2021-04-08, 22:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Det blir bara mer och mer realistiskt i Rambo 4 där han har ihjäl 236 personer...! 2,59 personer/minut
Förmodligen fortfarande helt realistiskt eftersom han är man, haha!

"rambo" från 2008 är rambo 4. den senaste och förhoppningsvis sista heter "rambo: last blood".

kul trivia: namnet rambo kommer från en äpplesort, framodlad av john gunnarsson rambo, som tagit tillnamnet rambo efter ramberget i göteborg.
Citera
2021-04-09, 01:48
Medlem
PKism och konst fungerar inte.
Citera
2021-04-09, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
"rambo" från 2008 är rambo 4. den senaste och förhoppningsvis sista heter "rambo: last blood".

kul trivia: namnet rambo kommer från en äpplesort, framodlad av john gunnarsson rambo, som tagit tillnamnet rambo efter ramberget i göteborg.
Här får du en fun fact till: John Rambo tog brons i höjdhopp i OS 1964 i Tokyo.

Topic: det finns en film där jag VILL ha en kvinnlig actiontyp i huvudrollen. Och det är om nån kunde få tummen ur och göra en ordentlig Modesty Blaise film! Det borde väl ligga helt rätt i tiden - stark fri kick-ass tjej, icke-vit också som grädde på moset. Fast gå nu inte och gör Willie Garvin till neger eller nåt annat dumt.
Citera
2021-04-09, 04:30
Medlem
Kan säga en serie som är tokigt bra som har en kvinna en av huvudrollerna (basically huvudstjärnan);
"Outlander"

Finns på Netflix
Citera
2021-04-09, 08:05
Medlem
fbmorres avatar
Säger som många andra Ripley i Alien-filmerna, Linda Hamilton i T2 och sen vet jag inte. Går ju knappt att se någonting nytt i och med att det bara är kvinnor, feminism, negrer och så vidare.

Många har sagt Daisy Ridley och hon suger ju pung. Den där jävla munnen alltså. Tycks tro att man förmedlar känslor genom att göra grimaser med munnen.
Citera
2021-04-09, 08:52
Medlem
Den enda jag verkligen gillar är Sigourney Weaver. Möjligen Linda Hamilton i första Terminator också.

Moderna 'starka kvinnor' är inget för mig, då dessa bara porträtterar mer eller mindre exakt samma roll som en man hade gjort. Andemeningen är alltså att en kvinna bara är stark om hon beter sig som en traditionell, manlig superhjälte och gör sig av med klassiska feminina attribut.

Ellen Ripley däremot är en badass, men hon har samtidigt också en moders ömsinthet. Tänker framför allt på Aliens (tvåan är min favorit) och hennes relationer till katten Jonesy och flickan Newt, vilka jag betraktar som feminina och gör Ripley för mig mer trovärdig och attraktiv som kvinna.
Citera
2021-04-09, 08:59
Medlem
I block-buster filmer är det löjligt, ja. Men de baserar skrivandet på att vara så PK som möjligt och vinna tittare.
Captain America är en block-buster.

I riktiga filmer kan det funka bra dock om det är en välskriven roll.

Allt från Aliens filmerna till Lisbeth Salander.
Citera
2021-04-09, 17:07
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Här får du en fun fact till: John Rambo tog brons i höjdhopp i OS 1964 i Tokyo.

Topic: det finns en film där jag VILL ha en kvinnlig actiontyp i huvudrollen. Och det är om nån kunde få tummen ur och göra en ordentlig Modesty Blaise film! Det borde väl ligga helt rätt i tiden - stark fri kick-ass tjej, icke-vit också som grädde på moset. Fast gå nu inte och gör Willie Garvin till neger eller nåt annat dumt.

just kick-ass är väl en hyfsad rulle med kvinnlig huvudroll. har för mig att den var helt ok. leon är en suverän film med kvinnlig huvudroll. och som sagt, gone girl.
Citera
2021-04-09, 21:16
Medlem
Citat:
just kick-ass är väl en hyfsad rulle med kvinnlig huvudroll. har för mig att den var helt ok. leon är en suverän film med kvinnlig huvudroll. och som sagt, gone girl.
Korrekt, Leon är en suverän film med kvinnlig huvudroll som Natalie Portman sedermera gjort avbön för, eftersom att det hela var problematiskt. Trist att göra avbön för den bästa roll man någonsin kommer att ha.
Citera
2021-04-09, 22:05
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Korrekt, Leon är en suverän film med kvinnlig huvudroll som Natalie Portman sedermera gjort avbön för, eftersom att det hela var problematiskt. Trist att göra avbön för den bästa roll man någonsin kommer att ha.

det fanns väl en lite skev lolita-vinkel i den filmen, kanske även i kick-ass för den delen, som kanske inte åldrats så väl. själv har jag inte sett den som sexualiserande, men det är väl tanken på att vissa gubbar ser detta som är störande
Citera
2021-04-09, 22:14
Medlem
Citat:
det fanns väl en lite skev lolita-vinkel i den filmen, kanske även i kick-ass för den delen, som kanske inte åldrats så väl. själv har jag inte sett den som sexualiserande, men det är väl tanken på att vissa gubbar ser detta som är störande
Om du inte sett den som sexualiserande så är du blind. Filmen handlar om en tolv-trettonåring som tänder på en gubbe som räddat hennes liv och dör för henne. Den känns antagligen obehaglig för massvis av äckligt PC-drägg som måste hålla fast vid att allt knull innan tjejen är arton är våldtäkt. Men, vad är det som stör dig över att en ensam gammal gubbe drar en handtralla till den filmen, om han nu kan det? Hur kan det skada dig, eller någon för delen, utom moralistiska rövhål?
Citera
2021-04-09, 22:32
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Om du inte sett den som sexualiserande så är du blind. Filmen handlar om en tolv-trettonåring som tänder på en gubbe som räddat hennes liv och dör för henne. Den känns antagligen obehaglig för massvis av äckligt PC-drägg som måste hålla fast vid att allt knull innan tjejen är arton är våldtäkt. Men, vad är det som stör dig över att en ensam gammal gubbe drar en handtralla till den filmen, om han nu kan det? Hur kan det skada dig, eller någon för delen, utom moralistiska rövhål?

inget ovanligt att tjejer i puberteten tänder på äldre män, och inte orimligt att det skildras på film. men det är ju inget sex i filmen, inte ens nära. vad portman så här i efterhand tar avstånd ifrån är troligen just ovan nämnda publik, inte filmen i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in