nivåer. Anledningen till upptrappningen är antagligen att judarna är rädda att de håller på att tappa greppet om goyim. De håller på att förlora informationsmonopolet och det kulturella tolkningsföreträdet. Mycket på grund av internet bland annat. Det är därför de har trappat upp insatserna för internetcensur också.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-07 kl. 21:36.
Citera
2021-04-07, 21:31
Medlem
Det spelar väl ingen roll. De manliga hjältefigurerna har inget med verkligheten att göra heller. James Bond och Rambo har inga motsvarigheter i den verkliga världen.

Kan man släppa verklighetskontakten och uppskatta en actionfilm med dessa borde man lika gärna kunna uppskatta en film med en totalt orealistisk kvinnlig hjälte.

Jag tror det mest är betamän som stör sig på kvinnliga hjältar. De drömmer om att vara James Bond eller Luke skywalker själva istället för de totala nördar de är i verkligheten.
Citera
2021-04-07, 21:32
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Det är få saker jag hatar mer!!

Om du vill bli självmordsbenägen så föreslår jag att du kollar på Batwoman(TV serien) lägre än så går det fan inte att komma!!

I filmen The Wolverine så befinner sig Logan i Japan och det är en liten asiatisk tjej som är hans följeslagare och hon är mycket duktig på martial arts (vet ej vilken) och slår ner män klart större än henne själv. Jag tycker inte det var helt otroligt då det handlar om snabbhet och teknik och inte om styrka. Har inte sett Batwoman men kanske liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Salt var en bra film. Speciellt början med den spänning och stämning som infann sig när Salt pekades ut. Det är just den typen av ovisshet som jag gillar i film. Angelina Jolie gjorde en bra roll.
Ja, jag gillar också när man inte har en aning eller ens kan gissa vem det är och Angelina var trovärdig som
Citera
2021-04-07, 21:37
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
I filmen The Wolverine så befinner sig Logan i Japan och det är en liten asiatisk tjej som är hans följeslagare och hon är mycket duktig på martial arts (vet ej vilken) och slår ner män klart större än henne själv. Jag tycker inte det var helt otroligt då det handlar om snabbhet och teknik och inte om styrka. Har inte sett Batwoman men kanske liknande?

Inte ens i närheten! Wolverine gnuggade inte in våra ansikten och ögon med woke spya... att alla män är sämre PÅ ALLT än kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in