Citat:
Ursprungligen postat av
fethorunge
Det går bara inte, det är så fejk och tillgjort att det inte finns. Jag har då fan aldrig träffat en redigt självsäker kvinna som inte gör sig liten och rundar halva kvarteret om en sliten hemlös alkis är på väg i motsatt riktning förbi henne på trottoaren. Aldrig sett en riktigt tuff och ordentligt kaxig kvinna som lyckas vara rolig, underhållande och säga ifrån på ett bra sätt, som en riktig muskulös vikinga alfakarl kan, utan att bränna broar eller få sociala fördelar i att "dissa" någon bara på grund av hans kön.
Så fort jag ser en kvinna i huvudrollen vet jag direkt att den filmen suger och jag behöver inte slösa min tid på att ens försöka se den. Dessutom hatar jag dessa "starka" kvinnliga biroller som i Captain America, den där militärhoran som sparkar Captain America i kuken när soldaterna står uppradade och han säger något skämt om henne. Jag menar lägg av, är det rättfärdigat att sparka honom i pungen för det? Är det så kvinnor ska ta plats och ta makten? Herregud vilken dubbelmoral.
Hur ser ni på saken?
Du kan inte ta det hela på allvar eftersom att Hollywood har valt att tolka "stark kvinna" som någon som kan slå män på käften... eller som kan lyfta något riktigt tungt.
Jag har inga som helst problem med "starka kvinnor" i roller eller huvudroller, om vi pratar om folk med genuina värderingar, samhälleligt patos, eller för den delen hur termen ursprungligen användes - en kvinna som försörjer sig själv.